خلیج همیشه فارس ایران

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری قدیمی از به اسارت گرفتن گروهی از سربازان عراقی توسط یک نوجوان بسیجی نوشتند: آقایان اماراتی! خوب به این عکس نگاه کنید. همین یه جوجه برای 7 پشتتان کافی است.





اینم محض شوخی یخونید بد نیست

از مارک زاکر برگ خواهش می کنیم نام فیس... را به خلیج پارس تغییر دهد
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نام تو در پهن دشت سرزمينم منجلي است
سرزميني که ديار عشق و ايثار و يلي است
در حريم خاک پاک ما، تو هستي چون نگين
برتو و بر عاشقان سينه چاکت آفرين
تو نه دريا، بلکه صدها بار برتر از يمي
پاک و زيباتر ز درياهاي کل عالمي
تو خليج عشقي و جولانگه مردان مرد
:gol:
قتلگاه دشمنان حق به هنگام نبرد

اي خليج عشق، اقيانوس نعمت هاي ما
شاهکار خلقتي اي مظهر لطف خدا

در تو تنگستانيان، گور عدو را کنده اند
مردم دلوار در حفظت علي ها داده اند
سال ها پطرکبيرت آ رزو در سينه داشت
نقشه ها بهر وصالت، دشمن ديرينه داشت
کينه هاي کينه توزان از براي غصب تو
هر زمان پيدا شود با شکل و طرح و فکر نو
دشمنان در انگليس و در دل کاخ سفيد
مي کشند از راه کينه بهر تو طرح پليد

اي همه نعمت، همه لطف خداي ايزدي
دور باشد از تو هر چشم و دل و دست بدي
کور باد آن ديده که چشم طمع سوي تو داشت
قطع باد آن دست کز بهر تو فکر بد نگاشت

نام زيبايت، خليج فارس، تا روز جزاست
اي سراپا شور، نامت، بهترين، در ماهواست

فارس بودي، فارس هستي، فارس مي ماني عزيز
با شهيدانت سرود عشق مي خواني عزيز
هرکه نام دلربايت را نخواهد اينچنين
کوفت بايد پيکرش را همچو سنگي بر زمين
اي شهادت در دل امواج تو معنا شده
وي رشادت از طلوعت تا غروب افشا شده
موج زن با موج هاي سهمگين فرياد کن
غرشي کن، صوت رعد آساي خود آزاد کن
بانگ زن چون سيل بنيان کن کنون بنما خروش
گو کجايي غاصب گندم نماي جو فروش
اي که قصد غصب نام فارس از من مي کني
مشت با حال ضعيف ات روي سندان مي کني
من خليج فارس هستم
خويش را رسوا مکن

شرم کن دين را فداي جيفه دنيا مکن

در خيال خام خود فکر خيانت مي کني؟
بي حيا بر ملت ايران اهانت مي کني؟

من خليج فارس هستم تا ابد ايراني ام
لال خواهي شد که نام دگر مي خواني ام
من بنام مردم اسلامي و قرآني ام
:gol:
پرتلاطم، پر توان، دشمن شکن، طوفاني ام
گربخواهي در بيفتي با من و امواج من
جان بي مقدار و منحوست شود تاراج من
در دفاع از خاک ميهن شور و غوغا مي کنم
من شما را اي حريصان خار دنيا مي کنم
اين غريوي کز گلوي من همي آ يد به گوش
نعره ايرانيان است، اي حماران چموش
جملگي گويند چون کوه استقامت مي کنيم
از تو و نام دل انگيزت حفاظت مي کنيم

:gol: اي خليج فارس عشقت تا ابد پاينده باد
تا قيامت نام پاکت برقرار و زنده باد
:gol:

گفت حامد بنده هم با شعر تکريمت کنم
بيت ها را با تمام عشق، تقديمت کنم
.......
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
جایزه کتاب خلیج فارس بین‌المللی شد

جایزه کتاب خلیج فارس بین‌المللی شد

جایزه دو سالانه کتاب خلیج فارس، کتاب‌های خارجی و مقاله‌های منتشر شده در سی سال اخیر را نیز در سطح جهانی داوری می‌کند.
به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب، در دومین دوره جایزه خلیج فارس علاوه بر کتاب‌ها و پایان نامه‌های منتشر شده در دو سال گذشته، کتاب‌های خارجی و مقاله‌های سی سال اخیر نیز مورد داوری و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
همچنین در این دوره برای نخستین بار مقاله‌هایی که درباره خلیج همیشگی فارس در سی سال اخیر نگاشته شده باشند نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
بر این اساس علاقه مندان می‌توانند تا پایان آذرماه نسبت به ارسال کتاب، پایان نامه و مقاله‌های خود به دبیرخانه اینجایزه اقدام کنند.
جایزه دو سالانه خلیج فارس در چهار حوزه تاریخ (عمومی وسیاسی)، اسناد و مدارک و سفرنامه، جغرافیای خلیج فارس، نقشه‌ها و گویش‌ها، ادبیات شامل داستان وشعر و در ‌‌نهایت مقالات در هر سه حوزه فوق برگزار می‌شود
داوری‌ها تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت و مراسم اهدای جایزه روز دهم اردیبهشت سال آینده همزمان با روز ملی خلیج فارس در شهر بوشهر برگزار می‌شود.
 

arash-2012

عضو جدید
با سلام

 بچه ها به سایت زیر بروید و به جزیره همیشه ایرانی ابوموسی رای بدهید !!!!با توجه به نظریه جدید عربها مبنی بر مالکیت ابوموسی لطفا به این سایت رفته و از خاک ایران دفاع کنید با تشکر

http://www.abumusa.net/index.fa.php
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کنسرت خلیج همیشگی فارس شب گذشته با استقبال علاقمندان و اجرای به یادماندنی نیما مسیجا و سالار عقیلی برگزار شد تا باردیگر زیاده‌خواهان منطقه عبارت "خلیج فارس" را بعنوان نام همیشگی آب‌های نیلگون جنوب ایران به یاد بسپارند. به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته و در دومین شب اجرای کنسرت بزرگ خلیج فارس دو خواننده سنتی؛ سالار عقیلی و محمد خزاعی و دو خواننده پاپ؛ نیما مسیحا و مانی رهنما در سالن همایش‌های برج میلاد باردیگر روی صحنه رفتند تا برای خلیج فارس بخوانند.

در ابتدای این برنامه و پیش از آنکه امین سالمی؛ رهبر ارکستر موسیقی آکادمیک تهران به روی صحنه بیاد و ارکستر را رهبری کند، فریبرز صفردوست مجری برنامه و کنسرت‌گذار در مورد کنسرت گفت: این کنسرت را برای این برگزار کردیم که به کشورهای کوچک حوزه حاشیه خلیج فارس بفهمانیم که خلیج فارس همیشه فارس خواهد ماند.

حمید خزاعی اولین خواننده‌ای بود که پس از این صحبت‌ها روی صحنه آمد و ضمن ارائه توضیحاتی در مورد خصوصی بودن ارکستر آکادمیک تهران 3 قطعه اجرا کرد و گفت: این اجرا کمتر از یک ماه با فشار بسیار زیاد و تمرینات شبانه روزی توسط ارکستر آکادمیک برای خلیج فارس و کشورمان شکل گرفت.

پس از آن هم مانی رهنما سه قطعه "پرنده"، "مرسدس" و "خونه" را اجرا کرد که از کارهای معروف وی و زنده‌یاد بابک بیات بود و در این اجرا از وی یاد کرد. در ادامه و در بخش اول این اجرا نیز سالار عقیلی به روی صحنه آمد و اجرای قسمت اول به پایان رسید.

بخش دوم کنسرت با اجرای قوی آهنگ خلیج فارس نیما مسیحا آغاز و با اجرای دو قطعه "دست‌های الوده" و "توهم" از این هنرمند ادامه یافت. این هنرمند در جملاتی کوتاه گفت:‌
اسم خلیج پارس همیشگی است و این اسم همیشه بوده هست و خواهد بود و این به این دلیل است که در روزگاران قدیم این خلیج در مرکز نقشه ایران قرار داشته است.

بعد از مسیحا بار دیگر خراعی به روی صحنه آمد و سه قطعه را اجرا کرد. سالار عقیلی با آمدن خود و خواندن قطعه "وطنم" شور را که از سالن رخت بربسته بود به سالن برگرداند و در آخر هم هر چهار هنرمند قطعه "ای ایران" را برای ایران خواندند.

کنسرت خلیج فارس که 13 و 14 اردیبهشت ماه در برج میلاد به روی صحنه رفت با همکاری برج میلاد تهران و موسسه شکوه موسیقی ایرانیان برگزار شد.


کنسرت بزرگ خلیج فارس شامگاه پنج شنبه در سالن همایشهای برج میلاد برگزارشد.










http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1593127
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حسين علايي: ايران بايد عليه حذف نام خليج فارس از نقشه گوگل به مجامع بين‌المللي شكايت كند

حسين علايي: ايران بايد عليه حذف نام خليج فارس از نقشه گوگل به مجامع بين‌المللي شكايت كند



سايت جستجوي گوگل در بخش نقشه خود (گوگل مپز) اسم خليج فارس را از روي نقشه خود برداشته است و وقتي اسم خليج فارس را به زباني (انگليسي، عربي و ... به جز فارسي!) جستجو مي‌كنيم، با يك علامت جاي آن را در منطقه نشان مي‌دهد.

حسين علايي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ـ‌ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با انتقاد از اقدام سايت گوگل در تغيير عنوان خليج فارس گفت:
گوگل اعلام كرده است اين اقدام را به اين دليل انجام داده است كه وقتي در جهان عرب اين منطقه را جستجو مي‌كنند (با عنوان خليج ع‌ ر ب ي جستجو انجام مي‌شود) خواسته‌ايم افرادي كه دنبال اين منطقه هستند بتوانند آن را پيدا كنند. البته اين دليل قانع‌كننده‌ اين نيست؛

زيرا نمي‌توان اسامي تاريخي را به دلايل كاربرد‌هاي غلط از روي نقشه‌ها حذف كرد.


وي افزود:‌ اين اقدام گوگل غيرقانوني و خلاف عرف بين‌الملل است. اسامي تاريخي بايد با همان نامي كه در اسناد و مدارك و نقشه‌ها در گذشته تاريخي ثبت شده است در رسانه‌ها خوانده شوند؛ بنابراين اقدام گوگل از سوي دولت ايران قابل تعقيب و پيگيري حقوقي است.




اين اقدام گوگل، اقدامي سياسي تلقي مي‌شود.

برخلاف ادعاي آن‌ها كه ما در مسائل سياسي نمي‌‌خواهيم خود را درگير كنيم، اما عملا اين اقدام سياسي و به نفع كساني است كه به دنبال تحريف‌هاي تاريخي هستند و مي‌خواهند اسامي تاريخي را بنا بر خواست دولت‌ها تغيير دهند.


علايي اضافه كرد: اقدام گوگل، اقدامي سياسي تلقي مي‌شود. برخلاف ادعاي آن‌ها كه ما در مسائل سياسي نمي‌‌خواهيم خود را درگير كنيم، اما عملا اين اقدام سياسي و به نفع كساني است كه به دنبال تحريف‌هاي تاريخي هستند و مي‌خواهند اسامي تاريخي را بنا بر خواست دولت‌ها تغيير دهند.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: سال‌هاست بين ايران و برخي از كشورهاي عربي اختلافات سياسي وجود دارد و طبيعتا اين اختلافات سياسي منجر شده است كه اين كشورها از به كارگيري اسامي ايراني خودداري كنند و سعي كنند مناطق درياي مشترك را به نام خود بخوانند؛ در حالي كه ايران تاكنون چنين اقدامي را انجام نداده است و با اينكه ايران بيشترين ساحل را در كنار درياي عمان دارد و كشور عمان كمترين ساحل نسبت به ايران دارد، اما ايران هيچگاه اسم اين دريا را تغيير نداده است؛ بلكه آن را همچنان درياي عمان مي‌‌خواند.

علايي تاكيد كرد: اقدام درستي نيست كه نام خليج فارس را كه نامي تاريخي است، كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس و هم سايتي مانند گوگل و برخي مراكز بين‌المللي در مدارك خود تغيير دهند.

اگر به ياد داشته باشيد نشنال جئوگرافي چند سال پيش اين اقدام را انجام داد كه با اعتراض شديد ايرانيان مواجه شد و خوشبختانه اين سايت نام را اصلاح كرد.



وي اضافه كرد:‌ در اين شرايط بايد همه ايرانيان و همه مردم دنيا كه به دنبال حفظ نام‌هاي تاريخي بر اماكن جغرافيايي هستند به اين اقدام گوگل اعتراض كنند و تلاش كنند نام صحيح خليج فارس را بكار ببرند.



نام خليج فارس نامي است تاريخي و ايران موظف است از اين نام پاسداري كند.
همانطور كه از نام اروندرود و اسامي تاريخي بر روي مناطق مختلف حاشيه ايران حفاظت مي‌كند.



علايي گفت: نام خليج فارس نامي است تاريخي و ايران موظف است از اين نام پاسداري كند. همانطور كه از نام اروندرود و اسامي تاريخي بر روي مناطق مختلف حاشيه ايران حفاظت مي‌كند. اين وظيفه دولت ايران است كه از تمامي ظرفيت‌هاي حقوقي و ديپلماتيك و رسانه‌اي استفاده كند و از نام خليج فارس دفاع كند و در تمام اسناد و مدارك بين‌المللي رايج كند و از به كارگيري ساير اسامي جعلي جلوگيري كند. اين وظيفه آحاد ايرانيان در سراسر جهان است كه به اين موضوع حساس باشند؛ زيرا اگر تغيير اسامي تاريخي باب شود، مبناي اختلاف جديدي ميان كشورها خواهد بود. نبايد اجازه داد چنين اتفاقي رخ دهد.

وي تصريح كرد: زماني كه كشورها با يكديگر حسن همجواري داشته باشند نياز دارند كه اسامي تاريخي را حفظ كنند و به ويژه اسامي جديد باعث اختلاف ميان همسايگان مي‌شود.



علايي در مورد اقداماتي كه ايران مي‌تواند در اين راستا دنبال كند‌، گفت:‌ ايران بايد در اين زمينه اقدامات حقوقي انجام دهد، به مجامع بين‌المللي شكايت كند و باب مذاكره با مسئولين گوگل را باز كند و همچنين فشار رواني،‌ اجتماعي و تبليغاتي عظيمي عليه گوگل سامان دهد. تمام ايرانيان بايد در اين زمينه فعال شوند و به سايت گوگل فشار آورند كه از جعل اسامي اماكن جغرافيايي خودداري كند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سفير پيشين ايران در عمان: اعتراضات مردمي به اقدام گوگل، در جهت اثبات خليج فارس مفيد است

سفير پيشين ايران در عمان: اعتراضات مردمي به اقدام گوگل، در جهت اثبات خليج فارس مفيد است

سفير پيشين ايران در عمان با تاكيد بر تاثير مثبت اعتراضات مردمي به اقدام اخير سايت گوگل در تغيير عنوان خليج فارس ابرازي اميدواري كرد: اين اعتراضات در جهت اثبات خليج فارس مفيد واقع شود.

محمدجواد آسايش، سفير پيشين ايران در عمان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود:

به لحاظ تاريخي از ديرباز نام اين منطقه خليج فارس بوده و حتي در نوشته‌ها و اسناد موجود ميان اعراب نيز اين موضوع كاملا مشخص است و به گونه‌اي نيست كه قابل بحث و تجديدنظر باشد.




وي با بيان اينكه در همه اسناد جهان، نام خليج فارس به طور واضح ثبت شده است، ادامه داد: بايد توجه كشورهايي كه دنباله‌رو اين ادعا هستند را به خطرات اين نكته جلب كرد كه اگر تلاش شود نامگذاري‌هاي قديمي تغييري پيدا كند، در اين صورت هرج و مرج بزرگي در سراسر جهان به وجود مي‌آيد و هركس زورش بيشتر باشد، اسم مكاني را مي‌تواند تغيير دهد. بر همين اساس بايد توجه جهانيان را به اين خطر جلب كرد تا همگان به قوانين بين‌المللي پايبند باشند.


سفير پيشين ايران در عمان با اشاره به پيشينه تاريخي كشورهاي حوزه خليج فارس افزود: همه كشورهاي حاشيه خليج فارس به غير از بحرين كه جزو ايران بود خالي از سكنه، صحرايي و بدون آب و علف بود و به طور كلي اكثر اين كشورها از سابقه طولاني برخوردار نبوده و در گذشته جزو حاكميت عثماني‌ها محسوب مي‌شدند.


آسايش با اشاره به آغاز اعتراضات عمومي نسبت به اقدام اخير گوگل اضافه كرد: به طور كلي نام جعلي خليج فارس ( خلیج ع رب ی) براي اولين بار از سوي عبدالله ناصر در مصر به دليل انحراف ذهن جهان عرب از اشغال رژيم‌صهيونيستي و مقابله با طرفداري شاه از اين رژيم مطرح شد، اما به مرور زمان مطرح شدن اين مساله به نفع اسرائيل است.


وي خاطرنشان كرد: ادامه اعتراضات مردمي نسبت به استفاده نام جعلي خليج فارس باعث مي‌شود جوانان و افراد غيرمطلع با اين موضوع آشنا شوند و با مراجعه به تاريخ و اصناف به حقانيت خليج فارس پي ببرند.


به گزارش ايسنا، سايت جستجوي گوگل در بخش نقشه خود (گوگل مپز) اسم خليج فارس را از روي نقشه خود برداشته است و وقتي اسم خليج فارس را به زباني (انگليسي، عربي و ... به جز فارسي!) جستجو مي‌كنيم، با يك علامت جاي آن را در منطقه نشان مي‌دهد.
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
مثه اینکه ملک عبدالله اونقدر از کامنت های شیرین ایرانی ها تو پیجش خوشش اومده که سر کیسه رو شل کرده و داره زمینه حضور مجدد ایر انی ها رو تو پیجش و پیجای دیگه فراهم می کنه :biggrin:



امیدوارم یک واکنش قاطع و منطقی رو از مسئولان ببینیم و تنها به حرف و شعار بسنده نکنن
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
هرميداس باوند:بايد با اعتراضات مردمي به گوگل اعلام كرد نمي‌تواندنام خليج فارس را تحريف كند

هرميداس باوند:بايد با اعتراضات مردمي به گوگل اعلام كرد نمي‌تواندنام خليج فارس را تحريف كند

يك استاد دانشگاه با اشاره به به اقدام اخير سايت گوگل در تغيير عنوان خليج فارس گفت: به نظر مي‌رسد اعتراضات عمومي به‌خصوص اعتراض ايرانيان در سراسر جهان، مورخين، انديشمندان، محققين و جغرافيدانان مي‌تواند در اين زمينه موثر باشد.


داوود هرميداس باوند، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تاكيد كرد:

نام خليج فارس نامي تاريخي و جغرافيايي است كه از زمان قرن پنجم قبل از ميلاد تا به امروز از سوي جامعه بين‌الملل گذاشته شده و اين نامي نيست كه خود ايرانيان آن را برگزيده باشند.

به طور مثال يوناني‌ها،‌ رومي‌ها حتي جغرافيدانان، سياحان عرب، همانند ابن بطوطه به اين نام اشاره كرده‌اند. اين استاد دانشگاه در ادامه اظهاراتش افزود: حتي اسناد موجود در سازمان ملل و ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي، عنوان خليج فارس را محفوظ داشته‌اند و حتي يك بار مجله نشنال جغرافي، نام جعلي براي خليج فارس استفاده كرد كه با مخالفت‌ها و اعتراضات ايراني‌ها در داخل و خارج و حتي محققين روبه‌رو شد و مجبور شد كه آن را به نام اصلي و حقيقي بازگرداند.


وي با اشاره به فضاي بين‌المللي درباره ايران اضافه كرد: در حال حاضر يك بسيج عمومي از سوي كشورهاي عربي و اتحاديه عرب در قبال ايران انجام شده و همچنين تحريم‌هاي يك‌جانبه از سوي برخي كشورهاي غربي اعمال شده است كه به همين دليل برخي به دنبال سرمايه‌گذاري از اين وضعيت هستند و برهمين اساس به اين اقدام مجعول در راستاي عدم رعايت نام تاريخي دست مي‌زنند.

باوند با اشاره به واكنش‌هاي انجام شده در قبال اقدام اخير گوگل گفت:


در درجه اول بايد خود ايرانيان نسبت به اين اقدام اعتراض كرده و همچنين نهادها و موسساتي كه همواره از اين نام تاريخي حمايت مي‌كردند نيز وارد عمل شوند.

به طور كلي افكار عمومي بايد گوگل را وادارند كه از اين اقدام خود دست بردارد و اعلام كند كه گوگل نمي‌تواند به تحريف نام‌هاي تاريخي بپردازد.


اين استاد دانشگاه با بيان اينكه اعتراض جمهوري اسلامي ايران به جوامع بين‌المللي درباره اقدام اخير گوگل به مصلحت اين كشور نيست، ادامه داد:
در واقع ارجاع اين اقدام به جامعه بين‌المللي ممكن است باعث شود كه اين مساله وارد جريان جديدي شود، به همين دليل بايد واكنش‌هاي موثر در برابر اقدام گوگل را بررسي كرد و به نظر مي رسد اعتراضات عمومي به‌خصوص ايرانيان در سراسر جهان، مورخين، انديشمندان، محققين و جغرافيدانان مي‌توانند در اين زمينه موثر باشد.



وي در پايان اظهاراتش، با اشاره به شرايط كنوني ايران در عرصه بين‌المللي گفت: در حال حاضر با توجه به شرايط بين‌المللي حاكم عليه ايران، برخي از نهادها و موسسات سعي مي‌كنند كه با انجام اينگونه اقدامات ايران را بيشتر تحت فشار قرار دهند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سخنگوي وزارت امور خارجه : تلاش گوگل براي حذف نام خليج فارس اعتبارش را خدشه‌دار مي‌كند

سخنگوي وزارت امور خارجه : تلاش گوگل براي حذف نام خليج فارس اعتبارش را خدشه‌دار مي‌كند

۶
سخنگوي وزارت امور خارجه در رابطه با اقدام گوگل درباره‌ حذف نام خليج فارس با بيان اين كه اقدام لازم براي جلوگيري از چنين انحرافي صورت خواهد گرفت بر نقش مردم در اعتراض به چنين اقداماتي در فضاي سايبري و مجازي تاكيد كرد.

رامين مهمان‌پرست در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري ايسنا، در پاسخ به اين كه اقدام وزارت خارجه در رابطه با جعل و حذف نام خليج فارس از سوي سايت گوگل چه بوده است؟ گفت: در فضاي سايبري تهاجم دنياي غرب براي كامل كردن جنگ رواني‌اش عليه ايران باعث شده ارزشهايي كه خود آن را تعريف مي‌كند را زير پا بگذارد. تلاش گوگل براي در نظر نگرفتن اسناد تاريخي و حذف نام خليج فارس اعتبار اين سايت را خدشه‌دار مي‌كند.
وي گفت: مردم دنيا مي‌دانند كه نمي‌توان براي انگيزه‌هاي سياسي نام جعلي بر روي يك منطقه گذاشت.


سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: ما همواره به طور رسمي پيگيري كرده‌ايم كه نام خليج فارس به طور صحيح استفاده شود. تاكنون در سازمان ملل هفت بخشنامه و دستورالعمل براي استفاده صحيح از نام خليج فارس صادر شده است و اين مساله به تمامي اعضا منتقل شده است.

مهمانپرست ادامه داد: اقدام به جعل و يا حذف نام خليج فارس پيش از اين بارها اتفاق افتاده است. در موسسات جغرافيايي و مطالعاتي از نام جعلي براي خليج فارس استفاده مي‌كردند. اما با اقدام ما و پيگيري‌هايمان آنها عذرخواهي كردند و نام صحيح را به كار بردند و در اين مورد هم تمام تلاش خود را انجام مي‌دهيم تا جلوي اين نوع انحرافات گرفته شود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با تاكيد بر نقش مردم و اعتراض خودجوششان به اين نوع اقدامات خاطرنشان كرد:‌ نقش مردم كشورمان و تمام كساني كه در دنيا به دنبال حقايق هستند مي‌تواند در مقابله با چنين تحريك‌هايي كارساز باشد. چنانچه مردم كشورمان اعتراضشان را به طور وسيع اعلام كنند، اين مساله در فضاي ديپلماسي عمومي بسيار تاثيرگذار است و مي‌تواند جلوي انحرافات ساير موسسات جغرافيايي و مطالعاتي و غيره را بگيرد.


http://isna.ir/fa/news/91021709652/مهمان-پرست-در-گفت-وگو-با-ايسنا-تلاش-گوگل
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وزارت ارتباطات : کاربر ‌‌ایرانی گوگل را تحریم کند/ اعتراض در اجلاس‌ جامعه ‌‌‌اطلاعاتی


در پی حذف نام تاریخی خلیج فارس از سرویس نقشه موتور جستجوی گوگل معاون وزیر ارتباطات از اعتراض ایران به این اقدام در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی خبر داد و گفت:

با دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات دیدار داشته و خواستار تصحیح این اشتباه شده ایم.

علی حکیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تصحیح این اشتباه تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همسو و هماهنگ با وزارت امور خارجه این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی اینترنت کشور حتی به صورت مستقل نیز در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی که هفته گذشته در ژنو سوئیس برگزار شد و در دیدار با دبیرکل ITU مراتب اعتراض خود را به این اقدام گوگل اعلام کرده است، تصریح کرد: وزارت امور خارجه ایران نیز به عنوان معتبرترین سازمان در اینگونه مسائل تمهیداتی درنظر گرفته است و وزارت ارتباطات نیز هماهنگ با سیاستهای این وزارتخانه حرکت می کند.


کاربران ایرانی گوگل را تحریم کنند
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مباحث حقوقی شکایت از گوگل برای حذف نام خلیج فارس به مهر گفت:

گوگل مجموعه دولتی نیست و شکایت دولت ایران علیه بخش خصوصی نیازمند مسیر خاصی است که نمی تواند آنطور که باید به سرعت انجام شود اما به نظر می رسد که کاربران ایرانی اینترنت در چنین شرایطی می توانند بهترین عکس العمل را رقم زده و نسبت به این رفتار گوگل واکنش نشان دهند.



رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که کاربران اینترنت آن بیشترین استفاده را از موتور جستجوی گوگل دارند، خاطرنشان کرد: این کاربران با مشاهده چنین رفتارهایی که نسبت به کشورشان می شود می توانند موضع گیریهای مشخصی داشته و حتی تشخیص دهند که از گوگل استفاده نکنند؛ گوگل به طور مرتب تمامی کاربرانش را رصد می کند و زمانی که متوجه شود کاربرانش در ایران، استفاده از این موتور جستجو را تحریم کرده اند به طور قطع متوجه می شود که نباید در مقابل یک کشور و یک ملت چنین رفتارهایی داشته باشد.

عادت به استفاده از گوگل بیشتر جنبه روانی دارد

حکیم جوادی در پاسخ به جامع بودن موتور جستجوی گوگل و نبود موتورهای جستجوی مشابه آن در کشور به مهر گفت: هم اکنون موتورهای جستجوی داخلی و خارجی مانند گوگل بسیار وجود دارد اما کاربران به لحاظ روانی به استفاده از گوگل عادت دارند.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آمارهای جهانی نشان می دهد که 70 درصد بازدیدکنندگان موتورهای جستجو معمولا با وجودی که هر چند میلیون صفحه از یک جستجو به آنها پیشنهاد داده شود تنها همان 7 گزینه ابتدای صفحه نخست را انتخاب می کنند و 30 درصد کاربران نیز حداکثر تا دو صفحه بعد را انتخاب خواهند کرد و حتی از منظر معتبربودن موارد یافت شده نیز باید گفت که صفحات بعدی موتورهای جستجو دارای اطلاعات به روزی نیست؛ اما در نهایت به لحاظ روانی کاربر چون می بیند که در یک جستجو، موتور جستجو یک میلیون صفحه پیدا کرده است این تصور برایش به وجود می آید که این موتور جستجو بسیار کامل و جامع است.

وی افزود: ما نمی گوییم گوگل موتور جستجوی کاملی نیست اما به آن شکل هم نیست که ما نتوانیم نیازهای روزانه خودمان را با موتورهای دیگر تامین کنیم.
در جامعه اطلاعاتی موتور جستجو نباید تاریخ را تحریف کند



حکیم جوادی تاکید کرد: به هرحال یک سری از مسائل ملیتی برای همه مردم قطعا مهم خواهد بود و پیشینه تاریخ خلیج فارس به دیروز و امروز و یا دولت های خاصی برنمی گردد و جای تعجب است که در جامعه اطلاعاتی یک موتور جستجو که باید 100 درصد بیطرف باشد نسبت به این موضوعات اینگونه رفتار کرده و تاریخ را تحریف می کند.

وی به مهر گفت: این نشان می دهد که این کار با یک قصد و غرضی انجام شده و قطعا باید از سوی کاربران ایرانی پاسخ داده شود چرا که اگر کشور هم به لحاظ حقوقی بخواهد علیه این رفتار اقدامی صورت دهد اما کاربران همان رفتار قبلی را با این موتور جستجو داشته باشند به نوعی این رفتار گوگل را صحه گذاری کرده اند.



نامه ایران به مدیر اجرایی گوگل

هفته گذشته نیز محمد خزاعی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به "لری پیج" مدیر اجرائی شرکت گوگل ، با ابراز ناخرسندی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از اقدام اخیر گوگل در حذف نام تاریخی خلیج فارس، خواستار تصحیح این اشتباه شد و تاکید کرد که سیاست جدید گوگل نتیجه ای جز تضعیف اعتبار و رویکرد حرفه ای این شرکت ندارد و این امر ناخرسندی یک ملت بزرگ و کسانی را که نگران سوءاستفاده های سیاسی از واقعیتهای تاریخی و جغرافیائی هستند در پی خواهد داشت.

وی افزود: از نهادها و موسسات حرفه ای انتظار می رود در کار خود بی طرف و غیر سیاسی بوده و در وارد شدن به مسائل سیاسی که ناشی از انگیزه های سیاسی طرف های مشخص و کمک کننده به اهداف تفرقه افکنانه آنها است، جانب احتیاط را از دست ندهند.

به گزارش مهر، در صورت جستجوی نام خلیج فارس به زبان های مختلف در نقشه گوگل، این برنامه کاربر را به محل خلیج فارس بر روی نقشه هدایت می کند بدون آنکه نام "خلیج فارس" بر روی صفحه وجود داشته باشد و این به این معنی است

خلیج فارس تنها محل جغرافیایی جهان است که در شرایط کنونی هیچ نامی بر روی برنامه نقشه گوگل ندارد.



این درحالی است که خلیج فارس تنها نام تاریخی و مستند این آبها در جهان از 2500 سال پیش است که هم اکنون توسط نهادهای مرجع بین الملل مانند سازمان ملل متحد پذیرفته شده و در اسناد و مکاتبات رسمی بین المللی استفاده می شود.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1611391
 

asghar rahmati

عضو جدید
دانستنیهایی در مورد خلیج همیشگی فارس !!

دانستنیهایی در مورد خلیج همیشگی فارس !!

دانستنیهایی در مورد خلیج همیشگی فارس !!


خلیج فارس، دریای كم عمق و نیمه بسته ای است با مساحت حدود 240 هزار كیلومتر مربع كه در جنوب غربی قاره آسیا و در جنوب ایران قرار دارد.

زمین شناسان معتقدند كه در حدود پانصد هزار سال پیش، صورت اولیه خلیج فارس در كنار دشت های جنوبی ایران تشكیل شد و به مرور زمان، بر اثر تغییر و تحول در ساختار درونی و بیرونی زمین، شكل ثابت كنونی خود را یافت.

قدمت خلیج فارس با همین نام چندان دیرینه است كه عده ای معتقدند: -خلیج فارس گهواره تمدن عالم یا مبدا پیرائی نوع بشر است.

دریانوردی ایرانیان در خلیج فارس، قریب پانصد سال قبل از میلاد مسیح و در دوران سلطنت داریوش اول آغاز شد. داریوش بزرگ،‌ نخستین ناوگان دریایی جهان را به وجود آورد. كشتی های او طول رودخانه سند را تا سواحل اقیانوس

هند و دریای عمان و خلیج فارس پیمودند، و سپس شبه جزیره عربستان را دور زده و تا انتهای دریای سرخ و بحر احمر كنونی رسیدند. او برای نخستین بار در محل كنونی كانال سوئز فرمان كندن ترعه ای را داد و كشتی هایش از

طریق همین ترعه به دریای مدیترانه راه یافتند.

سابقه جعل عنوان خلیج


درباره نام خلیج فارس تا اوایل دهه 1960 میلادی هیچ گونه بحث و جدلی در میان نبوده و در تمام منابع اروپایی و آسیایی و آمریكایی و دایرة المعارف ها و نقشه های جغرافیایی این كشورها نام خلیج فارس در تمام زبان ها

به همین نام ذكر شده است.

اصطلاح -خلیج عربی- برای نخستین بار از طرف یكی از نمایندگان سیاسی انگلیس در خلیج فارس به نام -سر چارلز بلگریو- عنوان شده و در واقع او بوده است كه به قصد تفرقه بین ایران و كشورهای عرب این تخم لق را در دهان

اعراب شكسته است. سر چارلز بلگریو كه بیش از 30 سال نماینده سیاسی و كارگزار دولت انگلیس در خلیج فارس بوده است، بعد از مراجعت به انگلستان در سال 1966 كتابی درباره سواحل جنوبی خلیج فارس منتشر كرد و در آن

برای اولین بار نوشت كه -عرب ها ترجیح می دهند خلیج فارس را خلیج عربی بنامند.


هدف انگلیس از نام گذاری ساختگی خلیج فارس


انگلیس ها نخستین عاملان كاشته شدن این تخم نفاق بودند زیرا از قدیم در صدد بودند كه خلیج فارس را تبدیل به یك دریای انگلیسی كنند. بعدها در دهه 1980 آمریكایی ها هم به پیروی از آنها از تبدیل خلیج فارس به

خلیج آمریكایی سخن گفتند. از نظر آمریكایی ها و اروپایی ها این منطقه «شریان حیاتی غرب- در منطقه -استراتژیك غربی- و -حوزه منافع ویژه- است، لذا اگر قادر باشند خلیج فارس را به طور مستقیم یا غیر مستقیم تحت

تسلط خود در می آورند.

اما واقعیت مطلب این است كه خلیج فارس یك نام كهن تاریخی است كه از بدو تاریخ بر روی این خلیج گذاشته شده است و انگیزه تلاش حساب شده ای كه برای تغییر این نام به عمل می آید جز ایجاد فتنه و اختلاف بین

كشورهای این منطقه نیست. همچنان كه (ژان ژاك پرین) نویسنده كتاب خلیج فارس اعتراف می كند. «ملل و طوایف بسیاری بر كرانه های خلیج فارس استیلا یافته و فرمانروایی كرده اند ولی روزگارشان سپری شده و منقرض

شده اند. تنها قوم پارس است كه با هوش و درایت خود همچنان پا برجا زیسته و میراث حاكمیت خود را تاكنون نگهداری كرده است .


عکس هایی از خلیج همیشه فارس ...



مشاهده پیوست 99942


مشاهده پیوست 99947
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یه بنده خدایی هم راجع به اون دریای بی صاحاب (دریای عمان)‌که معلوم نیست کدوم یارویی اسمشو عمان کرده صحبت کنه. مثل اینکه خودمونم باورمون شده عمانی که هنوز سنش کمتر از سن خیلیاس صاحب یه دریا شده باشه.
 

abolfaZZzl

عضو جدید
کاربر ممتاز
وزارت ارتباطات : کاربر ‌‌ایرانی گوگل را تحریم کند/ اعتراض در اجلاس‌ جامعه ‌‌‌اطلاعاتی







این درحالی است که خلیج فارس تنها نام تاریخی و مستند این آبها در جهان از 2500 سال پیش است که هم اکنون توسط نهادهای مرجع بین الملل مانند سازمان ملل متحد پذیرفته شده و در اسناد و مکاتبات رسمی بین المللی استفاده می شود.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1611391

دیگه واسه خودت یپا کارشناس خلیج فارس شدی،باید ازین به بعد اطلاعات راجع به خلیج فارسو از خودت بگیرم.
ضمنا باید بدم گوگلو هک کنن،با خط بزرگ بنویسن خلیج تاابدفارس،بعد تحویلشون بدن،آخر بهمونجا هم میکشه.
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
غبار بین المللی
غبار بر فراز آسمانهای عراق، قطر، کویت و عربستان سعودی در تصویر ماهواره ای که از سوی ناسا بر فراز آسمان خلیج فارس گرفته شده است.
براساس اعلام ناسا به نقل از روزنامه تایمز، در کویت طوفان شدید غبار زندگی این کشور را از حالت عادی خارج کرده به طوریکه میدان دید به 500 متر کاهش یافته است.
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز


خلیج همیشه فارس از دید فضانوردان / فیلم






خلیج همیشه فارس از دید فضانوردان / فیلم


نجوم - فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی از ارتفاع 400 کیلومتری، مناظر بدیعی از سیاره مادری خود مشاهده می‌کنند. این فیلم بر اساس تصاویر تهیه‌شده در اوایل ژانویه 2012 از خلیج فارس و دریای عمان آماده شده است.


در این تصویر که نمای شبانگاهی را نشان می‌دهد، روشنایی شهرها و راه‌های ارتباطی سواحل شمال و جنوب خلیج فارس و دریای عمان دیده می‌شود. هاله روشن جو مربوط به هواتاب است، تابش مولکول‌های جو که پس از گرم شدن در طول روز، انرژی خود را در طول شب گسیل می‎کنند.
در این فیلم، ایستگاه فضایی از شرق به غرب در حرکت است و شما می‌توانید مناطق جنوبی ایران را در سمت چپ تصویر و شبه‌جزیره عربستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را در سمت راست تصویر مشاهده کنید. فیلم با پرواز بر فراز کویت آغاز می‌شود و روشنایی‌های برخی شهرها به دلیل وجود لایه‌های ابر به صورت محو دیده می‌شود.
برای مشاهده فیلم اصلی با حجم 40 مگابایت که بیشتر آن به عبور از اقیانوس هند می‌گذرد، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.


خلیج همیشه فارس از دید فضانوردان / فیلم
 

میثم...

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستی این نظر سنجی کذایی گوگل هنوز پابرجاست؟؟؟؟
میبینی چه جور هممون رو به بازی گرفتن.......؟؟
تا وقتی که که حرفمون توی دنیا 2 زار خریدار نداره وضعیت به همین ترتیبه.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستی این نظر سنجی کذایی گوگل هنوز پابرجاست؟؟؟؟
میبینی چه جور هممون رو به بازی گرفتن.......؟؟
تا وقتی که که حرفمون توی دنیا 2 زار خریدار نداره وضعیت به همین ترتیبه.

[h=2]خلیج فارس یا ع ر ب ی ؟! / نکاتی چند از سایتی منتسب به گوگل ![/h]
چند روزي است ايرانيان، پيام‌هاي مختلفي را از طريق گوشي‌هاي همراه، ايميل‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي براي يکديگر ارسال مي‌کنند مبني بر اينکه با مراجعه به يک وبگاه، به "خليج فارس" در مقابل اصطلاح جعلي "خليج ع ر ب ي" رأي دهيد.
اين در حالي است که هيچ‌يک از ايرانياني که اقدام به رأي‌دادن در اين وبگاه مشکوک کرده‌اند از هويت مالک و گرداننده آن اطلاعي ندارند.

براي بررسي ماهيت اين اقدام و پشت پرده آن با مهندس رضا هاشمي، متخصص حوزه امنيت فناوري اطلاعات گفت‌وگو کرد.
هاشمي که موفق به کشف هويت گرداننده اين سايت شده است، با تأکيد بر اينکه اين‌گونه وبگاه‌ها اصلاً هيچ اعتباري ندارند و تنها از احساسات وطن‌دوستانه ايرانيان سوءاستفاده مي‌کنند، گفت: تکرار زياد دعوت به رأي‌دهي در اين سايت از سوي ايرانيان در قالب پيامک، رايانامه و شبکه‌هاي اجتماعي باعث شد تا آن را مهندسي معکوس کرده و اطلاعات جالبي استخراج کنم.
وي ادامه داد: متأسفانه برخي بدون اطلاع از نيات صاحب اين قبيل سايت‌ها که کم هم نيستند اقدام به ورود و رأي دادن مي‌کنند در حالي که در اصل، ايراني‌ها با اين کار، تنها با چند ميليون بازديد از صفحه وب مزبور و با کليک‌هاي خود بر روي تبليغات و لينک‌هاي آن،

پول را به جيب کسي وارد مي‌کنند که از احساسات آنها استفاده ابزاري کرده است.

اين صاحب‌نظر حوزه فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه صاحب اين سايت، يک جوان فعال 27ساله اهل سوريه به نام "هُمام القـُراني" است که در مالزي به کار در چند شرکت اشتغال دارد و از مخالفان حکومت بشار اسد است که احتمالاً به علت تحولات جاري در کشور سوريه، از ايران دل خوشي ندارد، گفت:
وي هر موقع اراده کند نتايج را دستکاري مي کند تا ايرانيان بيشتري به رأي گيري تشويق شوند و در نهايت هم اگر بخواهد در يک اقدام انتقام‌جويانه نتيجه مورد نظر خودش را برنده اعلام مي‌کند و ممکن است براي آن خبرسازي هم بکند اما اين در حالي است که به احتمال بسيار زياد، نسبت آراي داده شده، جعلي است.

وي تصريح کرد: اطلاعات "ثبت دامنه" و "مالک" اين سايت با استفاده از خدمات "محرمانگي دامنه" به صورت "مخفي" در آمده است که جزئيات آن، با استفاده از برخي تکنيک‌ها کشف شد.
اين کارشناس ارشد حوزه آي‌تي همچنين تأکيد کرد؛ همان گونه که افراط در ترويج اين قبيل اقدامات مشکوک، مذموم است، بايد مراقب بود تا مقابله با اين پديده‌ها به پديده هايي همچون عرب‌ستيزي و اختلاف بين مسلمانان و تفرقه بين ايرانيان و ديگر ملل منطقه نينجامد.
مهندس هاشمي در ادامه، اطلاعات زير درباره مالک اين وبگاه مشکوک را در اختيار مشرق قرار داد:


سایت خلیج فارس یا خلیج ع رب ی جعلی است !/ هویت مالک آن مشخص شد
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام به تمامی خوانندگان محترم تاپیک خلیج همیشه جاودانه فارس

لازم دیدم نکاتی رو مطرح کنم .........باشد که مورد توجه قرار گیرد

اولین مسئله و مهمترین مسئله برای من .........جلوگیری از توهین به خصوص توهین قومیتی در این تاپیک هست .......لطفا در به کار بردن کلمات دقت کنید ........

توهین کردن شما فقط فقط به فرهنگ ایرانی خدشه وارد میکنه و بس

پس لطفا از تخریب فرهنگ ایرانی دست بردارید

اعراب بسیاری ساکن کشور عزیزمون ایران هستند و اینکه ایران تنها در یک قومیت معنا ندارد ........ایران یعنی فارس ، عرب ، ترک و .........

لطفا رعایت کنید ( دول عرب رو با مردم عرب زبان یکی نکنید .........)

بحث دوم موضوع وب سایت تقلبی منتسب به گوگل هست ........بارها راز این وبسایت فاش شده و شاید بازم دوباره لازم بشه افشا کنیم
البته کاربران عزیز حق دارن .........متاسفانه هنوز پستهایی در این تاپیک وجود داره که کاربران ایرانی عزیز دل بسته به خلیج فارسمون رو به اون سایت کذایی منتسب به خلیج فارس هدایت میکنه

نمیدونم چرا با اینکه قرار بود حذف بشه لینکهایی که در پستهای اسبق این تاپیک شامل آدرس اون وب سایت هست حذف نشده !

به هر حال امیدواریم شاهد این اتفاق باشیم تا خدایی نکرده دل کسی رو که هدفش با ارائه همچین وبسایتی سرمایه ای برای خود بدست اوردن و آزار و اذیت و بازی کردن با احساسات مردم ایران عزیز بود شاد کنیم

انشاالله .......

بازم جا داره از تمامی مخاطبین این تاپیک قدردانی و سپاسگذاری خود را اعلام دارم

به امید ایرانی آباد و سرفرازتر
:gol::gol::gol:
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پروازی به مقصد آسمان/ 290 انسان قربانی مدعیان دروغین حقوق بشر

پرواز شماره 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پروازی بود که هرگز به زمین نرسید و 290 مسافر این هواپیما تا ابدیت بر جنایتکار بودن مدعیان حقوق بشر که بویی از انسانیت را نبرده اند، شهادت می دهند. به گزارش خبرنگار مهر، 290 مسافر پرواز شماره 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه 12 تیرماه سال 1367 در حالی که نمی دانستند چه سرنوشتی در انتظار آنهاست برای پرواز به سمت دبی در فرودگاه بندرعباس حاضر شدند.
ساعت هرچه قدر به 10 نزدیک می شد مسافران خود را برای سوار شدن به هواپیما آماده می کردند و کودکان به همراه والدین خود پای به هواپیمایی می گذاشتند که سفری کوتاه مدت را درپیش داشت.
هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که قرار بود ساعت 10 صبح حرکت خود به سمت دبی را طبق معمول دیگر پروازها آغاز کند، حدود ساعت 10:15 صبح شروع به اوج گیری کرد و آخرین سفر این هواپیما آغاز شد.
در حالیکه هنوز 10 دقیقه از حرکت این هواپیما نمی گذشت، هواپیما در ارتفاع 12 هزار پا و در مکانی نزدیک تنگه هرمز بر روی آبهای نیلگون خلیج فارس قرار داشت، اما در این لحظه دیگر صدایی از مسافران این هواپیما شنیده نشد و ناگهان خون مسافران پرواز شماره 655 خلیج فارس را رنگین کرد.

و این همان زمانی بود که هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران در حالیکه در کریدور هوایی بین المللی و در مسیری مشخص در حال حرکت بود به وسیله دو موشک ناو آمریکایی وینسنس، تکه تکه شد و این آغازی بود بر سفر ابدی 290 مسافر بی گناه این هواپیما.




290 مسافر این هواپیما شامل 66 کودک زیر 12 سال، 172 مرد و 52 زن بودند که 36 نفر از آنها از اتباع کشورهای هندوستان، پاکستان، ایتالیا، امارات و یوگوسلاوی محسوب می شدند که تمامی آنها در یک لحظه با دستور ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنس نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا تکه تکه شدند و برروی آبهای خلیج فارس قرار گرفتند.



پس از این جنایت هولناک بشری مقامات آمریکایی و فرماندهان ناو وینسنس در ادعایی مضحک مدعی شدند که آنها یک جنگنده اف – 14 را هدف قرار داده اند در حالیکه تشخیص این مسئله برای ناو وینسنس که مجهز به سیستمهای بسیار پیشرفته ای بود.


پس از وقوع این حادثه نیروهای نظامی و امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران به سمت محل حادثه شتافتند و صحنه ای که با آن مواجه شدند چیزی جز اجساد قربانیان حادثه و تکه های هواپیما نبود که بر روی خلیج فارس شناور بودند و از وقوع جنایتی دیگر توسط دولت آمریکا خبر می دادند.

اجساد قربانیان این حادثه دردناک توسط نیروهای امدادی جمع آوری و به بندرعباس منتقل شد و مردم انقلابی بندرعباس نیز چند روز بعد حضوری باشکوه را در تشییع پیکر شهدای این حادثه رقم زدند.
دولت آمریکا تا چند روز پس از این حادثه همچنان با ادعاهای مضحکی حاضر به پذیرش ساقط کردن یک هواپیمای مسافری ایرانی نبود اما در نهایت پنج روز پس از حادثه وزیر دفاع وقت آمریکا این مسئله را پذیرفت اما مسئولان آمریکایی هربار بهانه ای بی معنا برای این اقدام خود داشتند.
پس از مخابره تصاویر این حادثه دردناک توسط خبرنگاران داخلی و خارجی به تمامی نقاط دنیا میزان انزجار مردم دنیا به خصوص مردم کشورهایی که در این حادثه تعدادی از هموطنان خود را از دست داده بودند از دولت جنایتکار آمریکا باز هم افزایش یافت اما در این میان شاهد موضع گیری های منفعلانه نهادهای بین المللی تحت سلطه آمریکا همچون شورای امنیت سازمان ملل نیز بودیم.
حمله به هواپیمای مسافری ایران یکی از نمونه های بارز نقض قوانین بین المللی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا بود به گونه ای که ناو آمریکایی وینسنس با عبور از مرزهای آبی کشورمان در آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران یک هواپیمای مسافری را مورد حمله قرار داد.


آمریکایی ها در حالیکه کشورمان در حال جنگ با رژیم بعثی عراق بود با زیرپا گذاشتن تمامی قوانین بین المللی یک هواپیمای ایرانی را آن هم در آبهای کشور خودمان مورد حمله قرار دادند و شورای امنیت سازمان ملل نیز به راحتی از کنار این مسئله گذشت.


دولت آمریکا که از نخستین روزهای تشکیل خود با کشتار سرخپوستان و سپس با جنایتهای خود در جنگ جهانی دوم و کشتن هزاران ژاپنی آن هم طی چند دقیقه با استفاده از بمبهای اتمی همواره به دولتی جنایتکار معروف بوده این بار نیز مهر تاییدی بر تروریست بودن خود کوبید.
تنها همین اقدام دولت آمریکا در کشتن 290 انسان بی گناه را می توان دلیل و سندی محکم در جنایتکار و تروریست بودن دولت آمریکا دانست.
این جنایت هولناک بشری که به هیچ وجه قابل توجیه نیست، میزان نفرت مردم مسلمان و انقلابی ایران را از آمریکای جنایتکار افزایش داد و برای همیشه کشتار مردم بی گناه هواپیمای مسافری کشورمان در یاد مردم باقی می ماند و لکه ننگی برای دولت آمریکا در تاریخ خواهد بود.



به هر حال این حادثه پشت پرده مدعیان دروغین حقوق بشر را به خوبی نشان داد و خون شهدای پرواز شماره 655 استقامت ملت ایران در مقابل دولتهای زورگو و جنایتکار بیش از گذشته افزایش داد.




 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا