چند تا عکس قشنگ

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=1]در پارک ملی الیزابت شهر اوگاندا شیری درنده یک آهوی مادر را جلوی دیدگان کره آهوی بینوا کشت و آن را تکه تکه کرد و خورد.

پس از این تهاجم انگار عذاب وجدان گرفته و با بچه آهو از سر ترحم درآمد و وی را همچون بچه های خودش تر و خشک می کرد. بچه آهو هم شیر را که مادرش را کشته بود و خورده بود ،انگار بخشیده بود و به شیر انس گرفته بود.



اما ناگهان روزی شیر دست از مهربانی کشید و به اصالت خودش بازگشت و آهوی بیچاره را نیز به سرانجام مادرش رساند .

این صحنه ها از لنز دوربین عکاس ماهر حیات وحش دور نماند،این عکاس می گوید وقتی لاشه ی بچه آهو را در چنگال های شیر دیدم واقعأ متأثر شدم و آرزو می کردم کاش همان موقعی که مادرش را شیر می خورد این آهو را دور کرده بودم،ولی فکر کردم که آشتی تکرار نشدنی را بین حیوانات تصویر برداری می کنم ولی قانون جنگل تغییر ناپذیر است.














[/h]
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
قصرهای زیبای دنیا





Agra Fort, India



Avila, Spain



Bamburgh Castle, England



Castel Sant’Angelo, Italy



Belem Tower, Portugal



Bunratty, Ireland



Caernarfon, Wales



The Rock of Cashel, Ireland



Château de Chambord, France



Château de Chantilly, France



Charles Bridge, Czech Republic



Château de Chenonceau, France



Eilean Donan Castle, Scotland



Dunluce Castle, Nothern Ireland



Dunvegan Castle, Scotland

 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
عکس های مناظر چشم نواز و زیبا

عکس های مناظر چشم نواز و زیبا

عکس های مناظر چشم نواز و زیبا

عکس های مناظر چشم نواز و زیبا


 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
http://www.archive.khatekhalagh.com/پرتره های باور نکردنی


در نگاه اول این پرتره‌ها که توسط هنرمندی به نام کومی یاماشیتا خلق شده‌اند، صرفا پرتره‌هایی معمولی به نظر می‌رسند که با دقت طراحی شده‌اند و بسیار شبیه یک عکس هستند.






اما باید از نزدیک‌تر نگاهی به این پرتره‌ها بیندازید، تا متوجه وجه تمایز این پرتره‌ها شوید، برای ایجاد هر پرتره، هنرمند هزاران میخ کوچک را روی صفحه با نظمی خاص نصب کرده است و برای ایجاد سایه روشن و بافت، یک نخ خیاطی معمولی را بین میخ‌ها پیچانده است. وقتی از نزدیک به این پرتره‌ها نگاه می‌کنیم یاد صورت‌های فلکی می‌افتیم که با وصل کردن ستاره‌های با خطوط فرضی به هم، ایجاد می‌شوند.




 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مکان های ترسناک ولی بی نهایت زیبا

مکان های ترسناک ولی بی نهایت زیبا



مکان های ترسناک ولی بی نهایت زیبا





مکان های ترسناک ولی بی نهایت زیبا







مکان های ترسناک ولی بی نهایت زیبا





مکان های ترسناک ولی بی نهایت زیبا









 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
عكس هايي بينظير از باغ بوچارت در ونكور كانادا
باغ بوچارت یكی از سحرانگیز‌ترین سازه‌های بشری در ستایش طبیعت است و از زیباترین باغهای دنیا که طبیعت آن آدمی را محسور خود میسازد

حتما تا به حال در مورد باغ بوچارت (butchart) چیزهایی شنیده اید. این باغ که در ونکور کانادا واقع شده امروز به یکی از دیدنی ترین مکان های دنیا تبدیل شده است. باغی كه در جزیره ونكور كانادا و در فاصله‌ی ۲۱ كیلومتری از شهر ویكتوریا واقع شده و سال تأسیس آن به ۱۹۰۴ میلادی می‌رسد. یك باغ كاملاً رؤیایی با حدود ۲۰ هكتار وسعت كه حقیقتاً میتوان آنرا شاهكار معماری سبز نامید.

در حقیقت شاید بتوان این پردیس افسانه‌ای را مؤثرترین و گویاترین سروده‌ی انسان‌ساز در ستایش مادر طبیعت دانست. جالب اینكه از این باغ پرشكوه و بی‌مانند سالانه بیش از یك میلیون نفر بازدید می‌كنند و دولت كانادا همزمان با یكصدمین سال تولد این باغ بهشتی، آن را به عنوان یك سند ملی، تاریخی به ثبت رساند.

دیدن تصاویر زیر شاید انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران ایرانی به وجود آورد تا به جای ساختن سازه‌های آلوده‌كننده‌ای كه آب و خاك این كشور را هدف قرار داده‌اند، دست به برپایی قطعه‌ای از بهشت در سرزمین مادری‌شان بزنند؛ همان گونه كه خانم و آقای بوچارت در بیش از یكصد سال پیش چنین كردند و كاربری كارخانه سیمان خود را به زیباترین باغ جهان تغییر دادند. كاری ماندگار كه می‌تواند همچون باغ بوچارت آنها را ثروتمند هم بسازد.

لازم به یاد آوری است که اکثر کشور های جهان حتی مناطقی بسیار دور و کم بنیه (از نظر تاریخی و اجتماعی) هم در این مجموعه باغی نمونه از سرزمین خودشان را دارند و در ابتدای ورودی باغ؛ پرچم کشور آنها بر سر در قرار داده شده اما نام و نشانی از ایران که زیباترین باغها با خصوصیات و مشخصات خودش را در طول تاریخ داشته نیست. اینكه اگر انسان بخواهد می‌تواند بزرگترین و زیباترین شعر را در ستایش طبیعت بیافریند، باغ بوچارت یكی از سحرانگیز‌ترین سازه‌های بشری در ستایش طبیعت است.
























چ



















 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
عکس های مناظر چشم نواز و زیبا

عکس های مناظر چشم نواز و زیبا

عکس های مناظر چشم نواز و زیبا

عکس های مناظر چشم نواز و زیبا
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز

  • مجسمه های حیرت انگیز ساخته شده با مداد (15 عکس)این آثار مربوط است به هنرمند کلمبیایی فدریکو یوریب که با استفاده از مداد های رنگی و نوار های پلاستیکی خلق کرده است. او علاوه بر ساخت مجسمه با استفاده از همین تکنیک ،تصویر سازی هم کرده است. در ادامه تصاویر آثار این هنرمند را خواهید دید.

































 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
1- باغ Cosmic Speculation- اسکاتلند

این باغ که در سال تنها یک روز به روی عموم باز است حس ریاضی و علوم را به بازدیدکنندگان القا می کند. می توان به سادگی ادعا کرد که این باغ در دنیا بی همتا است. چارلز جنکز و همسر مرحومش مگی کسویک این باغ را در سال 1989 در خانه پرت رک در نزدیکی دم فرایز اسکاتلند برپا کردند . اما ایده آنها از ایجاد این مجموعه متفاوت از بقیه مردم بوده است. باغبانی و گل کاری در این باغ در رده دوم اهمیت قرار گرفته است. در عوض ایده ها در شکل گیری طرح آن اهمیت داشته اند تا بیننده را به تفکر عمیق درباره ماهیت چیزها وادارند.



2- باغ کوکنهف- هلند

انبوهی از جلوه های بی نظیر گلها که با تنوع بی شمار کاشته شده و باعث خلق آثار هنری دل انگیزی شده اند تنها عباراتی است که می توان در وصف این باغ زیبا بکار برد. این باغ خواستگاه 7میلیون گل لاله است که در میان آنها گونه های ترکیبی و پیوندی در حال پرورش هستند. شکوه و زیبایی این باغ یادآور بابا یاگای روسیه است.

3- شون نوگ نوچ- تایلند



این باغ باورنکردنی در پاتایای تایلند واقع شده است. دلیل شهرت فراوان آن در میان توریست ها مناظر و چشم-اندازهای حیرت انگیز این باغ است. آقای پیسیت و خانم نوگ نوچ در 1954 زمین این باغ عظیم را خریداری کردند که پیش بینی می شد تبدیل به یک مزرعه میوه شود. اما این دو پس از بازگشت ازسفر خارج تصمیم گرفتند تا یک باغ گرمسیری مملو از درختان و گیاهان زینتی و گلها را ایجاد کنند.این باغ در سال 1980 به روی عموم باز شد و نام رسمی “Suan Nong Nooch” را دریافت کرد. اینجا فضایی است که علاقمندان می توانند بیشتر با فرهنگ تایلند آشنا شوند. روزانه 2000نفر از این باغ دیدن میکنند.


4- ورسایلس- فرانسه



شاید بتوان گفت که این باغ مشهورترین باغ دنیا است، این باغ برای لوئیز هفتم ،توسط آندره ل نوتره ساخته شده است. طراحی باغ مستلزم کار زیادی بود. مقادیر وسیعی از زمین که سابقا جنگل و باتلاق بود برای باغچه بندی گلها، درختان پرتقال، فواره ها و کانال ها آماده سازی شد. مقادیر زیادی خاک توسط چرخ دستی ها به محوطه باغ حمل شد. درختان نیز از همه استانها با گاری آورده شدند . هزاران نفر در ساخت این مجموعه همکاری کرده اند.

5- جاردیم بوتانیکو د کوریتیبا- برزیل

این باغ زیبا در شهر کوریتیبا، پایتخت ایالت پارانا و بزرگترین شهر در جنوب برزیل واقع شده است. می-توان گفت که این باغ بزرگترین جاذبه این شهر است و بخشی از محوطه دانشگاه فدرال پارانا در آن قرار دارد. این باغ که در سال 1991 افتتاح شده به سبک باغهای فرانسوی طراحی شده است. در ورودی درختانی در میان فواره ها دیده می شوند .علاوه بر این وجود آبشارها و برکه¬ها، زیبایی این باغ را دوچندان کرده است. مساحت این مجموعه 240،000 متر مربع است. گلخانه ای که در تصویر دیده میشود ترکیبی است از سبک هنر نیووا و سازه های فلزی که منزلگاه گیاهان زیادی از نواحی گرمسیری است. موزه گیاه شناسی این مجموعه با دارا بودن کلکسیون کامل از گونه های گیاهان و گلهای محلی محققان را از سراسر دنیا به خود جلب می کند.

6- باغهای بوتچارت

باغ بوتچارت، یکی از مشهورترین باغهای دنیا است. در واقع بهشتی است که در بریتیش کلمبیا واقع شده است. در اولین نگاه به مناظر زیبای این باغ شما برای لحظاتی بهت زده خواهید ماند. این مجموعه با مساحتی حدود 50 ایکرا (هر ایکرا 4047مترمربع است) نزدیک ویکتوریا در جزیره ونکوور قرار دارد. زیبایی این باغ در تمامی فصول سال بی نظیر است.



7- باغ یویان- چین


گفته می شود که باغ یویان در دوران پادشاهی مینگ، 400سال پیش ساخته شده ست. این باغ گه به سبک سنتی چینی ساخته شده است. باغ یویان چندین بار ترمیم و باز شده است. با سقوط خاندان یویان برای مدتی این باغ بلااستفاده ماند و به هم ریخت. با وجود اینکه تعدادی از ثروتمندان محلی آن را بازسازی کردند اما جنگهای داخلی در اواسط قرن 19 آسیب زیادی به آن وارد کرد. در 1956 پس از آزادی شانگهای دولت باغ را بازسازی کرد و به زیبایی و شکوه آن افزود. و در نهایت در 1961 این باغ به روی عموم باز شد.


8- باغ شالیمار - پاکستان


باغ شالیمار پاکستان یک باغ فارسی است. ساخت این باغ در 1641 بعداز میلاد توسط شاه جهان در لاهور پاکستان ساخته شده است.مدیریت ساخت آن توسط خلیل الله از رجال دربار شاه جهان با همکاری علیمردان خان و ملا علاالملک تونی صورت گرفته است. این باغ به شکل یک متوازی الاضلاع است که توسط یک دیوار آجری محصور شده و شهرت این دیوار به دلیل منبت کاری های پیچیده درآن است. این مجموعه به همراه قلعه لاهور در سال 1981به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید.


9- باغ مجسمه ای میناپولیس- آمریکا

باغ میناپولیس در واین لند میناپولیس، روبروی مرکز هنری واکر واقع شده است. این باغ بزرگترین باغ مجسمه ای کشور آمریکا است که بیش از 40 اثر هنری دائمی را در خود جای داده به علاوه آثاری که به طور موقتی به محوطه آورده و برده می شوند تا فضا متنوع نگه داشته شود. این مجموعه فرصت خوبی برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است که تا با آثار هنری هنرمندان برجسته آمریکا و دنیا آشنا شوند.


10- باغ رویان-جی- ژاپن

معبد رویان جی در کیوتو به خاطر وجود باغ بودایی اش مشهور است. گفته می شود باغ معبد رویان جی برجسته ترین نمونه سبک هنر بودایی و فرهنگ ژاپنی است. این معبد ژاپنی توسط دیوارهای کوتاهی محصور شده است. در سنگفرش سفید این معبد 15 تخته سنگ وجود دارد. کسی نمی داند چه کسی و کی اینجا را ساخته اما شکل قدیمی خود را تا امروز حفظ کرده است و در آینده نیز اینچنین باقی خواهد ماند . در پشت معبد که به سمت باغ سنگی است ظرف سنگی وجود دارد که متعلق به قرن 17 است. نوشته ای روی ان است که چنین می گوید: " تنها چیزی که از زندگی آموختم اینست که همیشه راضی باشم".
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
عکسهای حیرت انگیز واقعی !ا
ین بار می خواهیم تعدادی عکس حیرت انگیز را به شما نشان دهیم که به هیچ وجه با فتوشاپ یا هر گونه برنامه ادیت تصویر ویرایش نشده اند و کاملاً واقعی هستند. شاید وقتی برای اولین بار به تصاویر نگاه کنید اصلاً باور نکنید که این تصاویر واقعی باشند اما با خواندن توضیحات نظرتان تغییر می کند

.۱- پله برقی از جهنم!
در نگاه اول به نظر می رسد که جهنم به زمین آمده و یک پله برقی از درون آن به زمین احداث شده است! اما در حقیقت عکس پایین یکی از تقریباً صد ایستگاه زیرزمینی در استوکهولم سوئد است که در آن سقف و دیوار ها صخره های طبیعی بوده و نیمه کاره رنگ شده است.
۲
- اولین اسمی که آدم فضایی ها می بینند…

بله این عکس واقعاً یک عکس فضاییست که از یک سری حروف کنده کاری شده روی سطح زمین است که در ابوطبی امارات متحده عربی برای انتقال آب به کار گرفته شده است. شیخ حامد بن حمدان النهیان یکی از شیخ های ثروتمند ابوظبی برای جاودانه کردن نام خود مبلغ هنگفتی صرف این کار خارق العاده کرده است. در عکس دوم نیز می توانید از نمایی بالاتر این شاهکار را مشاهده کنید.
۳-هر طور نگاه کنید گیج می شوید
به این تصویر حیرت انگیز نگاه کنید و سعی کنید دلیل تناقضات موجود در آن را کشف کنید. اگر این یک کره پوشیده از چمن است پس آدمهای کوچک روی آن چه می کنند؟
حال به عکس زیر نگاه کنید و متوجه می شوید این پارک حیرت انگیز در پاریس قرار دارد و با هنر پرسپکتیو عکاسی و البته ساختار منحصر به فرد این پارک این عکس اینگونه به نظر رسیده است.
۴-آیا زمین لرزه خط کش دارد؟
قبول داریم که باور طبیعی بودن این عکس نیز بسیار سخت است در این عکس که پس از زمین لرزه ای در ژاپن گرفته شده است جاده ای را می بینید که دقیقاً از روی خط کشی وسط جاده به دو نصف تقسیم شده است یک نکته حیرت انگیز دیگر هم وجود دارد که اگر به پایین عکس نگاه کنید متوجه می شوید که زمین از روی یک خط صاف بریده شده است. روزنامه ای که این عکس را منتشر کرده است نیز هیچ ایده ای درباره علت این حادثه نداشته است اما یکی از خوانندگان اظهار کرده است که چون سمت راست و چپ این جاده در دو نوبت ساخته و آسفالت شده است این امر زیاد هم بعید به نظر نمی رسد.
۵-وقتی حتی ۸ متر برف مدرسه را تعطیل نمی کند!
عکس زیر بیشتر شبیه به تبلیغات روغن موتور یا تایر اتومبیل است اما این عکس هم واقعیست. این عکس متعلق به جاده Tateyama Kurobe در کوههای آلپ است که سالانه بیش از ۲۰ متر بارش برف را شاهد هستند. این برش های دقیق هم توسط ماشین برف روب قدرتمند backhoe تولید شده است.
۶- این یک عکس قبل/بعد نیست
در نگاه اول این عکس ممکن است یک عکس تبلیغاتی برای نشان دادن توسعه یک شهر ظرف مدت معینی باشد اما این عکس متعلق به مرز امریکا و مکزیک است جایی که امریکا تا لبه مرز اقدام به ساخت و پیشرفت کرده است اما بخش مکزیک تقریباً دست نخورده مانده است.
۸ – زمین یا دفتر نقاشی؟در نگاه اول زمین را مثل یک دفتر نقاشی یا یک اثر هنری می بینید که خطوط رنگی در آن منظره عجیبی را خلق کرده است. اما این خطوط رنگی در حقیقت هزاران گل لاله هستند که همه ساله در هلند می رویند.
با توجه به عکس زیر می توانید راحت تر این امر را باور کنید.
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
واحه ی Erg Awbari در بیابان صحرای آفریقا. این واحه چندین برکه را در خود جای داده که که بزرگترین آنها برکه ام الماء ( تصاویر ۳ الی ۶) است .



: واحه ی Huacachina واقع در جنوب شرقی کشور پرو​
dwhaynes2214
unknown
kanjiroushi

واحه ی Turpan در چین


یک واحه ی بی نام و نشان


دریاچه بیابانی Lençóis Maranhenses در برزیل. ۶ ماه اول سال پر آب است و در ۶ ماه بعدی کاملا خشک.

دریاچه Crescent در بیابان گبی در شمال چین


واحه ی زیبای Chebika در کشور تونس

Howard.Gees

واحه ی Timia در کشور نیجر


یکی دیگر از واحه های بیابان گبی در چین

دریاچه بیابانی که در واحه ی Khar Nuur در مغولستان قرار گرفته است


واحه ی Nahal David در فلسطین اشغالی


روستای Tinerhir در دامنه ی کوه های اطلس در مراکش

واحه Ghardaia در شمال الجزایر


این قصر در واحه Qatif در عربستان واقع شده است

بیابان عمان چندین واحه زیبا را در خود جای داده است



این واحه بی نام در نیجر قرار گرفته است


یک واحه ی بی نام و نشان دیگر
 

blackviper210

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا که عالی بود.مخصوصا اون زمستونیا.ای بابا همون برفیارو میگم..آره
منکه اینجوری شدم:eek:...عالی بود...
آقا محمدرضا از شما نیز متشکریم;)
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
از همگي ممنونم.مرسي كه لطف مي كنين و سر مي زنين.قدمتون روي چشم
 

Similar threads

بالا