لعنت به زلزله که انگار فقط از ما می کشد

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرین اخبار از وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان از زبان نماینده ورزقان


نمایندهی مردم ورزقان گفت: همه روستاهای حد فاصل شهرستانهای ورزقان، اهر و هریس از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده است و ۶۰ درصد از منازل شهرستان ورزقان نیز خسارتهای کلی و جزیی دیدهاند.
الله وردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: کمک رسانی و امداد رسانی از سوی مردم و امدادرسانان همچنان در سطح منطقه ادامه دارد و از استانها و شهرستانهای همجوار کمکهای مردمی به سطح منطقه گسیل شده است.
وی تعداد کشتههای شهرستان ورزقان را بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: البته این آمار به دلیل انتقال تعداد زیادی از مجروحان زلزله به شهر تبریز نهایی نیست.
وی با بیان این که امداد رسانی در ساعات اولیه زلزله ضعیف بود افزود: هر چه از ساعت وقوع زلزله میگذرد حجم کمکها و امداد رسانیها به منطقه بهتر و بیشتر شده است، اما نیاز فوری منطقه به چادر، مواد غذایی، کنسروجات، نان و پتو همچنان پا برجاست، مردم مناطق زلزله زده به شدت به این اقلام نیاز داشته و از مسئولان و مردم استمداد کمک دارند.
وی در پایان به مردم داغدیده مناطق زلزله زده تسلیت گفت و برای بازماندگان آنان صبر مسئلت کرد.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
آماری از زیرآوارماندگان نداریم
همچنین، محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلالاحمر ایران از ورود خسارت به ۱۳۳ روستای زلزلهزده خبر داد و به ایسنا گفت: از شب گذشته تاکنون ۱۶ هزار تن آسیبدیده اسکان اضطراری شدند.
وی با بیان اینکه ۱۰ هزار تخته پتو و پنج هزار و ۶۰۰ تخته چادر میان آسیبدیدگان توزیع شد، گفت: ۱۳ هزار قوطی کنسرو و یکهزار و ۶۰۰ چراغ والور نیز میان آسیبدیدگان توزیع شده است.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلالاحمر با بیان اینکه ۹۲ تیم امدادی از ۱۴ استان برای امدادرسانی هر چه سریعتر به زلزلهزدگان، عازم منطقه شدهاند، گفت: ارزیابی امدادگران نشان داد که «مرغان، اهر، هریس و قسمتهایی از شهر تبریز» دچار خسارت شده است.
مظفر با بیان اینکه ۱۳۳ روستا در اثر این زلزله ۶/۲ ریشتری آسیب دیدهاند، گفت: تعداد مصدومان به دو هزار و ۶ نفر رسید.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلالاحمر در مورد برخی خبرهای منتشره در مورد کمبود آب در مناطق زلزلهزده گفت: شب گذشته ۱۰۰ هزار بطری آب معدنی نیز میان زلزلهزدگان توزیع شد.
وی گفت: حدود ۹۰۰ امدادگر و شش فروند بالگرد نیز وظیفه امدادرسانی در منطقه را بر عهده دارند.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلالاحمر ایران با بیان اینکه عملیات جستوجو و نجات در اهر به پایان رسیده است، گفت: امدادرسانی در این منطقه وارد فاز آواربرداری شده است.
مظفر با بیان اینکه ۱۵ تیم سگهای جستوجو (آنست) در منطقه حضور دارند، گفت: دستگاههای زندهیاب نیز روز گذشته وارد منطقه زلزلهزده شده است.
وی با بیان اینکه نمیتوان در مورد مدفونشدگان زیر آوار آماری اعلام کرد، گفت: عملیات امدادرسانی و اسکان اضطراری زلزلهزدگان همچنان ادامه دارد.
احتمال افزایش آمار قربانیان به ۳۰۰ تن
مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجانشرقی از آغاز به کار تیم های تخصصی پزشکی قانونی از اولین دقایق وقوع حادثه زلزله در منطقه شمالغرب کشور و شناسایی و صدور جواز دفن ۱۴۲ جسد تا ساعت سه بامداد روز یکشنبه ۲۲ مرداد خبر داد.
به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر صمدیراد با بیان اینکه پزشکی قانونی استان آذربایجانشرقی در قالب هفت اکیپ تخصصی در منطقه زلزله زده حضور دارد، گفت: گستردگی منطقه، گرم بودن هوا و مشکل در انتقال اجساد به مرکز استان، تیمهای تخصصی و امدادی را با مشکل مواجه کردهاند.
وی اظهار داشت: طبق برآوردها تعداد درگذشتگان تاکنون تا ۳۰۰ تن تخمین زده میشود و سرکشی اکیپهای امدادی و تخصصی به مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد.
صمدیراد افزود: به علت اختلال در ارتباط تلفنی دسترسی به آخرین آمار اکیپهای پزشکی قانونی با دشواری میسر میشود، اما دقیقترین آمار به شهرستان اهر اختصاص دارد که در این شهرستان ۲۶ جسد شناسایی و جواز دفن صادر شده است.
به گفته وی، در بین ۲۶ جسد شناسایی شده شهرستان اهر، ۱۲ مرد و ۱۴ زن دیده میشوند که چهار تن از آنان کودک زیر ۱۰ سال، سه تن ۱۰ تا ۲۰ سال، ۱۲ تن ۲۱ تا ۴۰ سال، دو تن ۳۱ تا ۶۰ سال و پنج تن بالای ۶۰ سال بودهاند.
دارندگان گروههای خونی منفی برای اهدای خون به پایگاهها مراجعه کنند
در پی اعلام کاهش ذخایرخونی در مناطق زلزلهزده به ویژه گوره خونی منفی، رییس سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه تاکنون ۱۶۵۰ واحد خونی به بیمارستانها و مراکز درمانی مناطق زلزله زده ارسال شده است، از مردم بویژه دارندگان گروههای خونی منفی خواست تا برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کنند.
دکتر غلامرضا توگه در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه گروههای خونی منفی به علت کمیاب بودن همواره مورد نیاز بودهاند، اظهار کرد: اکنون این نیاز در مناطق زلزله زده بیشتر شده است و از مردم درخواست داریم با توجه به شرایطی که وجود دارد، برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کنند.
توگه در پایان عنوان کرد: تاکنون اعلام نیاز ویژه برای خون از تبریز نداشتهایم.
کاهش ذخایر خونی در مراکز درمانی مناطقزلزلهزده
دکتر خلیلی مدیرکل پایگاه منطقهای انتقال خون استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به خیل عظیم مصدومان زلزله در شهرستان اهر، ورزقان و هریس از کاهش ذخایر خونی استان خبر داد و به ایسنا گفت: گروههای خونی منفی مورد نیاز است.
وی از مردم خواست با توجه به نیاز گسترده به انواع گروههای خونی، در اهدای خون به امروز یا فردا اکتفا نکنند و برای تامین ذخایر خونی حتی الامکان تا پایان هفته به مراکز پایگاه خونگیری در تبریز مراجعه کنند.
مدیرکل پایگاه منطقهای انتقال خون استان آذربایجانشرقی با بیان اینکه از زمان وقوع زلزله تاکنون ۲ هزار واحد خونی از استان اردبیل، ارومیه و تهران به استان ارسال شده است گفت: یکهزار و ۵۰۰ واحد خونی نیز از ذخایر خونی استان مورد استفاده قرار گرفته است.
وی از فعالبودن ساختمان آخونی و مسجد کبود به منظور خونگیری از همشهریان خبر داد و یادآور شد: مردم استان استقبال خوبی از اهدای خون به منظور کمکرسانی به زلزلهزدگان کردند.
مدیرکل پایگاه منطقهای انتقال خون استان آذربایجانشرقی همچنین از اعلام آمادگی ادارات و سازمانها به منظور تامین نیازهای خونی زلزلهزدگان خبر داد.
وی یادآور شد: تاکنون به تمامی درخواستهای خونی مراکز درمانی اهر و ورزقان و بیمارستانهای امامرضا (ع)، سینا و شهدای تبریز پاسخ داده شده است. پرسنل تا پنج بامداد امروز مشغول خونگیری بودند و مردم در صورت امکان با توجه به ترافیک کاری پایگاههای انتقال خون به صورت گروهی مراجعه نکنند.
ارسال کمک از سوی استانهای مختلف کشور به مناطق زلزله زده
در پی این حادثه، مسئولان استانهای مختلف کشور با ارسال کمکهایی به یاری زلزلهزدگان شتافتند، براین اساس مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اعزام شش گروه امدادی به همراه تجهیزات و مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجانغربی از اعزام ۱۳۶ امدادگر به مناطق زلزلهزده در استان آذربایجانشرقی خبردادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز از استقرار بیش از ۱۰۰ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان اردبیل به این مناطق خبرداد و گفت: هماکنون نیز چهارکامیون چادر وموکت درحال بارگیری است.
مرتضی تمدن استاندار تهران نیز امروز با عرض تسلیت به بازماندگان زلزله، از اعلام آمادگی تهران برای ارسال کمک به زلزلهزدگان استان آذربایجانشرقی خبر داد و گفت: استان تهران از ساعات اولیه بروز این حادثه آمادگی خود را اعلام کرده و محمولهای نیز برای اعزام به این استان آماده ارسال است.
به گزارش ایسنا، تمدن اظهار کرد: امدادگران هلالاحمر شب گذشته به استان آذربایجان شرقی اعزام شدند این در حالیست که بخشی از کمکهای استان از جمله مواد غذایی و لوازم مورد نیاز زلزله زدگان، آماده ارسال به این استان است.
وی همچنین گفت: اکیپی در استان تهران آماده شده که از طریق ستاد مدیریت بحران در مناطق زلزله زده حاضر شده تا ضمن امدادرسانی و کمک به زلزلهزدگان بتوانند تجارب آنها را برای حوادث مشابه مستندسازی و مورد استفاده قرار دهند.
گروه تخصصی امداد و نجات شرکت بهرهبرداری مترو تهران نیز جهت کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی بامداد یکشنبه عازم این استان شدند.
بنابراین گزارش، گروه ۱۰۰ نفره تخصصی متشکل از پزشک، امدادگر، بهیار، پرستار و افراد زبده و ماهر در امور بحران و حامل محمولههای بزرگ پزشکی و تغذیهای و اقلام مورد نیاز برای زلزلهزدگان هستند.
استقرار اکیپهای انتظامی و ترافیکی در مسیر و مناطق زلزلهزده
به گزارش ایسنا، سردار مسعود خرمنیا، فرمانده انتظامی استان آذربایجانشرقی نیز درباره پوشش انتظامی و امنیتی در مناطق زلزلهزده با بیان اینکه امنیت کامل در محورهای مواصلاتی و مناطق زلزلهزده و مرکز استان برقرار است گفت: نیرو های ستادی استان و شهرستانهای معین به محض وقوع زلزله به مناطق زلزلهزده اعزام و اکیپهای انتظامی و پلیسراه برای روانسازی ترافیک و پوشش امنیتی در مسیر و مناطق زلزلهزده مستقر شدهاند و امنیت کامل در محورهای مواصلاتی و مناطق زلزلهزده و مرکز استان برقرار است.
وی در ادامه تاکید کرد: کارگروه انتظامی مدیریت بحران استان تشکیل و هماهنگی کامل با استانهای همجوار برقرار شده تا در صورت نیاز یگانهای راهور و انتظامی به منطقه اعزام شوند و بالگردهای هوا ناجا برای کنترل ترافیک و امدادرسانی و پشتیبانی در فرودگاه تبریز مستقر شدهاند.
فرمانده انتظامی آذربایجانشرقی گفت: پوشش انتظامی لازم برای تامین امنیت بیمارستانهای تبریز، اهر، هریس و ورزقان که مجروحان زلزله را مورد مداوا قرار میدهند به نحو مطلوب انجام یافته است.
گزارش ایسنا از وضعیت دانشگاههای مناطق زلزلهزده
همچنین رییس دانشگاه تبریز درباره وضعیت دانشگاههای مناطق زلزلهزده نیز گفت: خوشبختانه در این زلزله هیچ مشکلی برای دانشجویان این دانشگاه به وجود نیامده است.
محمدتقی علوی در گفتوگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به شکسته شدن شیشههای دو دانشکده دانشگاه اشاره و اظهار کرد: دیوار بعضی از ساختمانهای دانشگاه نیز ترکهای جزیی خورده است، اما هیچ مشکلی برای دانشجویان دانشگاه به وجود نیامده است.
وی با بیان اینکه فعالیتهای آموزشی در تابستان تعطیل است، تصریح کرد: تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان طرح ضیافت در دانشگاه حضور داشتهاند که آنها نیز کاملا سالم هستند و دانشجویی آسیب ندیده است.
علوی درباره وضعیت خوابگاههای دانشجویان نیز گفت: خوابگاهها نیز کاملا سالم هستند و هیچ صدمهای به آنها و ساکنانشان وارد نشده است.
وی افزود: شب گذشته نیز سه هزار نفر در مسجد دانشگاه مراسم شب قدر را برپا کردند.
همچنین اکرمی رییس دانشگاه تربیت معلم آذربایجان نیز از سالم بودن محیط دانشگاه و خوابگاهها خبر داد و گفت: هیچ تخریب و یا صدمهای به ساختمانهای دانشگاه وارد نشده است.
اکرمی افزود: به جز بخش تحصیلات تکمیلی بقیه بخشهای آموزشی دانشگاه در تابستان تعطیل هستند. همچنین کارهای اداری، روال طبیعی خودش را طی میکند.
رضایی رییس دانشگاه آزاد واحد اهر نیز در این باره به ایسنا گفت: خوشبختانه خسارت جانی در واحد و خوابگاههای دانشگاه نداشتهایم.
وی با بیان اینکه ریزشهای نازککاری و گچ در واحد و خوابگاههای دانشگاه به ویژه در دیوارهای بین اتاقها وجود داشته است، اظهار کرد: کانون زلزله بسیار به دانشگاه نزدیک بوده است، ولی خوشبختانه خسارت جانی وارد نشده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به دانشگاه خسارت وارد شده است، تصریح کرد: اگر خوابگاههای دانشگاه تراکم جمعیتی مهرماه را داشت، مطمئنا دانشجویان دچار آسیب میشدند.
رییس دانشگاه آزاد واحد اهر افزود: حدود ۶۰-۷۰ نفر دانشجو دختر در خوابگاه دختران حضور داشتهاند که خوشبختانه آسیبی ندیدند و پس از وقوع زلزله به محوطه دانشگاه آمدهاند و شب گذشته با استقرار چادر در محیط دانشگاه آنان را اسکان دادیم و امروز به محلهای زندگی خود بازگشتند.
آمادهباش کامل گروههای پزشکی و اورژانس در مناطق زلزلهزده
همچنین مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت نیز از آمادهباش کامل گروههای پزشکی و اورژانس در مناطق زلزلهزده خبر داد و گفت: ارسال کمکها به بیمارستانهای سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل همچنان ادامه دارد.
براساس گزارش ایسنا از روز گذشته تا کنون ۱۷۰۰ واحد خونی از سوی استان تهران و البرز به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: همه نیروهای امدادی دانشگاههای پزشکی ما از استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به مناطق زلزلهزده اعزام شدهاند.
وی ادامه داد: دو اتوبوس آمبولانس و ۴۸ آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، یک اتوبوس آمبولانس و ۱۰ آمبولانس از استان اردبیل و یک اتوبوس آمبولانس و ۱۵ آمبولانس از استان آذربایجان غربی به مناطق زلزلهزده اعزام شده و هماکنون در محل حاضر هستند.
وزیر بهداشت با اشاره به آخرین آمار مربوط به آسیبدیدگان زلزله شمالغرب کشور، عنوان کرد: همگی مجروحان به بیمارستانهای سه استان مربوطه منتقل شدند. البته مصدومان اکثرا به صورت سرپایی مداوا شدند و بخشی از مجروحان که نیازمند بستری بودند، در نوبت عمل قرار گرفتند.
وحید دستجردی با اشاره به این که همه گروههای پزشکی و اورژانس که باید به این مصدومان رسیدگی کنند در آمادهباش کامل هستند، اظهار کرد: ارسال کمک به بیمارستانهای سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل همچنان ادامه دارد و همگی نیروهای امدادگر، دانشگاهی، بیمارستانی و EOC همگی در جریان امر قرار گرفته و در محل حاضر هستند تا بتوانند بهترین خدمات را به نیازمندان ارائه کنند.
غلامرضا معصومی رییس اورژانس کشور نیز با بیان این که ۱۴۹ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است، به ایسنا گفت: ۳۳۷ تکنسین اورژانس ۱۱۵ و یک تیم جراحی متشکل از هشت متخصص بیهوشی و ارتوپد از شهرستانهای ارومیه، اردبیل و تبریز برای ارائه خدمات پزشکی به حادثه دیدگان به مناطق زلزلهزده اعزام شدند.
جواد خرم، معاون امداد و نجات جمعیت هلالاحمر استان زنجان نیز با بیان اینکه به دنبال وقوع زلزله ذر شهرستان اهر، نیروهای امدادی هلالاحمر استان زنجان عازم منطقه شدند؛ به ایسنا گفت: صبح روز یکشنبه نیروهای امدادی جمعیت هلالاحمر استان زنجان با تجهیزاتی عازم منطقه هریس واقع در شمالشرق آذربایجانشرقی شدند تا هموطنان را در راستای ایجاد آرامش و امکانات رفاهی در این شرایط سخت یاری کنند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلالاحمر استان زنجان تصریح کرد: این منطقه دارای ۹۷ روستا و ۴ شهر است و استان زنجان به عنوان ستاد کمک و امدادرسانی جمعیت هلالاحمر با حضور در آنجا به کمکرسانی اقدام میکنند و برای اسکان هموطنان در حد توان خود تلاش خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه روز گذشته به علت وقوع این زلزله ۳ دستگاه آمبولانس به همراه ۸ امدادگر عازم منطقه شده‎اند، یادآور شد: این نیروها و تجهیزات با مدیریت سرپرست جمعیت هلالاحمر استان زنجان و معاون جستجو به این منطقه فرستاده شده‎اند و این نیروها در حال حاضر به کمک‎رسانی به هموطنان میپردازند.
خرم اظهار کرد: کل نیروها و کمکهای اعزامی به منطقه هریس شامل ۵۰ امدادگر جمعیت هلالاحمر شهرستان زنجان، ۱۵ کادر پرسنل جمعیت هلالاحمر شهرستان زنجان، ۳ دستگاه خودروی نیسان و یک دستگاه خودروی تریلی بود.
وی با اشاره به اینکه کمکهای دیگری نیز از این نهاد برای ارائه خدمت اعزام شده‎اند، ابراز کرد: ارسال ۵۰۰ چادر امدادی، ۵۰۰۰ تخته پتو، ۱۰۰ مورد کیسه حمل جسد، ۱۰ هزار قالب صابون، ۸۰۰۰ جیره غذای ۲۴ ساعتی، از دیگر کمک‎های ارسالی به همراه نیروهای امداد جمعیت هلالاحمر استان زنجان است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلالاحمر استان زنجان خاطرنشان کرد: در پی این حادثه ارتباط مستقیمی با منطقه آسیبدیده و تهران توسط ویدئوکنفرانس برقرار است تا برای رفع مشکلات اقدامات لازم انجام گیرد و در حال حاضر تعداد ۵۰ امدادگر و ۱۰ پرسنل امدادی در جمعیت هلالاحمر استان زنجان در آمادهباش هستند.
وضعیت جوی مناطق زلزلهزده
مدیرکل پیشبینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی مناطق زلزلهزده را اعلام کرد.
عبدالرضا امیدوار شهری روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: آخرین نقشههای پیشیابی هواشناسی نشان میدهد در استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل تا روز سهشنبه آسمان صاف در ارتفاعات رشد ابر و وزش باد کم خواهد بود که رشد ابر در استان اردبیل قابل ملاحظه است و حداکثر دما در استان آذربایجان شرقی در این مدت بین ۳۵ تا ۳۶ و حداقل بین ۲۴ تا ۲۳، در استان آذربایجان غربی حداکثر دما بین ۳۲ تا ۳۴ و حداقل بین ۱۶ تا ۱۷ و اردبیل نیز حداکثر دما بین ۳۰ تا ۳۱ و حداقل دما بین ۱۰ تا ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.
برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه
محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس از انتقال جمعی از مجروحان زلزله روز گذشته اهر، هریس و ورزقان به شهرهای اردبیل، ارومیه و تبریز خبر داد و گفت که قرار است یک بیمارستان صحرایی در منطقه برای مداوای سریعتر مصدومان برپا شود.
وی ادامه داد: اگرچه امدادرسانی به زلزلهزدگان از ساعات اولیه پس از وقوع زلزله آغاز شده و حرکت منسجم و خوبی برای رسیدگی به زلزلهزدگان صورت گرفته، اما به هر حال با توجه به غافلگیرکننده بودن این پدیده، زمان رسیدن اکیپهای امداد از استانها و شهرستانهای اطراف، قدری به طول انجامیده است.
وی افزود: شب گذشته به دلیل تاریکی هوا، روند امدادرسانی قدری با مشکل مواجه بود اما از صبح امروز با سرعت خوبی ادامه یافته و به نظر میرسد تا امروز ظهر وضعیت این منطقه قدری سر و سامان پیدا کند.
نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: در شهر تبریز غیر از خسارات بسیار کم مالی، مشکل خاصی وجود نداشته اما مردم به دلیل پسلرزهها و همچنین اطلاعیه ستاد مدیریت بحران شب گذشته را در پارکها و مناطق خالی از ساختمان سپری کردند.
در ادامه امدادرسانی به زلزلهزدگان، حبیب حسین قلی زاده روابط عمومی مرکز اورژانس استان آذربایجانشرقی نیز با تاکید بر اینکه از بابت رسیدگی به بیماران زلزله زده با مشکل خاصی مواجه نیستیم، گفت: تقریبا به هر روستای زلزله زده ۳ سری آمبولانس اعزام شده است. اکثر زخمی ها برای مداوا به تبریز اعزام شده یا به صورت سرپایی در بیمارستان صحرایی رسیدگی می شوند.
حبیب حسین قلی زاده روابط عمومی مرکز اورژانس استان آذربایجانشرقی نیز با تاکید بر اینکه از بابت رسیدگی به بیماران زلزله زده با مشکل خاصی مواجه نیستیم، گفت: تقریبا به هر روستای زلزله زده ۳ سری آمبولانس اعزام شده است. اکثر زخمی ها برای مداوا به تبریز اعزام شده یا به صورت سرپایی در بیمارستان صحرایی رسیدگی می شوند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
نزدیک به 24 ساعت از زلزله گذشته خبرها و عکسهای بسیار متاثر کننده ای شنیدیم و دیدیم اما الان عکسی رو دیدم که برای من خیلی زیبا ..شیرین ..و روحیه بخش بود دختری بچه ای که از زیر آوار سالم و سلامت بیرون آوردن ..قربون اون نگاه و چشات برم من

 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تحویل ۱۰۸ جسد به پزشکی قانونی
پزشکی قانونی آذربایجان شرقی نیز از تحویل ۱۰۸ جسد به پزشکی قانونی بعد ار زلزله عصر شنبه خبر داد.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با اشاره به استقرار ۷ اکیپ در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی از تحویل ۱۰۸ جسد به پزشکی قانونی این استان بر اثر زلزله عصر دیروز شنبه ۲۱ مرداد خبر داد.
در این زمینه اکیپهای پزشکی قانونی در آذربایجان شرقی مستقر هستند که ۲ اکیپ در شهرستان اهر و ۵ اکیپ در بیمارستانهای شهدا، سینا، امام رضا (ع)، سینا و شهید مدنی و یک اکیپ هم در آرامستان تبریز مستقر هستند.




ویرانیهای زلزله به صورت بنای مقاوم بازسازی میشود
یاس گروپ: مصطفی محمدنجار دقایقی قبل در حاشیه بازدید از مناطق زلزلهزده هریس در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: مکانهای ویران شده به صورت مقاوم و مستحکم بنا میشوند.وی با بیان اینکه بهترین نقش امدادی را در دقایق اولیه وقوع حادثه مردم انجام دادهاند، گفت: تیمهای امدادی نیز به همراه اعضای ستاد بحران برای اشراف به موضوع در منطقه حضور دارند.نجار ادامه داد: با وجود همکاری تنگاتنگ ارگانها و نهادها سعی میشود کمبودهای موجود در منطقه به سرعت برطرف و امدادرسانی به آسیبدیدگان تسریع شود.نجار وجود فواصل زیاد بین مناطق آسیب دیده را عمده مشکل در بحث امداد رسانی دانست و گفت: کمک رسانی با وجود فواصل زیاد بین مناطق با مشکل مواجه است که با وجود این مشکل امداد رسانی با سرعت در حال انجام است.وزیر کشور در بدو ورود به هریس یکی از مناطق آسیب دیده از زلزله ۶٫۲ ریشتری آذربایجان شرقی به طور مستقیم با آسیب دیدگان و مردم روستای "باجاباج" و "چوباندار" این شهرستان که ۱۰۰ درصد تخریب شدهاند دیدار و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.وزیر کشور به همراه وزیر بهداشت هماکنون در مسیر شهرستان هریس برای شرکت در جلسه ستاد بحران آذربایجانشرقی هستند که در این شهرستان تشکیل میشود
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرین اخبار زلزله آذربایجان : کشته ها از مرز ۳۰۰ نفر گذشت مجروحین بیش از ۲۷۰۰ نفر- تا ساعت ۱۱:۳۰ روز یک شنبه هیچ یک از مقامات بلندپایه کشور به آذربایجان تسلیت نگفته اند

حسن قدمی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره آخرین تلفات زلزله ۶٫۲ دهم ریشتری که روز گذشته در استان آذربایجان شرقی رخ داد اظهار داشت: آخرین آمار کشته شدهها به ۲۵۰ نفر رسیده است و ۱۸۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.

وی با اشاره به اینکه عملیات امداد و نجات به پایان رسیده است بیان داشت: ۱۱۰ روستا خسارت دیدهاند و امید است آمار کشته شدهها از این مقدار افزایش پیدا نکند.
قدمی از حضور وزیر کشور در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: جلساتی با حضور وزیر کشور برگزار شدو دستورات لازم داده شده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور یاد آورشد: در هیچ روستایی زیر آوار مانده نداریم و در حال حاضر اقلام و امکانات مورد نیاز در حال
توزیع است.

به گزارش خبرگزاری فارس،خلیل ساعی مدیرکل ستاد بحران آذربایجانشرقی در تازهترین خبر از تلفات زلزله اعلام کرد: آمار کشتهشدگان در زلزله آذربایجانشرقی به ۲۲۰ نفر رسیدهاست.وی همچنین اعلام کرد که آمار مجروحان این حادثه به بیش از ۱۵۰۰ نفر رسیده است.ساعت ۱۶:۵۳:۱۵ دیروز زمینلرزهای به بزرگی ۶٫۲ در مقیاس ریشتر ، تبریز و مناطقی دیگر از استان آذربایجانشرقی را لرزاند.همچنین این زمین لرزه در مناطقی از استانهای آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل نیز احساس شد.برپایه این گزارش، بیشترین آمار خرابیها و تلفات مربوط به شهرهای ورزقان، اهر، کلیبر و هریس در آذربایجان شرقی است.در همین حال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که ۴۸ دستگاه آمبولانس به مناطق زلزلهزده اعزام شده است.همچنین بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تاکنون دهها پس لرزه در مناطق زلزلهزده به وقوع پیوسته است.گزارشهای رسیده حاکی است که بیشتر ساکنان مناطق زلزله زده شب گذشته را بیرون از منازل خود گذراندهاند.اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال میشود.
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز
نزدیک به 24 ساعت از زلزله گذشته خبرها و عکسهای بسیار متاثر کننده ای شنیدیم و دیدیم اما الان عکسی رو دیدم که برای من خیلی زیبا ..شیرین ..و روحیه بخش بود دختری بچه ای که از زیر آوار سالم و سلامت بیرون آوردن ..قربون اون نگاه و چشات برم من


:cry:قوربون حکمتت برم خدایا

خدایا ببخش به خاطر تمام ناشکری ها و نا سپاسی هامون

واقعا شرمندم ازت خدا
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
هلال احمر کمک های بین المللی را نپذیرفت!!

مدير كل روابط عمومي جمعيت هلال احمر ايران با اشاره به اعلام آمادگي برخي كشورها براي ارسال كمك به زلزلهزدگان آذربايجانشرقي گفت: هلال احمر نيازي به كمكهاي بينالمللي ندارند.

پويا حاجيان در گفت و گو با ايسنا، با بيان اينكه پس از وقوع زمينلرزه هلال احمر تركيه به عنوان اولين كشور ضمن ابراز همدردي، براي ارسال كمكهاي امدادي به زلزلهزدگان اعلام آمادگي كرد، گفت: پس از آن نيز صليبسرخ تايوان، صليبسرخ سنگاپور، فدراسيون بينالمللي جمعيتهاي هلال احمر و صليب سرخ، دفتر يونيسف در تهران، دفتر پزشكان بدون مرز، صليبسرخ آلمان، دفتر منطقهاي صليبسرخ در نامههاي جداگانه ضمن ابراز همدردي، آمادگي خود را براي ارسال كمكهاي امدادي به مناطق زلزله زده اعلام كردند.

وي با بيان اينكه تعدادي از سفارتخانههاي كشورهاي خارجي در ايران نيز ضمن ارسال نامههاي جداگانه از آمادگي كشورشان براي ارسال كمكهاي بشردوستانه به مناطق زلزلهزده خبر دادند گفت: با توجه به توانايي جمعيت هلال احمر در پوشش امدادي مناطق زلزلهزده، نيازي به كمكهاي بينالمللي نيست.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
شماره حساب ۹۹۹۹۹ برای کمک نقدی زلزله زدگان


حوادث - مهر نوشت:

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: نیازی به کمک غیر نقدی و وسایل اولیه برای زلزله زدگان نداریم و هموطنان میتوانند کمکهای خود را به صورت نقدی انجام دهند.
حسین درخشان اظهار داشت: بار دیگر هموطنان نوع دوستی خود را نشان داده و از سراسر کشور برای امدادرسانی و کمک اعلام آمادگی کرده اند. البته هلال احمر برای تامین کمکهای غیر نقدی و لوازم امدادی و اسکان مشکلی ندارد و به خوبی تجهیزات در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: هموطنان که مایل به کمک به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی هستند، می توانند کمک های نقدی خود را به حساب 99999 به نام جمعیت هلال احمر نزد بانک ملی ایران واریز کنند.
مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر تاکید کرد: از هموطنان می خواهیم اجازه دهند امدادگران کار خود را انجام دهند و مسیر را برای امدادگران بازگذارند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
بنا بر اعلام خبرگزاری آناج شایعه احتمال شکسته شدن سد ستارخان در شهر تبریز پیچیده و هزاران نفر از مردم شهر تبریز د حال ترک این شهر می باشند.زلزله ای شدید دوباره شهر تبریز را در ساعت ۳ شب لرزاند

بیش از ۶۰۰ کشته و زخمی در ورزقان/ تنها دو پزشک عمومی وجود دارد!
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان شرقی دقایقی پیش پس از تشکیل ستاد بحران در تبریز به همراه تمام اعضای ستاد بحران برای تشکیل جلسه و بررسی موضوع به شهرستان ورزقان یکی از مناطق زلزلهزده عازم شدند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در این زمینه گفت: آرامش مردم و همکاری آنها لازمه تسریع در عملیات امدادرسانی به زلزلهزدگان حادثه استان است.
احمد علیرضابیگی باز بودن مسیر تبریز- اهر را نیاز اصلی گروههای امدادرسان دانست و از مردم خواست کمترین تردد را در این مسیر داشته باشند تا کار امدادرسانی به مجروحان حادثه به سرعت انجام شود.
وی گفت: خودروهای آواربرداری در حال حرکت به سمت مناطق زلزله زده و آمبولانسها نیز در حال انتقال مجروحان به بیمارستانهای تبریز هستند، با این حال این محور دچار تراکم و تردد سنگینی است و برخی ابنیه راهداری نیز در این مسیر آسیب دیده است.
وی از استقرار بیمارستان صحرایی ورزقان در ساعات آینده خبر داد و گفت: بالگردهای نیروهای مسلح و هلال احمر به همراه تیمهای امدادی به منطقه اعزام شده است.
بیگی تاکید کرد: چادر و پتو برای اسکان زلزلهزدگان به اندازه کافی موجود است و در شرایط فعلی بیشتر از همه به آرامش مردم احتیاج داریم.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم خبر کاملش=

پدر علم زلزلهشناسی ایران گفت: زلزله 6 ریشتری در دنیا 6 زخمی به جا میگذارد نه آنکه 300 نفر کشته و هزاران نفر زخمی شود.

بهرام عکاشه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خسارت زلزله آذربایجان شرقی به دلیل آنکه دو زلزله در عمق کم رخ داده، قابل توجه بوده است، گفت: اگر زلزله در عمق 20 کیلومتری و در سطح وسیع تری رخ می داد، تخریب کمتر بود اما چون عمق دو زلزله کمتر از 10 کیلومتر بوده و به دلیل نزدیکی خانه ها به گسل و قرار داشتن روستاها روی گسل و جنس و نوع سازه ها تخریب به طور گسترده رخ داده است.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر چنین زلزله ای 6 زخمی بر جای می گذارد نه آنکه صدها نفر کشته و زخمی داشته باشد.

این استاد زلزله شناس با اشاره به اینکه شهر مشکینشهر، شهر بزرگی است، بنابراین احتمال چنین خسارتی در هنگام وقوع زلزله برای آن پیش بینی می شد، گفت: اگر چنین اتفاقی در تهران رخ دهد خسارت چندین برابر و چند صد نفر در ساعات اول کشته و هزاران نفر زخمی می شوند هر چند این موضوع بستگی به زمانی است که زلزله به وقوع می پیوندد زیرا اگر همین زلزله به جای 6 بعد از ظهر، 5 صبح رخ می داد میزان کشته شدگان بیشتر بود در تهران نیز به همین صورت اگر در ساعات اولیه صبح زلزله رخ دهد مطمئنا خسارات بیشتر خواهد بود.

عکاشه با اشاره به زلزله بم که چندین سال پیش به وقوع پیوست گفت: زلزله بم تنها دودهم درجه از این زلزله بیشتر بود، اما به دلیل اینکه 5 بامداد روز جمعه در دیماه رخ داد و تقریبا همه خواب بودند، 30 هزار نفر کشته و هزاران نفر زخمی بر جای گذاشت که هنوز نیز بازسازی نشده است. این به دلیل آن است که مردم در آن ساعت همگی خواب بودند اما در زلزله آذربایجان شرقی همه بیدار و منتظر افطار بودند و امکان فرار وجود داشت.

وی با اشاره به تاثیر مقاومت سازه ها و مهندسی سازی ساختمانها بر کاهش تلفات تصریح کرد: معتقدم در تهران تنها 5 درصد سازه ها مهندسی ساز هستند و از اصول ایمنی پیروی کرده اند و اگر همین زلزله در جنوب تهران به طور مثال در مناطق 15، 17 یا 8 رخ دهد چندین هزار نفر کشته خواهیم داشت.

این استاد زلزله شناس با با بیان اینکه خانه های روستاهای تخریب شده از گل و چوب تشکیل شده بود، افزود: در این روستاها حداقل اصول ایمنی رعایت نشده و این برای کشور ما که 90 درصد سطح آن زلزله خیز است، جای سوال دارد.

وی درخواست کرد: مردم و مسئولان با زلزله جدی و عینی برخورد کنند و آن را به عنوان بلای آسمانی ندانند زیرا با برخورد علمی است که کشوری مانند ژاپن با وجود زلزله های بالا هیچ کشته ای نمی دهد اما در کشور ما زلزله 6 ریشتری صدها کشته برجای می گذارد.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
سازمان انتقال خون مرکز تبریز ساعت 11 صبح امروز (91.05.22)

هموطن بشتاب





 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
صدا و سیمای بی شرف بیر غلط دارت دا ... ! ایت سنن شرفلی دی ...




 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس زلزله اخیر آذربایجان را به بازماندگان تسلیت گفت.
محمد رویانیان گفت: باشگاه پرسپولیس در قبال زلزله اخیر آذربایجان شرقی وظیفه انسانی و اسلامی خود را انجام خواهد داد. زلزله اخیر، دل همه ملت ایران را به لرزه در آورده است. باشگاه پرسپولیس این مصیبت را به خانواده قربانیان حادثه و مردم شریف آذربایجان شرقی تسلیت میگوید.

وی ادامه داد: جامعه ورزش کشورمان همواره در چنین مواقعی ایفاگر نقشی سازنده بوده است. باشگاه پرسپولیس نیز با هواداران میلیونی خود، از این قاعده مستثنی نیست و بر خود فرض میداند که با تمام توان در کنار حادثه دیدگان باشد. در این ارتباط کمیته فرهنگی باشگاه پرسپولیس ماموریت یافته است اقدامات لازم را به عمل آورد که درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

رویانیان افزود: باشگاه پرسپولیس در زمینههای معنوی، ورزشی و فرهنگی هم اقدامات و برنامه ریزیهای گوناگونی را طراحی خواهد کرد تا با توجه به میلیونها هواداری که دارد رسالت و وظیفه انسانی و اسلامی خود را در قبال بازماندگان این حادثه به انجام رساند و در کنار آنها باشد.

منبع: سایت باشگاه پرسپولیس
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
سازمان صدا و سیما که سعی داشت با پوشش خوب المپیک، مخاطبان را راضی نگه دارد، با پوشش ضعیف اخبار مربوط به زلزلهٔ شمالغرب کشور، موجی از انتقادات را علیه خود به راه انداخت.
انتقادها در یک روز بعد از حادثهٔ زلزله و در حالی که صداوسیما تلاش میکند، این نقطه ضعف خود را با ارائهٔ خبرهای لحظه به لحظه از زلزله پوشش دهد، همچنان ادامه دارد؛ زلزلهزدگان، نمایندگان مجلس و قشرهای مختلفی از مردم از جمله کسانی هستند که تاکنون عملکرد صدا و سیما در جریان حادثهٔ زلزله را مورد نقد قرار دادهاند.

علیرضا منادی سفیدان ـ نماینده مردم تبریز ـ از جمله معترضانی است که به ایسنا میگوید: مردم از انعکاس خبری صدا و سیما در خصوص زلزله روز شنبه بسیار گلهمند بودند و علیرغم اینکه شب گذشته صدها نفر زیر آوار بودند، در برنامههای تلویزیونی و سحرگاهی اشارهای به وقوع این فاجعه نشد و از مردم خواسته نشد که در دعاهای خود، زلزلهزدگان را مد نظر داشته باشند.

اما این انتقادها در حالی صورت میگیرد که در حوادثی غیرمترقبه مانند زلزله، اطلاعرسانی به موقع سازمان صداوسیما برای کمک بهتر و سریعتر، میتواند بسیار موثر باشد.

تلویزیون همچنین بلافاصله پس از این اتفاق آماری دقیق از تعداد کشتهشدگان و مجروحان زلزله ارائه نداد، تا کسانی که این حادثه را تنها از طریق تلویزیون و رادیو پیگیری میکردند، متوجه عمق فاجعه اتفاق افتاده در شمالغرب کشور نشوند.

صداوسیما در حالی نتوانست به توقعات مخاطبان در ارائه آخرین اخبار زلزله اخیر پاسخ منطقی دهد که خبر زلزله شمالغرب ایران به یکی از مهمترین اخبار تلویزیونهای جهان تبدیل شده بود؛ تا در حالی که تلویزیون میرفت با عملکرد موفقیتآمیزش در پوشش المپیک به مردم نزدیکتر شود، خودش را ضربه فنی کند و در پاسخگویی به انتقادات بهجای مردم و مسؤولان، بیپاسخ بماند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
dostlar çox çox bağışlayın amma bu səhnə doğrudan da məni dağıdıp
o anda gucu gucu ölüplər


 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش تصویری / ازدحام مردم برای اهدای خون به زلزله زدگان آذربایجان
تبریز - خبرگزاری مهر : ازدحام مردم تبریز برای اهدای خون به زلزله زدگان و کمبود مراکز اهدای خون مردم را با مشکل مواجه کردند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
برق شهرهای زلزله زده وصل شد/۷۰ روستا هنوز برق ندارد


انرژی - شاخص آنلاین نوشت:

براساس اظهارات معاون هماهنگی توزیع برق شرکت توانیر، برق تمام شهرهای زلزله زده در حال حاضر وصل شده و تنها از میان 475 روستا در این شهرها تنها حدود 70 روستا برق ندارند.
به گفته غلامرضا خوش خلق، دلیل اصلی برق دار نشدن این روستا به بحث رعایت ایمنی برمی گردد.
وی توضیح داد: روستاها به درخواست فرمانداری و در جهت رعایت ایمنی هنوز برق دار نشده اند که به محض رفع نگرانی ها روستاهای باقیمانده نیز برق دار خواهند شد.
وی در عین حال متذکرشد: در این روستاها هنوز نگرانی وجود دارد که در صورت آمدن برق به برخی از خانه هایی که تخریب شده حادثه ای جدید شکل بگیرد.
خوش خلق درعین حال با تاکید مجدد بر برق دار شدن شهرهای زلزله زده در ساعات های ابتدایی این حادثه افزود: از 253 روستای شهر ابهر تنها 12 روستا همچنان برق ندارند. همچنین از 143 روستای ورزقان 38 روستا بی برق هستند.



 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتقاد نماینده ورزقان از روند امدادرسانی به زلزله زدگان
تبریز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم ورزقان و خاورانا در مجلس از روند امداد رسانی به مصدومان و حادثه دیدگان زلزله این شهرستان انتقاد کرد.
الهویردی دهقانی در گفتگوی با خبرنگار مهر افزود: اظهار تاسف خودم را نسبت به حادثه رخ داده در شهرستان ورزقان ، اهر و هریس به هم استانی های عزیزم ابراز می کنم و از خداوند برای تمام بازماندگان آرزوی صبر جمیل دارم . وی افزود: متاسفانه دیشب در شرایطی وارد منطقه شدم که فرماندار شهرستان در محل خدمت خود حضور نداشت . دهقانی افزود: در شرایط کنونی اهالی زلزله زده ورزقان نیاز شدیدی به چادر ، مواد غذایی و پتو دارند که متاسفانه در تامین برآورد توسط مسئولان شهرستانی اشتباه شده و مایحتاج مورد نیاز تامین نشده است. وی از مسئولان خواست تا هر چه سریعتر مواد مورد نیاز مردم تامین و در اختیار آنان قرار گیرد.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
۸۰ درصد روستاها و بیمارستانهای اهر و هریس تخریب شدند
معاون وزیر بهداشت خبر داد: احتمال افزایش تلفات


به گزارش نصر نیوز، حسن امامی رضوی در گفتوگویی، افزود: در بازدیدی که بههمراه وزیر بهداشت از منطقه زلزله زده استان آذربایجان شرقی داشتیم مشاهده کردیم که مسئولان محلی تقریباً همه اقدامات اولیه برای نجات مصدومان و تخلیه اجساد را انجام دادهاند.
وی گفت: متأسفانه بیمارستانهای شهرهای اهر و هریس تخریب شده است البته تخریب بیمارستانها خیلی زیاد نیست اما چون بیم ریزش آوار، آسیب دیدگی و بروز حوادث بعدی وجود داشت این بیمارستانها تخلیه شدند و کار درمان و نجات مصدومان بیشتر در بیمارستان شهرهای اطراف به خصوص تبریز انجام شد البته یک بیمارستان صحرایی نیز در ورزقان که بیمارستان ندارد بر پا شده است.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: اکنون نجات مصدومان و تخلیه اجساد تمام شده است و بر اساس آخرین آمار موجود حدود 2 هزار نفر مصدوم شدهاند که بیش از 900 نفر آنها به بیمارستان ارجاع شدند، تعداد فوتی نیز تا این لحظه بر اساس آمار رسمی 227 نفر است اما احتمال افزایش فوتیها وجود دارد.
امامی رضوی گفت: از شب گذشته 250 آمبولانس و 3 اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر بودند و کار درمان مصدومان را انجام میدادند، مأموران اورژانس و کادر درمانی محلی همچنان در منطقه مستقر هستند و خدمات رسانی به صورت سرپایی ان ادامه دارد.
وی افزود: حدود 80 درصد روستاهای زلزله زده تخریب شدهاند، مهمترین مشکل بهداشتی قطع آب آشامیدنی منطقه است. البته چون زلزله در ساعات روز اتفاق افتاده و احشام در منازل روستایی نبودهاند احتمال شیوع بیماریهای عفونی زیاد نیست اما به علت گرما به هر حال احتمال آن وجود دارد.
وی ادامه داد: مهمترین مسئله فعلی تأمین به موقع آب سالم برای زلزله زدگان است و بعد از آن تیمهای بهداشت روان برای جلوگیری از شیوع ناراحتیهای روانی در منطقه مستقر میشوند.
انتهای پیام/
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
با اعزام 200 دستگاه ماشين آلات
ارتباط در تمام محورهاي زلزله زده برقرار است

با بازسازي موقت ابنيه آسيب ديده در راههاي ارتباطي مناطق زلزله زده، هم اكنون ارتباط در تمام محورهاي اصلي اين مناطق برقرار است.
به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، احمد مجيدي معاون امور دولت و مديريت بحران اعلام كرد: بر اثر وقوع زلزله 21 مرداد ماه در محدوده جغرافيايي شهرستانهاي اهر، ورزقان و هريس استان آذربايجان شرقي، بر مبناي آخرين گزارشهاي دريافتي، تعدادي از ابنيه فني و پلها در قسمتي از راههاي ارتباطي آسيب ديدند كه با تلاش ماموران راهداري به طور موقت بازسازي و هم اكنون عبور و مرور برقرار است.

معاون وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: در زلزله اخير راهدارخانه گويجه بل كه در مركز زلزله قرار داشته 70 درصد تخريب شده است.

معاون امور دولت و مديريت بحران وزير راه و شهرسازي افزود: در حال حاضر از طريق اداره كل راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي تعداد 200 دستگاه ماشينآلات سنگين، نيمه سنگين و سبك به منطقه اعزام شدهاند و 13 دستگاه نيز از ادارات كل راه و شهرسازي استانهاي معين به محل وقوع حادثه اعزام شدهاند.

مجيدي اظهار داشت: هم اكنون امكانات كارگروه حمل ونقل، شريانهاي حياتي، طوفان و بلاياي جوي ستاد مديريت بحران استان آاذربايجان شرقي در حال كمك رساني به ساير امدادگران مي باشد.

وي ادامه داد: حدود 110 روستا در اين حادثه دچار تخريب از 10 تا 100 درصد شدهاند كه به هيچيك از واحدهاي مسكوني كه با تسهيلات مسكن مهر و بنياد مسكن انقلاب اسلامي احداث شده بودند آسيب جدي وارد نشده است.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
اما مطبوعات کشور مردانگی را کامل کردند و حتی یک تیتر را نیز در صفحه ی اول خود به این حادثه اختصاص نداده اند. این گونه ظل

اما مطبوعات کشور مردانگی را کامل کردند و حتی یک تیتر را نیز در صفحه ی اول خود به این حادثه اختصاص نداده اند. این گونه ظل

اما مطبوعات کشور مردانگی را کامل کردند و حتی یک تیتر را نیز در صفحه ی اول خود به این حادثه اختصاص نداده اند.
این گونه ظلم ها در حق مردم شمال غرب کشور و آذربایجان نشان از کنار گذاشته شدن یکپارچگی ملی و همدردی برای هموطنان است.






بی توجهی رسانه ها به زلزله شمالغرب کشور
صداوسیما در حال پخش فیلم و کارتون,ملت آذربایجان در غم و اندوه...
روز گذشته زلزله باعث جان سپردن صد ها تن از مردم شمال غرب کشور شد که میتوان خبر آن را در سراسر رسانه های جهان یافت اما صدا سیما و مطبوعات ایرانی حتی یک تیتر هم به این حادثه ی دردناک اختصاص نداده اند.

به گزارش آناج، روز گذشته ی زلزله ای به بزرگی 6.4 ریشتر مناطق اهر و ورزگان را به شدت به لرزه در آورد. قدرت امواج این زلزله به قدری بود که باعث لرزش شهر های تبریز، اردبیل و ارومیه نیز شد. این زلزله تا این لحظه باعث جان باخت بیش از 300 نفر شده و طبق گزارش های رسیده این حادثه ی هولناک بیش از 2000 مجروح بر جای گذاشته است.

اهمیت این حادثه ی جان گداز به حدی بود که رسانه های سرتاسر جهان مدت کمی بعد از وقوع زلزله خبر را پوشش دادند و سازمان هایی مثل صلیب سرخ و کشور های همجوار آمادگی خود را برای ارسال هرگونه کمک اعلام کردند. در حالی که در این مدت صدا و سیمای ایران هیچگونه اقدام جدی برای پوشش خبری این زلزله انجام نداد. جالب این که در بخش های خبری نیز تنها چند دقیقه به اعلام تلفات این زلزله پرداخته شد.
اما مطبوعات کشور مردانگی را کامل کردند و حتی یک تیتر را نیز در صفحه ی اول خود به این حادثه اختصاص نداده اند.
این گونه ظلم ها در حق مردم شمال غرب کشور و آذربایجان نشان از کنار گذاشته شدن یکپارچگی ملی و همدردی برای هموطنان است.


صدا و سیما نیست!!! جهنم ما که هستیم!


امشب اگر یاری کنی ای دیده طوفان می کنم.....
......فری
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
دبير کل حزب موتلفه اسلامي با صدور پيام تسليتي وقوع زلزله دراستان آذربایجان شرقی و شهرهای اهر، ورزقان و هریس و کشته و زخمی شدن بسیاری از هموطنان میهن اسلامی را باعث تاثر و تاسف دانست.
به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی به مناسبت وقوع زلزله شمال غرب کشور پیام تسلیتي را صادر کرد.

متن اين پيام به شرح زير است:

اینجانب از سوی خود و حزب موتلفه اسلامی این فاجعه عظیم را محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج) ، مقام معظم رهبری خانواده ها و بازماندگان این حادثه دلخراش تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال غفران و رحمت واسعه الهی کشته شدگان و شفای مجروحان و صبر و اجر بازماندگان را مسالت دارد.

امیدواریم مسئولین به ویژه دولت محترم تمام سعی، تلاش و مدیریت خود را برای امداد رسانی به زلزله زدگان انجام دهند و مردم نیز بارها نشان داده اند که برای کمک به هم وطنان آسیب دیده خود میشتابند.

امیداست هر چه زودتر با همت و تلاش مردم و مسئولین مشکلات زلزله زدگان عزیز خطه شمال غرب کشور کاهش یابد.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینجا اذربایجان است, سر ایران..
یک عمر جک گفتی سکوت کردم,خر گفتی حرفی نزدم
بیگانه حمله کرد بابک را دادم,جنگ شد باکری ها را دادم ..
رضا زاده و دایی و ساعی شادی را به خانه هایتان اوردند
ولی باز گفتی و گفتی گفتی .............
هموطن! اینبار نه از جنگ خبر است نه از چیز دیگری !
خانه ام ویران شده,پدر و مادر و خواهرو برادرم زیر اوارند ..
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدیرکل هلال احمر استان کرمانشاه گفت: هلال احمر استان کرمانشاه 56 تیم عملیاتی فعال دارد که در حالت آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عادل شفیعی در پی وقوع زلزله در شهرهای ورزقان، اهر و هریسآذربایجان شرقی اظهار کرد: در پی وقوع زلزله 6.2 ریشتری 21 مرداد ماه که در آذربایجان شرقی رخ دادسازمان هلال احمر از هلال احمر استان کرمانشاه درخواست نیروی امدادی و کمکرسانی به شهرستانهای زلزلهزده این استان را کرد.
شفیعی ادامه داد: هلال احمر استان کرمانشاه نیز بلافاصلهیک تیم کامل 33 نفر از نجاتگران، 6 آمبولانس، 2 دستگاه خودرو کمکرسانی به آسیبدیدگان زلزله، تیم درمانیمتشکل از پزشک و پرستار و همچنین تیم سگهای تجسس را به مناطق زلزله زده اعزام کرد.
وی تصریح کرد: تیم جستجوی سگهای استان کرمانشاه در سطح کشور مقام اول را دارد.
مدیرکل هلال احمر استان کرمانشاه با اعلام آمادگی کامل هلال احمر استان برای کمک به آسیبدیدگان زلزله شهرستانهای استان آذربایجان شرقیافزود: هلال احمر استان کرمانشاه 56 تیم عملیاتی فعال دارد کهدر حالت آماده باش هستند.
شفیعی در پایان گفت: هماکنون نجاتگران تیم هلال احمر استان کرمانشاه در مناطق تعیین شده در استان آذربایجان شرقی عملیات جستجو و کمکرسانی را انجام میدهند و چنانچه مجددا کمک بخواهند در کوتاهترین زمان ممکن تیمی را همراه با تجهیزات کامل کمکرسانیبه مناطق زلزلهزدهاعزام خواهیم کرد./س
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از اتمام عملیات امداد و نجات زلزله زدگان آذربایجان شرقی خبر داد.
مرتضی اکبرپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده شهرستان های اهر، ورزقان و هریس بطور رسمی 227 فوتی و هزار و 380 مجروح اعلام شده است.
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: عملیات امداد و نجات به پایان رسیده است و تیم های ارزیاب با مسئولیت بنیاد مسکن برای ارزیابی خسارات این زمین لرزه وارد مناطق اسیب دیده شده اند.
شایان ذکر است: اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می گردد./ف
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
زلزله شمال غرب کشور را لرزاند؛ اما برخی خفته ماندند! اکنون کافی است، واکنش مقامات دیگر کشورها به وقوع حوادث مشابه را به یاد بیاوریم؛ از «اعلام عزای عمومی در ایتالیا در همدردی با زلزلهزدگان»، تا «عزای عمومی» در عربستان، روسیه و... تحریریه «تابناک» امروز در غم درگذشت هموطنان آذربایجانیمان عزادار است و به جای دیگران اعلام عزای عمومی میکند





نماينده تبريز در گفتگو با ايسنا:

مردم كمكهاي خود را هر چه سريعتر به زلزلهزدگان برسانند


» سرویس: سياسي - مجلس
کد خبر: 91052213745
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱




نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي خواستار ارسال هر چه سريعتر كمكهاي مردمي به مناطق زلزلهزده شد.

ميرهادي قرهسيدرومياني در گفتوگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تسليت به زلزلهزدگان استان آذربايجان شرقي گفت: از ديروز بعدازظهر تاكنون شهرهاي تبريز، اهر، ورزقان و روستاهاي اطراف 90 بار لرزيده است كه شدت اين لرزهها از 4 تا 2/6 ريشتر بوده است كه برخي روستاهاي اهر و ورزقان به طور كامل تخريب شدهاند.

وي با بيان اينكه ستاد حوادث و كميته بحران به سرعت در مناطق تشكيل شد، اظهار كرد: نمايندگان و مسئولين از مناطق زلزلهزده بازيد داشتهاند. حدود 5 هزار چادر در مناطق مختلف برپا شده و موضوعاتي همچون آبرساني به مردم حل شده است اما در حال حاضر به ارسال فوري كمكهاي مردمي نياز داريم.

نماينده مردم تبريز در خصوص وضعيت رسيدگي به زلزلهزدگان بيان كرد: رسيدگي به مردم نيازمند سرعت بالاتري است بسياري از افراد كه زير آوار ماندهاند هنوز شناسايي نشدهاند. از مردم ميخواهيم براي زلزلهزدگان دعا كنند و كمكهاي خود را هر چه سريعتر براي مناطق بفرستند.

انتهاي پيام
 
بالا