واقعا مایه خجالته برای مهندسیه الکترونیکه....

&Hima&

عضو جدید
سلام
من دانشجو رشته الکترونیکم و این ترم مدار 1 دارم
بهمون گفته پروزه میخواد ازمون با نرم افزار ,matlab
من اصلا نمیدونم چیه
جحوری باید یاد بگیرم؟
 

aminvo

عضو جدید
سلام
من دانشجو رشته الکترونیکم و این ترم مدار 1 دارم
بهمون گفته پروزه میخواد ازمون با نرم افزار ,matlab
من اصلا نمیدونم چیه
جحوری باید یاد بگیرم؟

متلب یک نفر افزار خیلی گسترده هست که در اکثر رشته های دانشگاهی کاربرد داره از ریاضیات محض و شیمی بگیر تا مکانیک و برق و .... . یک سری اصول اولیه داره که مثل توضیح ماتریس، نحوه محاسبات و .. در متلب که در pdf های موجود در اینترنت می تونی یاد بگیری. بعد هم بزرگترین منبع و بهترین آموزش برای نرم افزار متلب، help خود نرم افزار هست که به عنوان کاملترین راهنمایی که یک نرم افزار میتونه داشته باشه شناخته میشه.
پروژه مدار هم با مطلب خیلی چیز سخت و پیچیده ای نمیتونه باشه چون حتی ***** هم به شما نگفتن. سیستم کنترل خطی و تجزیه هم که قاعدتا نخوندی.

موفق و پیروز باشی
 

alireza1025

عضو جدید
سلام من که فارغ التحصیل کارشناسی الکترونیکم دعا کنید یه کار خوب پیدا کنم
 

Hessam_Shaygan

عضو جدید
سلام مهندس بهنام من دانشجوی الکترونیک هستم در شهر رم.ترم 1 هستم و این ترم فقط آنالیز ریاضی 1 و هندسه و جبر خطی ارائه شده..ممنون میشم اگر در مورد اینکه در این ابتدای کار چه کارهایی میتونه به پیشرفتم در این رشته کمک کنه(مثل برنامه نویسی یا خواندن و تحقیقات در کدام زمینه و ...)اطلاعاتی بهم بدین.با تشکر
 
آخرین ویرایش:

ashkanhpb

کاربر بیش فعال
ب
بچه مگه شما نمیدونید که یه مهندس الکترونیک در درجه اول یه مهندس نرم افزار مخصوصا برنامه نوسیه و در مرحله بد میتوان به عنوان یه مهندس رباتیک بد مهندس مخابرات بد اتوماسیون صنعتی و حتی یه مهندس قدرت هم میتونه باشه

اینی که گفته شده (غیر قدرت) یه مهندس کنترله نه الکترونیک واقعا مایه تاسفه که احساس می کنید می تونید پاتونو تو هر کفشی بکنید
 

behnam_elec

کاربر بیش فعال
سلام دوست عزیز
البته قصد جسارت ندارم
اما به نظر شما یا کار نکردی یا رشته شما قدرته
چون قدرت کارش مشخصه و نمی تونه تو رشته های دیگه هم سررک بکشه
اما بچه های الکترونیک مشخصا بنده
در زمینه دیتا برداری و کنترل اجسام زمینه شغلی 100% کنترلی رو اگه استاد نباشم جزئ حرفه ای هاش هستم چون از من خواستن تو کارم(من الکترونیکیم)
از من طراحی مغناطیسی خواستن زمینهشغلی مهندسی مخابرات ارشد گرایش میدان(من الکترونیکیم)
از من الکترونیک صنعتی و قدرت خواستن که بازم مربوط میشه به برق اکترونیک قدت و الکتروتکنیک(من الکترونیکیم)
از من برنامه نویسی یرای میکرو pic avr 8051 fpga رو خواستن که هم مربوط به الکترونیک میشه هم مربوط به کامپیوتر سخت افزار میشه(من الکترونیکیم)
از من برنامه نویسی با c# رو خواستن که برای بچه های نرم افزار ه اما بعضی الکترونیکی ها هم بنا به نیاز کارشون نیاز دارن(من الکترونیکیم)
از من کار با اپتیمایزر و کالیبراسیون سیستم های رو خواست که شاید اصلا تصورشم نتونی بکنی.
حالا کارای مکانیک هیدرولیک سیالات جوشکاری رنگ کاری و... که انجام دادم رو بماند

دوست عزیز از یه الکترونیکی انتظار همه کاری میره و اکثر بچه ها هم از پسش بر میان
اما مثلا به یه قدرتی بگو برنامه بنویسه... کسی انتظارشو نداره
و غالبا هم نمیتونن

اینجا ما به هیچ رشته و گرایشی توهین نمیکنیم و قصد همچین کاری رو هم نداریم.ما تو هر رشته ای به متخصص نیاز داریم و وجود اونا لازمه ما برای ادامه کار و رویه زندگی ماست
اصلا کار جالبی نیست کارهایی که من انجام دادم چون باید هر کسی تو یه فیلد مشخصی تخصص پیدا کنه و مشغول به کار بشهکارهای رو که من کردم تماما از روی علاقه و دیدی که نسبت به اینده شغلی در ایران داشتم اقدام به انجام اینکار ها کردم که نمونه مهندسی و قانونی کار من میشه مهندس مکاترونیک.
قصد من ادامه تحصیل تو همین رشته بوده و تمامی دوستانی که بخوان تو این رشته فعالیت داشته باشن باید عملی کار کرده باشن و و حداقل دید داشته باشن نسبت به کارها و لمس کرده باشن


ما به راحتی کارهای غیر تخصصی رشته های دیگرو بخوبی انجام میدیدم
البته نا گفته نماند که یه دوست قدرتی دارم که واقعا در زمینه برنامه نویسی و نرم افزار استاد هستند که نشون میده اگه بچه های دیگر رشته ها هم علاقه نشون بدن و پشتکار داشته باشن میتونن با تلاش بیشنری پاشونو تو کفش دیگر رشته ها کنن.جالب اینکه ایشون و بنده مدیریت مشترک یه پروژه 100% الکترونیکی رو به عهده داشتیم که کمال افتخار بنده بود با ایشون همکاری کردم چون قدرتی که اینقد به دیجیتال مسلط باشه ندیده بودم.

در اخر دوست عزیز زمینه های زیادی برای تاسف خوردن وجود داره اما نه شما کسی هستی که بتونی برای من تاسف بخوری نه بنده کسی هستم بخوام تاسف بخورم
پس تو ادبیات نوشتاریتون تجدید نظر بفرمائید
موفق و پیروز باشید
قبلا از لحن تندم عذر خواهی میکنم اما اینطور نیاز دیدم
در پناه حق
 

ashkanhpb

کاربر بیش فعال
دوست عزیز درسته که من الکترونیکی نیستم اما الکترونیک رو شخصا علم مادر مهندسی برق می دونم اما از شما چی خواستن دلیل بر عدم متخصص یابی درسته نه تخصص شما ، شما هر چقدر شما برنامه نویسی و برنامه سازی سیستم و اتوماسیون و کار با میکروکنترلر (به عنوان رباتیک) بلد باشید هنوز نمی تونید کار یک مهندس کنترل رو بکنید ، مخابرات تخصص هیچ کدممون نیست که بخایم کار یک مهندس مخابرات رو بکنیم (قدرت رو که دیگه چه عرض کنم ) .
مهم نیست من چی میخونم مهم اینه که بعد نوشتن یه برنامه ی پونصد سطری خودم رو مهندس نرم افزار که واقعا خودش یه علمه ندونم .
 

behnam_elec

کاربر بیش فعال
با سلام
قصد کشت دادن ندارم
اما اگه با دقت متن بالا خونده می شد این پاسخ داده نمی شد
به هر حال موفق باشید
 

AL. ALI

عضو جدید
سلام آقا behnam_elec
مدار محافظ برق خانگی با آمپر حدود 30 تا 35 آمپر نیاز دارم
 

alisaw

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من شما خودتون رو زیادی گنده می می کنین.
شما با تمام مهندسی های دیگه و سایر رشته های علوم پایه هرچی دارید از ما ریاضی محض هاست. میگی نه؟ خوب به عنوان مثال فرض کنید از 1 مهندس برق یا مکانیک یا عمران یا اصلا چرا راه دور برم فیزیکیا دانش معادلات دیفرانسیل(PDE&ODE)رو بگیرن اون وقت دیگه حرفی برای گفتن دارید؟ حتی از توجیه 1 مدار ساده RC هم باز می مانید.خوب تا اینجا تمام رشته هایی که به نحوی از مکانیک کلاسیک استفاده می کنند و شما برقی ها . بی استفاده می شوید . خیلی جالبه اگه فقط عملگر لاپلاس رو از شماها بگیرن دیگه باید در مکانیک کوانتمی رو تخته کرد چون دیگه قادر به حل بسیاری از معادلات انتگرال نخواهند بود.
حال اگه ریاضیات گسسته رو از شما ها بگیرن دیگه برنامه نویسی تعطیل(تقریبا) شاید هم دقیقا چون جبر بول هم زیرمجموعه ریاضی گسسته است و اگه اون هم نباشه دیگه کامپیوتری نخواهد بود که حالا نرم افزاری باشه یا نباشه. اگه نظریه گراف رو از شما بگیرن دیگه نانو تکنولوژی پر چون قادر یه ساخت Processor قدرتمند در فضای نانو نخواهید بود. .
اگه هندسه دیفرانسیل رو از شما بگیرن دیگه تمام نسبیت جدی جدی پر و دیگه GPS هم نخواهد بود .اگه حتی 1 ای از این شاخه های ریاضی رو ازشما یگیرن که اون وقت نظریه سیستم های دینامیکی و آشوب و ریسمان پر که اون وقت دیگه با 1 نفر که ادبیات می خونه تفاوتی ندارین چون مجبوری هر حرف بی بنیادی رو که به عنوان پیدایش انسان و عدم توانایی پیشبینی وی نسبت به اتفقات جهان پیرامونش رو بپذیری.آره در آینده ما قادر به پیشگویی خواهیم بود نه با جادو و خرافه بلکه با ریاضی.
ایرو هم بگم که مهندس یعنی کسی که هندسه بلده و چنین فردی عموما ما ریاضیدان ها هستیم نه شماها پس دیگه به خودتون نگین مهندس .:eek::eek::);):biggrin:

ممنون از اینکه ریاضی را برامون اختراع کردید :) ما از ریاضی در رشتمون استفاده میکنیم، خیلی هم استفاده میکنیم و البته به اهمیت علوم پایه مخصوصا ریاضیات و فیزیک توی علوم مهندسی اگاه هستیم، و در پروژه هامون از نتایج اکثر تحقیقات دانشمندان ،دانشجویان و پژوهشگران ریاضی و فیزیک استفاده میکنیم و در نهایت یک کامپیوتر میسازیم که شما باهاش راحت تر به محاسباتتون برسید و برق رو که یک مهندس کشفش کرد ،میکشیم تو خونه هاتون تا شب ها هم بتونید به تحقیقاتتون ادامه بدین ،راجع به کلمات زیر هم هیچ توضیحی نمیدم فقط اسمشو میارم شما سعی کن اینارو با چیزهایی که تو دانشگاه یادت میدند بسازی : ( چای ساز ، تلویزون ، یخچال ، ماشین حساب ، کامپیوتر ، لامپ ، گوشی موبایلت، زنگ در خونتون و هر چیزی که واسه روشن شدن به 2 تا سیم یا باتری احتیاج داره ) ( یا استخر ، خونه ، حتی یک دیوار ساده یا هر چیزی که بشه با مصالح و آب به طور استاندارد ساخت )
(یا موتور سیکلتت ، ماشینت ، دوچرخه ت ، در خونتون! )
میتونی یک لوله انتقال واسه یک سیال بسازی که فشار بینهایت رو تحمل کنه؟ میتونی یک هادی با resistance (مقاومت الکتریکی )صفر و thoughness (خستگی مواد) بینهایت بسازی ؟ میتونی با محاسباتت به ما بگی آخر دنیا کجاست؟ اصلا میتونی بگی بینهایت کجاست؟ یا چیز هایی که توی ریاضی تعریف نشده ، دقیقا چرا تعریف نشده؟ " میدونستی بین 8 و 9 یک عدد هست به اسم باقرزاده؟ :) "
صادقانه بگم ما هم نمیدونیم ولی مهندسین چند سال پیش بودند که خیلی ندانسته هارو پیدا کردند،
جواب هارو مهندس ها پیدا میکنند ، شما هروقت آینده رو با ریاضی پیشبینی کردی به ما هم بگی ممنون میشیم.
از نظر واژه شما مهندس هستید و کاملا ادعای شما درست هست، ولی از نظر مفهوم ما مهندس هستیم و مطمئن باشید که مفهوما ادعای ماهم درسته، مهندس در پارسی همان ُengineer در انگلیسی هست، كسي كه با Engine (محرک ، موتور و ... ) سر و کار داره مطمئنا دانش ریاضی بالایی داره ولی صرفا ریاضیدان نیست چون دانش فنی اش از دانش ریاضیش بیشتره شاید واژه ی مهندس اشتباها در فرهنگ ما جا افتاده ، بهتر بود به ما میگفتند فنی یا سازنده یا ... این نوع اسم ها.شما که ریاضیدان هستی میدونی که نامگذاری ابدا مهم نیست x y z میتونند 1 2 300 یا 1/2 باشند ، شما خودتو مهندس صدا بزن ، مارو اصلا صدا نزن و مارو مجموعه ی تهی فرض کن :) در نهایت ما ماشین حساب میسازیم و شما استفاده میکنید.
شاید ریاضی مهم باشه ولی دنیا رو ما مهندس ها داریم میسازیم ، میبینید که مجری "کار و عمل" ما هستیم.
برنامه نویسی رو از ما بگیرند بازم خودمون کارمون رو پیش میبریم شده با یک پیچ گوشتی یا یک تکه سیم یک مداد و کاغذ و هر ابزاری.
ریاضی مهمه و جزئی جدا نشدنی از مهندسی، و همه ی بچه های مهندسی هم دوستش دارند، صرفا اینکه شما ریاضی محض میخونید تا راه رو برای ما هموار کنید دلیل نمیشه که ریاضی مال شماست .- ریاضی در خدمت مهندسیست ولی مهندسی در خدمت تمام مردم هست-.



رشته های مهندسی بر اساس کتاب رکوردهای گینس ، سخت ترین شاخه رشته های تحصیلی آکادمیک از نظر ساعات تحقیق و آموزش هستند ، محض خاطرتون باید بگم که رتبه ی دوم هم دست علوم پزشکی هاست و شما علوم پایه ای ها نیستید.و همه ی اینها به کنار چه فایده که دانشی داشته باشی و ازش سودی به کسی نرسونی، قبل از اینکه مهندس ، دانشمند ، دکتر ، سیاست مدار یا ...
باشیم انسان هستیم ، اگر در انسانیت از ما برتر هستید ادعا کنید که مدرک فقط یک تیکه کاغده.
سرافراز باشید.:gol:
 
آخرین ویرایش:

hassan3887

عضو جدید
سلام بهنام جان. من دانشجوی ترم اخر کاردانی برق قدرتم. اماتازه فهمیدم که به الکترونیک خیلی علاقه دارم وقصددارم به الکترونیک تغییر رشته بدم.میخواستم ازت بپرسم که به نظرت اینده الکترونیک تو ایران چطوره؟ در مورد این کارباخودم خیلی درگیرم. :wallbash: اگه میشه راهنماییم کن.
 

اpenhan

عضو جدید
سلام منم موافق عقیده شما هستم سه ساله فازغ التحصیل شدم ولی کاری پیدا نکردم میخام به کمک شما تو این رشته پیشرفت کنم و یه کار خوب پیدا کنم
 

Yuri Boyka

عضو جدید
به نظر من شما خودتون رو زیادی گنده می می کنین.
شما با تمام مهندسی های دیگه و سایر رشته های علوم پایه هرچی دارید از ما ریاضی محض هاست. میگی نه؟ خوب به عنوان مثال فرض کنید از 1 مهندس برق یا مکانیک یا عمران یا اصلا چرا راه دور برم فیزیکیا دانش معادلات دیفرانسیل(PDE&ODE)رو بگیرن اون وقت دیگه حرفی برای گفتن دارید؟ حتی از توجیه 1 مدار ساده RC هم باز می مانید.خوب تا اینجا تمام رشته هایی که به نحوی از مکانیک کلاسیک استفاده می کنند و شما برقی ها . بی استفاده می شوید . خیلی جالبه اگه فقط عملگر لاپلاس رو از شماها بگیرن دیگه باید در مکانیک کوانتمی رو تخته کرد چون دیگه قادر به حل بسیاری از معادلات انتگرال نخواهند بود.
حال اگه ریاضیات گسسته رو از شما ها بگیرن دیگه برنامه نویسی تعطیل(تقریبا) شاید هم دقیقا چون جبر بول هم زیرمجموعه ریاضی گسسته است و اگه اون هم نباشه دیگه کامپیوتری نخواهد بود که حالا نرم افزاری باشه یا نباشه. اگه نظریه گراف رو از شما بگیرن دیگه نانو تکنولوژی پر چون قادر یه ساخت Processor قدرتمند در فضای نانو نخواهید بود. .
اگه هندسه دیفرانسیل رو از شما بگیرن دیگه تمام نسبیت جدی جدی پر و دیگه GPS هم نخواهد بود .اگه حتی 1 ای از این شاخه های ریاضی رو ازشما یگیرن که اون وقت نظریه سیستم های دینامیکی و آشوب و ریسمان پر که اون وقت دیگه با 1 نفر که ادبیات می خونه تفاوتی ندارین چون مجبوری هر حرف بی بنیادی رو که به عنوان پیدایش انسان و عدم توانایی پیشبینی وی نسبت به اتفقات جهان پیرامونش رو بپذیری.آره در آینده ما قادر به پیشگویی خواهیم بود نه با جادو و خرافه بلکه با ریاضی.
ایرو هم بگم که مهندس یعنی کسی که هندسه بلده و چنین فردی عموما ما ریاضیدان ها هستیم نه شماها پس دیگه به خودتون نگین مهندس .:eek::eek::);):biggrin:
برو بچه.
تو اگه سواد ریاضی داشتی یا اصلا حالیت بود که ریاضی یعنی چی می شدی مهندس و می تونستی طبیعتو به زبان ریاضی توصیف کنی نه اینکه دو تا روش رو از ریاضی حفظ کنی و شعار فضیلت بدی. اکثر رابطه های ریاضی رو اهل فن بدست آوردن بعدا شما ها فقط باهاش ور رفتین و به نظر خودتون کار شاقی کردین.
فقط یک مورد از تحولات مهندسی رو می تونی بگی که یه صرفا ریاضی دان موجبش شده؟
پس برو و واسه خودت نوشابه باز نکن!!!!!!!!!!!!
 

mhs69

عضو جدید
من که ترم آخرم چیکار کنم یعنی امیدی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به خدا افسرده شدم
بچه درس خون بودما هیچ واحدیو نیفتادم اما خوب عملی هیچی یادمون ندادن منم خودم دنبالش نرفتم
اما دیگه الان از غصه دارم میمیرم:(
 

Ehi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من که ترم آخرم چیکار کنم یعنی امیدی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به خدا افسرده شدم
بچه درس خون بودما هیچ واحدیو نیفتادم اما خوب عملی هیچی یادمون ندادن منم خودم دنبالش نرفتم
اما دیگه الان از غصه دارم میمیرم:(

دوست عزیز اکثریت دانشگاهها به خصوص آزادها و غیر انتفاعی ها همینطور هستند.به ما هم چیزی یاد ندادند.بسته به رشته خودتون میتونید فعالیت داشته باشید.میتونید زبان های C یا BASCOM رو یاد بگیرید و پروژه ببندید و درآمدی برای خودتون کسب کنید.کار پیچیده ای هم نیست.منابع برای یادگیری هم در اینترنت بسیار زیاد هست.به خدا توکل کنید
 

behnam_elec

کاربر بیش فعال
با سلام به همه دوستان
@hassan3887
دوست عزیز دیر نیست چیز عجیبی هم نیست.خیلی از دوست های بنده هم کاردانی قدرت بودن و کارشناسی الکترونیک خوندن.اما باید سعی و تلاشتو بیشتر مخصوصا تو دیجیتال و تکنیک پالس باید سریع خودتو به بقیه برسونی و حتما الکترونیک 2 رو بخون و روش مسلط باش تا تو مدار مجتمع و الکترونیک 3 و مدار الکترونیکی کم نیاری.بقیه ماجرا بسته به همت و تلاش خودته عزیز
موفق و پیروز باشی
@penhal
دوست عزیز خیلی عقب هستیدا خبر دارید؟باید بیشتر صحبت کنیم.
@ بابک رستمی
بابک جان ممنون اما یه مقدا نرم تر.تا دوستامون بخوان رابطه برنولی ایجاد شده تو یه شیر برقی رو در گذر از طرفن تراستر رو متوجه بشن علم 100 سال دیگه رفته جلو ما هنو اندر خمه یک کوچه ایم
@mhs69
غصه خوردن نداره بفرما چی بلدی و به چی علاقه داری؟

خوب دوستان ممکنه نتونم زود جواب بدم اینجا اگه دوس داشتید میتونید بهم ایمیل بزنید
behnam.molaei@ieee.org
سربلند باشید
 

mhs69

عضو جدید
دوست عزیز اکثریت دانشگاهها به خصوص آزادها و غیر انتفاعی ها همینطور هستند.به ما هم چیزی یاد ندادند.بسته به رشته خودتون میتونید فعالیت داشته باشید.میتونید زبان های C یا BASCOM رو یاد بگیرید و پروژه ببندید و درآمدی برای خودتون کسب کنید.کار پیچیده ای هم نیست.منابع برای یادگیری هم در اینترنت بسیار زیاد هست.به خدا توکل کنید
میشه شما یه منبع خوب برای بسکام معرفی کنید؟
 

mhs69

عضو جدید
با سلام به همه دوستان
@hassan3887
دوست عزیز دیر نیست چیز عجیبی هم نیست.خیلی از دوست های بنده هم کاردانی قدرت بودن و کارشناسی الکترونیک خوندن.اما باید سعی و تلاشتو بیشتر مخصوصا تو دیجیتال و تکنیک پالس باید سریع خودتو به بقیه برسونی و حتما الکترونیک 2 رو بخون و روش مسلط باش تا تو مدار مجتمع و الکترونیک 3 و مدار الکترونیکی کم نیاری.بقیه ماجرا بسته به همت و تلاش خودته عزیز
موفق و پیروز باشی
@penhal
دوست عزیز خیلی عقب هستیدا خبر دارید؟باید بیشتر صحبت کنیم.
@ بابک رستمی
بابک جان ممنون اما یه مقدا نرم تر.تا دوستامون بخوان رابطه برنولی ایجاد شده تو یه شیر برقی رو در گذر از طرفن تراستر رو متوجه بشن علم 100 سال دیگه رفته جلو ما هنو اندر خمه یک کوچه ایم
@mhs69
غصه خوردن نداره بفرما چی بلدی و به چی علاقه داری؟

خوب دوستان ممکنه نتونم زود جواب بدم اینجا اگه دوس داشتید میتونید بهم ایمیل بزنید
behnam.molaei@ieee.org
سربلند باشید
راستش هیچی بلد نیستم
اما دوست دارم برنامه نویسی یاد بگیرم
این ترمم پروژه دارم اما افسوس که بلد نیستم درست کنم اگه بدم بیرون 300-400 هزینه داره
به هر کی هم میگم کمکم کن یا بلد نیست یا میگن پول بده :(
 

Yuri Boyka

عضو جدید
راستش هیچی بلد نیستم
اما دوست دارم برنامه نویسی یاد بگیرم
این ترمم پروژه دارم اما افسوس که بلد نیستم درست کنم اگه بدم بیرون 300-400 هزینه داره
به هر کی هم میگم کمکم کن یا بلد نیست یا میگن پول بده :(

همیشه اینطوری می شه. ولی اولاش سخته ، بعدا یکم که راه افتادین میبینید که کاری نداره.
 

Navid7143

عضو جدید
در خواست کمک

در خواست کمک

سلام خدمت شما هم رشته ای های خودم چند تا سوال داشتم:
1-تعریف کامل پهنای باند و نحوه محاسبه اش در مدارات دارای پل وتستون
2-حذف نویز در مغناطیس سنجهای پیزروستیو
3-مغناطیس سنجهای mems
4-بادی بایاسینگ در ترانزیستو ماسف
خواهش میکنم هر چه زودتر کمکم کنید:cry::cry::cry:
اینم ایمیلمه با هام در تماس باشید:
navid_s2012@ymail.com
 

بهار امیدوار

عضو جدید
با سلام
این واقعا باعث تاسف و خجالته که 55نفر از تاپیک(نظر سنجی بجه ها بیاین تو مهمه هم مفید)
دیدن کردن اما فقط 2نفر ابراز علاقه کردن
ما مثلا داریم الکترونیک میخونیما!!!!!!
بچه مگه شما نمیدونید که یه مهندس الکترونیک در درجه اول یه مهندس نرم افزار مخصوصا برنامه نوسیه و در مرحله بد میتوان به عنوان یه مهندس رباتیک بد مهندس مخابرات بد اتوماسیون صنعتی و حتی یه مهندس قدرت هم میتونه باشه
مثل اینکه دوستان فراموش کردن که ما میتونیم پامونو تو کفشه هر رشته و شاخه ای بکنیم؟
چرا به خودتون نمیاین؟
بخدا تا چشم به هم بزنید درسو دانشجویو دانشگاه تموم شده ها!بد باید بریتن دنباله کارو وارد یه بد بختی تو بازار کار افتضاح امروز کشورمون بشیما
فکر نکنید چون الکترونیک میخونید سریع میرید سر کار با حقوق عالی بد هم یه زندگیه راحتو بی دردسر نه همچین خبریم نیست بازار داره اشباع میشه
به خودتون بیاین بابا بشینید چنتا نرم افزار یاد بگیرین بشینید avr یاد بگیرین بخدا هر چی یاد بگیرین بازم کمه بشینید دو 2 تا ربات درست کنید تو مسابقه ها شرکت کنید بشینید راجع به مطالب روز دنیای الکترونیک مقاله بنویسین خودتون از همین الان برایه خودتون سابقه کار درست کنید.
بابا بخدا قرار نیست چیزی به منو بقیه بدین اگه من دارم اینکارو میکنم اولا برا رفرش شدن خودمه بد بالا بردن سطح اطلاعات شماست عزیزان
یکم به خودتون بیاین فعالیت کنید فعال باشین از این کارا استقبال کنید
اگه دوست ندارین حد اقل یه امتحان کنید تا یه اطلاع سطحی حد اقل داشته باشین
بابا پرسیدن عیب نیست بخدا ندونستن عیبه!!!!!!!!!!!!!
من همه تلاشمو بهمراه دوستان انجام میدیم و از تجربه های همدیگه متقابلا استفاده میکنیم.
حالا خودانید
امیدوارم این تلنگری برای همه دوستان عزیز باشه تا یاد اوری باشه برا همه کسای که الکترونیک میخونن
قبلا از لحن تند و صریح اینجاب عذر خواهی میکنم

عرایضون خیلی کلی هستش
چطور به خودمون بیایم ؟
من حس میکنم کار الکترونیک در ایران واقعا محدوده
من در شرق تهران زندگی میکنم
و از ساختار تنها شهر صنعتی ایران( شهر صنعتی عباس آباد در کیلومتر 35 جاده خاوران) کاملا آگاهم

اونجا کار الکترونیک در حد صفر خواهان داره و همه دنبال برق صنعتی هستن
 

بهار امیدوار

عضو جدید
دوست عزیز اکثریت دانشگاهها به خصوص آزادها و غیر انتفاعی ها همینطور هستند.به ما هم چیزی یاد ندادند.بسته به رشته خودتون میتونید فعالیت داشته باشید.میتونید زبان های C یا BASCOM رو یاد بگیرید و پروژه ببندید و درآمدی برای خودتون کسب کنید.کار پیچیده ای هم نیست.منابع برای یادگیری هم در اینترنت بسیار زیاد هست.به خدا توکل کنید

مرسی از پاسخ امیدوار کننده تون ،میشه بفرمایید چطور پروژه بستن درآمد داره ؟ لطف میکنید چند تا پروژه در آمد زا به من معرفی کنید ؟

میشه بیشتر توضیح بدین ؟
 

بهار امیدوار

عضو جدید
سلام
من تازه فارغ التحصیل شدم
یه سال دنبال کارم
هیچ تخصصی هم ندارم
یعنی شما میگی برم ارسد بهتره ؟
یا بشینم زبان سی یاد بگیرم ؟
از سی شارپ شنیدم به نظر شمام خوبه سی شارپ یاد بگیریم
کاربردش چیه ؟

منم مشکل شما رو دارم
کسی هم نیست راهنماییمون کنه !!!!!:surprised:
 

بهار امیدوار

عضو جدید
دوست یکی از دلایلی که بچه های الکترونیک پیشرفت میکنن به خاطر ارزونی قطعاتش شما با یه بردبرد و یه ای سی avr یه چنتامقاومت وخازن میتونی شروع کنی به برنامه نویسی و سر جمع 4 یا 5 تومن بشه اینکه خودت بخوای خیلی مهمه امتحان لذت خوبی داره مخطوصآ وقتی جواب میگیره حتمآ امتحان کن

خب بعد از اینکه برنامه نویسی یاد گرفتیم مشتری از کجا پیدا کنیم ؟ بیشتر شرکتا خودشون برنامه نویس دارن ؛ برای منی که میخام مث برق صنعتی کار پیمانکاری انجام بدم چه کاربردی داره ؟ در منطقه ما که فقط بازار کار برق صنعتی خیلی داغه...و هیچ خبری از الکترونیک نیست !
 

بهار امیدوار

عضو جدید
خیلی عذر میخوام اما من به عنوان یه تازه وارد اجازه میخوام خودم رو معرفی کنم:gol:
من اسمم پیمان فوق دیپلم الکترونیک دارم.امانزدیک به ده ساله دارم تعمیرات انجام میدم:confused:
یعنی به ما نمیشه گفت مهندس؟؟؟؟؟/:mad:فقط قشر درس خونده داهشگاه هستند که مهندس هستند؟؟؟؟من نمیخوام دانش دانشگاهیان عزیز رو زیر سوال ببرم اما به نظر شما واسه بازار کار بیرون بیشتر تجربه لازم نیست؟؟ دانش درکنار تجربه مفیده.حالاما که نشده مقاطع بالاتر تحصیلی رو طی کنیم اما از دانشگاه اجتماع مدرک گرفتیم مهندس نیستیم؟؟؟:cry:

در واقع مهندس واقعی شما هستین اما در ایران نه!
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
A کمک واقعا فوری الکترونیک 1

Similar threads

بالا