جام ملتهای آسیا .....دوحه 2011

وضعیت
موضوع بسته شده است.

khooshe

مدیر بازنشسته
داوران يک چهارم نهايي جام ملت ها مشخص شدند


'روشن ايرماتوف' ازبکستاني براي قضاوت ديدار تيم ملي فوتبال ايران مقابل کره جنوبي در مرحله يک چهارم نهايي رقابت هاي جام ملت هاي 2011 آسيا انتخاب شد.
سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا فهرست داوران ديدارهاي مرحله يک چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا را اعلام کرد که بر اساس آن قضاوت ديدار تيم هاي ايران و کره جنوبي را ايرماتوف بر عهده خواهد داشت و ''''عبدوخميدلو رسولف'''' و ''''رافائل ايلياسوف'''' دو کمک او از ازبکستان خواهند بود.
داور چهارم اين بازي هم ''''نواب شکرالله'''' از بحرين اعلام شده است.
ديدار دو تيم شنبه شب در ورزشگاه اسپورتس کلاب قطر برگزار خواهد شد.
فهرست داوران ديدارهاي مرحله يک چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا بر اساس اعلام کنفدراسيون فوتبال آسيا به شرح زير است:
(جمعه)
** ژاپن - قطر
داور وسط: سوبخيدين مهد صالح از مالزي
کمک داور اول: مو يوشين از چين
کمک داور دوم: مهد صبري بين مت داوود از مالزي
داور چهارم: عبدالله الهلالي از عمان

** ازبکستان - اردن
داور وسط: عبدالمالک از سنگاپور
کمک داور اول: جفري گاه از سنگاپور
کمک داور دوم: هاجا مايدين از سنگاپور
داور چهارم: يوييچي نيشيمورا از ژاپن

(شنبه)
** استراليا - عراق
داور وسط : عبدالرحمان محمد از قطر
کم داور اول: محمد ضرمان از قطر
کمک داور دوم: حسن ذاوادي از قطر
داور چهارم: کيم دونگ جين از کره

** ايران - کره جنوبي
داور وسط: روشن ايرماتوف از ازبکستان
کمک داور اول: عبدوخميدولو رسولف از ازبکستان
کمک داور دوم: رافائل ايلياسوف از ازبکستان
داور چهارم: نواف شکرالله از بحرين
 

khooshe

مدیر بازنشسته
آندو:بازي سختي با کره داريم،ولي به پيروزي اميدواريم


کره جنوبي تيم خوبي است و بازيکناني دارد که مي‌توانند بازي را عوض کنند، اما ما هم چنين بازيکنان داريم. مي‌‌بينيد که مقابل هر تيمي مي‌توانيم عالي بازي کنيم و اميدوارم که دوباره پيروز شويم.
آندرانیک تیموریان انتظار دارد تیم ایران دیدار دشواری مقابل کره جنوبی در روز شنبه داشته باشد.

دو غول فوتبال آسیا در مرحله گروهی بی‌شکست ماندند و ایران توانست با برد سه بر صفر مقابل امارات 9 امتیازی شود.

تیم افشین قطبی با 10 تغییر نسبت به دیدار با کره شمالی به میدان رفته بود و با این حال رکورد 100 درصدی خود را حفظ کرد.

تیموریان درباره بازی با امارات می‌گوید: «به نظرم بازی بسیار دشواری بود چون آخرین بازی ما بود و امارات در نیمه اول فضاها را بسته بود. در نیمه دوم کار را خوب شروع کردیم و سخت تلاش کردیم و سه گل زدیم.

به نظرم همه پیش از بازی از برد مطمئن بودند. همه خوشحال بودند. امیدوارم که مقابل کره جنوبی بهتر بازی کنیم.

کره جنوبی تیم خوبی است و بازیکنانی دارد که می‌توانند بازی را عوض کنند، اما ما هم چنین بازیکنان داریم. می‌‌بینید که مقابل هر تیمی می‌توانیم عالی بازی کنیم و امیدوارم که دوباره پیروز شویم.»

تیموریان از تصمیم مربی برای تغییرات کامل در ترکیب تیم حمایت کرد. ایران پیش از بازی صدرنشینی خود را قطعی کرده بود. تیموریان گفت: «این ذهنیت مربی است و تصمیم اوست که چه کسی بازی کند. چند بازیکن چند بازی را انجام داده و خسته بودند. بازی با کره جنوبی دیدار مهمی است و تصمیم او بود که به چند بازیکن استراحت بدهد.

حالا با کره جنوبی بازی می‌کنیم و این قرعه ماست و نمی‌توانیم آن را عوض کنیم. همه مثبت فکر می‌کنند و امیدواریم که دوباره پیروز شویم.»
 

khooshe

مدیر بازنشسته
فيفا: ايران تنها تيم 9 امتيازي دوحه


پايگاه خبري فدراسيون جهاني فوتبال نوشت: شاگردان افشين قطبي تنها تيم 9 امتيازي پيکارهاي جام ملت‌هاي آسيا شدند.


سايت فيفا نوشت: در شبي که عراق توانست با پيروزي يک بر صفر مقابل کره‌شمالي دومين تيم گروه چهارم شود، ايران به سومين پيروزي خود در جام‌ملت‌هاي آسيا رسيد. شاگردان افشين قطبي با برد 3 بر صفر مقابل امارات، تنها تيمي شدند که در مرحله گروهي رقابت‌هاي دوحه 2011 به امتيازات کامل رسيد.
اين سايت افزود: ايران با کسب سومين پيروزي‌اش در سومين ديدار، به عنوان تيم اول گروه چهارم رقيب کره‌جنوبي در بازي يک چهارم نهايي روز شنبه شد.


نشريه کيکر پرتيراژ‌ترين نشريه تخصصي فوتبال آلمان هم نوشت: تيم ملي ايران در سومين بازي مرحله گروهي نيز در مسير کسب برد گام برداشت. قهرمان سه دوره گذشته اين بازي‌ها توانست برابر امارات به پيروزي رسد.
اين نشريه در ادامه گزارش خود به کسب همه امتيازات مرحله گروهي توسط تيم افشين قطبي اشاره کرد و مصاف ايران و کره‌جنوبي در مرحله يک هشتم نهايي (شنبه شب)‌ را ديداري دشوار دانست.

گزارشگران تلويزيون‌هاي عربي هم با تمجيد از بازي‌ خوب تيم ملي ايران فاصله فوتبال ایران با امارات را بسيار زياد عنوان کردند.
گزارشگران و کارشناسان دبي‌اسپورت نيز از بازي خوب ايران تمجيد کردند و تيم ملي را شايسته برتري دانستند.
روزنامه الحيات امروز (پنج شنبه) نوشت: ايران با پيروزي سه بر صفر بر امارات در جام ملت هاي آسيا ، سومين پيروزي را از آن خود کرد.
الحيات افزود: تيم امارات با وجود عملکرد خوب فني، خط حمله و دفاعي ضعيفي داشت و همين امر به خط حمله ايران فرصت داد که بازيکنان اماراتي را تحت فشار قرار دهد و دروازه آن را بگشايد.
روزنامه القبس چاپ کويت امروز با اشاره به دشواري بازي کره جنوبي با ايران نوشت: کره تمايلي نداشت نتايج بازي، اين تيم را در مقابل رقيب سرسختي مانند ايران قرار دهد.
ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و امارات در چارچوب مرحله گروهي جام ملت‌هاي 2011 آسيا با برتري 3 بر صفر ايران خاتمه يافت.

در مرحله گروهي اين پيکارها ايران 2 بر يک عراق، يک بر صفر کره شمالي و 3 بر صفر امارات را شکست داد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
شانس مهاجم کره‌اي براي آقاي گلي افزايش يافت


با حذف بحرين از جام ملت‌هاي آسيا، شانس مهاجم کره‌اي براي کسب عنوان آقاي گلي افزايش يافت.
از مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا شب گذشته 2 ديدار از گروه سوم برگزار شد که با صعود تيم‌هاي استراليا و کره‌جنوبي همراه شد.
در اولين ديدار استراليا در حالي با برتري مقابل بحرين راهي دور بعد شد که اسماعيل عبداللطيف، مهاجم بحرين و تنها 4 گله رقابت‌‌ها تا قبل از بازي‌هاي شب گذشته در بهترين فرصت توپ را به تيرک دروازه شوارتزر کوبيد تا در نهايت اين استراليا باشد که با تک گل مايک جديناک به عنوان تيم اول راهي مرحله بعد شود.
بحرين از دور رقابت‌ها حذف شد تا مهاجم اين تيم شانس‌هاي خود را براي آقاي گلي از دست بدهد.

در ديگر ديدار اين گروه کره‌جنوبي 4 بر يک از سد هند گذشت تا با تفاضل گل کمتر نسبت به استراليا به عنوان تيم دوم راهي مرحله يک چهارم نهايي شود.
کو جا چئول، مهاجم کره‌جنوبي با تک گلي که در ديدار ديشب مقابل هند به ثمر رساند 4 گله شد و با توجه به صعود تيمش به مرحله بعد، مي‌تواند با زدن گل‌هاي بيشتر در ديدارهاي بعدي کره، به تنهايي عنوان آقاي گلي را کسب کند. هرچند که کره‌جنوبي در مرحله يک چهارم نهايي حريف ايران است و اميدواريم هرگز اين اتفاق رخ ندهد.

کريم انصاري فرد، ايمان مبعلي و غلامرضا رضايي و آرش افشین و محمد نوری از تيم ملي ايران نيز هر کدام با يک گل در جدول گلزنان قرار دارند.

*جدول گلزنان جام ملت‌هاي آسيا به شرح زير است:
4 گل: اسماعيل عبداللطيف از بحرين و کو جا چئول از کره‌جنوبي

3گل: شينجي اوکازاکي از ژاپن

2 گل: سرور جباروف و اوديل احمدوف از ازبکستان، عبدالرزاق الحسين از سوريه، تيم کاهيل و مايک جديناک از استراليا، يوسف احمد از قطر، فوضي مبارک از بحرين و سونيل چتري از هند، دونگ ون جي از کره‌جنوبي، ريوشي مائدا از ژاپن
 

khooshe

مدیر بازنشسته
سرمربي ايران مطمئن از سرنوشت و تقدير


“بر اين باورم که مي‌توانيم در روز 29 ژانويه سرافزار باشيم و به عنوان قهرماني دست يابيم.”
افشین قطبی سرمربی تیم ملی ایران به همه اطمینان داد که در بازی روز شنبه و رویاروئی با تقدیر خود، که طی آن دو غول بزرگ فوتبال آسیا برای پنجمین دوره متوالی در مرحله یک چهارم نهائی جام ملتها با هم دیدار می‌کنند، هم بر کره جنوبی و هم احساسات و هیجان خودش غلبه کند.

قطبی پس از پیروزی قاطعانه تیمش برابر امارات متحده عربی با حساب 0-3 که منجر به صعود ایران به عنوان تنها تیم نه امتیازی دور گروهی گردید، گفت: “این وظیفه من است که با تیم ایران برابر هر حریفی که پیش رو داریم تنها به پیروزی بیندیشم.”

این مسابقه برای قطبی روبرو شدن با سرنوشت و تقدیر است؛ این مربی 46 ساله از دوران نوجوانی در ایالات متحده آمریکا زندگی کرده و دوران حرفه‌ای کار خود را به عنوان آنالیزور و دستیار گاس هیدینگ هلندی از کره جنوبی آغاز کرد و در اولین کار جدی خود همراه با تیم کره جنوبی به مقام چهارمی جام جهانی 2002 دست یافتند.

قطبی گفته بود که ترجیح می‌دهد تا در فینال با کره جنوبی دیدار کرده و به انتظار 35 ساله ایرانیها برای کسب عنوان قهرمانی آسیا خاتمه دهد. وی در ادامه گفت: “به دفعات بسیار زیاد مشاهده کرده‌ایم که مربیانی مثل من باید تیمی را در برابر تیم دیگری که قبلاً با آن کار کرده‌اند، هدایت کنند. اما خیلی راحت و صریح می‌گویم که احساسم اینست که ایران باید پیروز این دیدار باشد.”

“مهم نیست که برابر چه تیمی بازی می‌کنیم و از چه انتخاب‌هائی استفاده می‌کنیم، ما کار خود را انجام می‌دهیم و با انسجام بازی می‌کنیم و تمام بازیکنان ایرانی از چنان کیفیت بالائی برخوردارند که بتوانند ما را به اهدافمان برسانند.”

قطبی که به عنوان دستیار تا سال 2007 هم به عنوان دستیار مربیان هلندی دیک ادووکات و پیم وربیک در تیم ملی کره جنوبی فعالیت می‌کرد، اظهار داشت: “شناخت و درک بسیار بسیار عمیقی از شیوه بازی تیم کره و جنبه‌های روانشناختی آنها دارد. فکر می‌کنم این مسئله نقطه قوت و برگ برنده من باشد و ما سعی خواهیم کرد تا از این برگ برنده نهایت استفاده را برده و بازی را به سود خود به پایان برسانیم.”

قطبی در بازی برابر امارات در حالی که در دو بازی قبلی خود بر تیم‌های عراق قهرمان دوره قبل رقابتها و کره شمالی که در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی حضور داشت غلبه کرد و صعود خود به مرحله بعد را مسجل کرده بود، چندین بازیکن ذخیره خود را در کنار برخی از مردان ثابت ترکیب تیمش مورد آزمایش قرار داد.

در این بازی آنها برای به ثمر رساندن گل اول تا دقیقه 70 بازی انتظار کشیدند تا اینکه در این لحظه آرش افشین گل نخست بازی را به سود ایران به ثمر رساند. محمد نوری در دقیقه 83 گل دوم ایران را به ثمر رساند و ولید عباس مدافع اماراتی با گل به خودی در دقایق تلف شده بازی، گل سوم ایران را ثبت و تیر خلاص را بر تیم امارات شلیک کرد.

قطبی با اشاره به پارک جی سونگ هافبک منچستریونایتد گفت: “کره جنوبی از مربی بزرگی بهره مند بوده و یکی از بهترین کاپیتان‌های ممکن را نیز در اختیار دارد. پس این بازی برای هر تیمی دشوار خواهد بود. هر دو تیم به دفعات با یکدیگر بازی کرده و رقابت دیرینه و احترام متقابل و دیرینه‌ای بین این دو کشور وجود دارد.”

از سال 1996، ایران و کره جنوبی چهار بار متوالی در رقابت‌های جام ملتهای آسیا با یکدیگر روبرو شده که تمامی این مسابقات در مرحله یک چهارم نهائی بوده و رسانه‌های کره جنوبی از این مسابقه با عنوان «نبرد مرگ و زندگی» یاد کرده‌اند.

هر دو تیم دو بازی از این چهار رقابت را پیروز شده و دو بازی را واگذار کرده‌اند که در آخرین دوره پس از تساوی بدون گل در 120 دقیقه وقت‌های معمول و اضافه بازی، تیم کره در ضربات پنالتی موفق شد با نتیجه 2-4 ایران را شکست دهد.

قطبی که از اوایل سال 2009 هدایت ایران را برعهده داشت و در راه رسیدن به رقابت‌های جام جهانی 2010 ناکام بود، در ادامه گفت: “جام ملتها بدون چنین دیداری اصلاً جام ملتها نیست. من انتظار یک بازی شگفت انگیز را دارم و امیدوارم تمام کشورهای جهان هم یکی از هیجان انگیزترین مسابقات فوتبال در قاره آسیا را به تماشا نشسته و از آن لذت ببرند.

و قطبی سخت به دنبال کسب عنوان قهرمانی جام ملتهاست.

قطبی درباره روز پایانی رقابتهای جام ملتها می‌گوید: “بر این باورم که می‌توانیم در روز 29 ژانویه سرافزار باشیم و به عنوان قهرمانی دست یابیم.” او تأکید کرد که از همان روز اول علیرغم بدبینی و تردید رسانه‌ها در ایران، به پیروزی تیمش ایمان داشته و بارها آن را تکرار کرده است.

“اما شاید 29 ژانويه شما بیش از من به چنین احساس و باوری دست پیدا کنید.”
 

khooshe

مدیر بازنشسته
حضور به‌به‌تو در كنار ملي‌پوشان ايران و خوشحالي عراقي‌ها


مهاجم سابق تيم ملي برزيل در هتل محل اقامت ملي‌پوشان ايران حضور دارد.
به‌به‌تو ستاره مطرح برزيلي‌ها در سال‌هاي نه چندان دور در لابي هتل شرايتون حضور دارد. وي يکي از کارشناسان مسابقات جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر است که براي شبکه الجزيره در جريان بازي‌ها فعاليت مي‌کند.
حضور وي در هتل باعث جلب توجه رسانه هاي تصويري شده، به طوري که مدام دوربين هاي تلويزيوني به سمت اين مهاجم سابق و مطرح برزيلي مي‌روند.

*تمام اعضاي تيم ملي همراه با مسئولان از جمله علي کفاشيان و مهدي محمدنبي با لباس ورزشي در لابي هتل شرايتون حضور دارند.

*رفت و آمد بازيکنان ايران و عراق به ويژه حضور عمادرضا و جاسم کرار در کنار بازيکنان تيم ملي ايران از نکات قابل توجه است.

*با توجه به حذف امارات و کره شمالي، خبري از بازيکنان اين 2 تيم در لابي هتل نيست.

*بازيکنان عراق با توجه به اينکه تيم‌شان در مرحله حذفي به استراليا برخورد کرده از ايراني‌ها خوشحال‌تر هستند و عقيده دارند استراليا تيمي به مراتب ضعيف‌تر از کره‌جنوبي است.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
ويژه‌نامه جام ‌ملت‌ها: ايران، امارات را له كرد


ويژه‌نامه‌ رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر در شماره امروز خود نوشت: "ايران، امارات را له کرد ".
ويژه‌نامه رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر که به صورت روزانه در قطر منتشر مي‌شود، روي جلد شماره امروز خود را به عراقي‌ها اختصاص داد.
"عراق به جام برگشت " تيتر يک اين ويژه‌نامه بود که به اتفاقات بازي شب گذشته عراق مقابل کره‌شمالي و پيروزي اين تيم با گل جاسم کرار پرداخته است.
در صفحه 2 اين ويژه نامه با تيتر "ايران، امارات را له کرد " به تفصيل در مورد بازي شب گذشته ايران و امارات نوشته شده است.
اتفاقات اين بازي همراه با حواشي آن و مصاحبه بازيکنان 2 تيم در صفحه دوم اين ويژه‌نامه متشر شده است.
همچنين در مورد ديدار تکراري ايران و کره‌جنوبي در مرحله يک چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا که براي پنجمين بار پياپي اين 2 تيم در اين مرحله با هم ديدار مي‌کنند، مطالبي به چاپ رسيده است.
اميدواري قطبي، سرمربي ايران و نگراني کره‌اي‌ها و سرمربي اين تيم براي بازي مقابل تيم ملي کشورمان از ديگر مطالب منتشر شده در اين ويژه نامه است که با چاپ مصاحبه مربيان 2 تيم، فضاي حاکم بر تيم‌‌هاي ايران و کره را به تصوير کشيده و به استقبال اين ديدار حساس رفته است.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
اولين تمرين ايران پيش از ديدار با كره‌جنوبي برگزار شد


اولين تمرين تيم ملي فوتبال ايران پيش از بازي با تيم کره‌جنوبي برگزار شد.
تيم ملي فوتبال ايران صبح امروز (پنج‌شنبه) اولين تمرينش پيش از بازي با تيم کره‌جنوبي در مرحله يک‌چهارم‌نهايي جام ملت‌ها را برگزار کرد.

در اين تمرين که از ساعت 11 به مدت يک‌ساعت در زمين شماره‌ 2 الغرافه برگزار شد بازيکناني که در بازي ديشب برابر امارات به ميدان رفته بودند برنامه‌هاي ريکاوري را انجام دادند.

ساير بازيکنان هم به انجام تمرين‌هاي ويژه خود و مرور برخي تمرين‌هاي تاکتيکي پرداختند.

ساعت و برنامه تمرين فردا ملي‌پوشان امشب در جلسه کادرفني مشخص خواهد شد.
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایران و قطبی در اندیشه شکست کره جنوبی ......

ایران و قطبی در اندیشه شکست کره جنوبی ......

حالا ايران مقتدرانه در جمع 8 تيم برتر آسيا قرار دارد و بايد از ساعت 19:55 فردا (شنبه) به وقت تهران در ورزشگاه قطر اسپورت شهر دوحه به‌مصاف يكي از حريفان سنتي خود كره‌جنوبي برود.
كره‌ با 7 امتياز در گروه سوم مسابقات پس از استراليا و برحسب تفاضل گل به‌عنوان دومين تيم راهي اين مرحله شد و بايد براي پنجمين بار متوالي (از سال 1996 تاكنون) در اين مرحله به‌ مصاف تيم ملي كشورمان برود.
ديدارهايي كه هر كدام از آن‌ها خاطرات به يادماندني را براي فوتبال‌دوستان به‌همراه داشته است.

اولين مصاف ايران در مرحله يك‌چهارم نهايي مقابل چشم‌بادامي‌هاي كره به سال 1996 باز مي‌گردد جايي كه شاگردان محمد مايلي‌كهن سرمربي آن‌زمان كشورمان موفق شدند كره را 6 تايي كنند و با نتيجه 6 بر 2 به برتري دست يافتند و بهترين برد ايران مقابل كره جنوبي را رقم بزنند. پس از اين پيروزي، به‌طور سنتي اين ديدار تا به‌امروز در اين مرحله تكرار شده و به‌طور يكي درميان پيروزي ميان ايران و كره‌جنوبي تقسيم شده و با رعايت اين قانون نانوشته اين‌بار نوبت به تيم ملي كشورمان است تا پيروز ميدان شود.
تيمي كه نشان داده است مردان نيمكت‌نشينش هيچ چيزي كمتر از بازيكنان اصلي ندارد و حتي در مواقعي برتر هم بوده‌اند. اين خصيصه را هر فردي كه ديدار ايران مقابل امارات را نظاره كرده است مورد تاييد قرار مي‌دهد. جايي كه ايران با 9 تغيير نسبت به ديدارهاي گذشته وارد ميدان شد و بهترين نتيجه خود در مرحله گروهي را كسب كرد.

بدون شك نبايد حضور افشين قطبي در راس كادر فني تيم‌ملي را نيز ناديده گرفت. مربي كه نقشش در رويارويي با كره‌جنوبي بيش از پيش هويدا خواهد شد. قطبي كه در آخرين نبرد ايران در جام ملت‌هاي آسيا سال 2007 به‌ عنوان كمك‌مربي در تيم ملي كره حضور داشت اين بار در راس كادر فني تيم ملي ايران حضور دارد و بايد گفت بار ديگر تاريخ در جهت عكس تكرار شده و امپراطور اين‌بار عليه كره‌اي‌ها روي نيمكت مي‌نشيند. كره آن ديدار را در ضربات پنالتي از شاگردان قلعه‌نويي برد و حالا فرصت مناسبي براي انتقام گرفتن است.
حضور اين مربي 46 ساله به مدت 5 سال در كره ابتدا به‌عنوان آناليزور و پس از آن كمك‌مربي مزيت ديگري براي ايران است كه نشان مي‌دهد چقدر اين تيم براي قطبي آشنا است.
اين عامل سبب شده كره‌اي‌ها تا حدودي نسبت به‌ايران دلهره و ترس داشته باشند و اين در ديدار تيم‌ملي كشورمان مقابل امارات كاملاً‌مشهود بود. آن‌جا كه آناليزورها و مربيان پرتعداد كره‌اي در ورزشگاه حضور داشتند و از نزديك بازي ايران را مورد ارزيابي قرار مي‌دادند.

به امید پیروزی تیم ملی ایران ......
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
پارک: از هيچ تيمي نمي‌ترسيم، اما بازي دشواري با ايران داريم

پارک: از هيچ تيمي نمي‌ترسيم، اما بازي دشواري با ايران داريم

پارک جی سونگ، کاپیتان کره جنوبی پیش از دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ادعای جسورانه‌ای داشته و گفته تیمش از هیچ تیمی نمی‌ترسد.

مردان چو کوانگ رائه هند را در آخرین دیدار مرحله گروهی چهار بر یک بردند ولی این برد برای اول شدن کافی نبود و آنها دیداری جذاب با ایران در پیش رو خواهند داشت.

کره جنوبی از سال 1960 تاکنون در آسیا قهرمان نشده، اما آنها نمایشی خوب در مرحله گروهی داشتند و پارک می‌گوید آنها آماده قهرمانی هستند: «مهم نیست که در یک‌چهارم با چه تیمی دیدار می‌کنیم. ما نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

ایران تیمی قدرتمند است؛ یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا. پس دیدار دشواری مقابل هر دو تیم است.

ما یکدیگر را بسیار می‌شناسیم ولی باید عالی آماده شویم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بازی را ببریم.

ما آمده‌ایم که قهرمان شویم و از هیچ تیمی نمی‌ترسیم.»

ایران در دیداری دوستانه در سپتامبر یک بر صفر در سئول کره جنوبی را برد، اما لی یونگ پیو، هم‌تیمی پارک می‌گوید تیمش از عملکرد ایران انگیزه می‌گیرد: «ایران تیمی بسیار قدرتمند است و این انگیزه خوبی برای ماست.

ما تجربه بسیاری از بازی مقابل ایران داریم و می‌دانیم که بازی آسانی پیش رو نداریم. اما تیم ما خوب است، ما نمایشی رویایی داشته‌ایم و هرگز از هیچ تیمی نمی‌ترسیم.»
 

khooshe

مدیر بازنشسته
قطبي:از نگاه مردم قهرمانيم


سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت : اتحاد و همبستگي مردم ايران با قهرماني تيم ملي در پانزدهمين دوره رقابت هاي جام ملت هاي آسيا افزايش مي يابد.
''افشين قطبي'' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران با بيان مطلب فوق افزود : بازيکنان تيم ملي فوتبال ايران در طول 20 ماه گذشته تمرينات، سخت و دشواري را پشت سر گذاشتند تا بتوانند قهرماني آسيا را به مردم کشورمان هديه دهند.
وي اعتماد به نفس، تمرينات فشرده و همکاري نزديک کادر فني تيم ملي فوتبال ايران را از مهم ترين دلايل موفقيت اين تيم در مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا اعلام کرد و گفت : ملي پوشان آماده ادامه روند موفقيت هاي خود در اين دوره از رقابت ها هستند.
قطبي ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و کره جنوبي را بازي کلاسيک قاره آسيا دانست و اظهار داشت : جهانيان تقابل دو قدرت قاره کهن را مشاهده خواهند کرد.
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران افزود : معتقدم هر تيمي که تمرکز بيشتري داشته باشد ، مي تواند برنده از زمين بازي خارج شود.
وي در خصوص عملکرد تيم ملي فوتبال کره جنوبي در مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا گفت : کره اي ها با وجود نمايش خوب نتوانستند به عنوان تيم نخست گروه ، راهي مرحله بعدي شوند.
قطبي با بيان اينکه کره اي ها هميشه به او لطف داشته اند، اظهار داشت : شناخت مطلوبي از تيم ملي اين کشور دارم و احساس خوبي از بازي فردا دارم.
وي در مورد ادعاي سرمربي تيم کره جنوبي مبني بر وقت تلف کردن بازيکنان تيم ايران گفت : تيم قدرتمندي را در اختيار دارم به طوريکه نياز به اين کار نداريم .
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در خصوص جنگ رواني پيش از بازي دو تيم افزود : ملي پوشان ايراني از روحيه خوبي برخوردار بوده و از نظر جنگ رواني، برتر از حريف هستند.
قطبي درباره شناخت کره اي ها از روحيه و نگرش وي اظهارداشت : هيچ رازي در فوتبال وجود ندارد ، کادر فني تيم ها به راحتي مي توانند ديدارهاي حريفان را آناليز کنند.
وي ادامه داد : با نيمي از بازيکنان کره جنوبي کار کرده ام و با فرهنگ و تفکر آنان آشنا هستم. با اين بازيکنان روزهاي تلخ و شريني زيادي را در جام جهاني پشت سر گذاشتم اما با توجه به ظرفيت و پتانسيل بازيکنان ايراني به پيروزي در اين ديدار حساس ، اميدوارم.
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران تصريح کرد : در طول 20 ماه گذشته تنها به فکر پيروزي اين تيم بودم. دراين مدت دو بار مقابل تيم کره جنوبي قرار گرفته ايم که يک پيروزي و يک تساوي حاصل تلاش ملي پوشان ايراني بوده است.
وي خاطر نشان کرد : ملي پوشان ايراني شنبه شب، دومين پيروزي خود را برابر کره جنوبي جشن مي گيرند تا به مراحل پاياني جام صعود کنند.
قطبي درباره احتمال کشيده شدن بازي به ضربات پنالتي گفت : اين موضوع به نفع هيچ تيمي نيست. تيم ايران در دوره گذشته جام ملت ها در ضربات پنالتي مغلوب کره جنوبي شد و خستگي بازيکنان کره جنوبي نيز باعث شد تا آنان در مرحله نيمه پاياني مقابل عراق تن به شکست دهند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
مدافع تيم ملي كره جنوبي: ايران تيم پرستاره‌اي است اما ما هم خوبيم!


"چا دو ري" مي‌گويد ايران تيم خوب و پرستاره‌اي است و تيم ملي کره کار دشواري در بازي مقابل ايران پيش رو دارد.
مدافع تيم ملي کره جنوبي در نشست خبري پيش از ديدار برابر ايران درباره ناکامي فوتبال کره در پنج بازي اخير برابر ايران گفت: گاهي ايراني‌ها را برده‌ايم و گاهي به آنها باخته‌ايم. در بازي آخر دوستانه آنها را تحت فشار گذاشتيم. الان نسل جديدي از مربيان و بازيکنان وارد فوتبال کره جنوبي شدند و اين براي آينده فوتبال کره مناسب است. اما به اعتقاد من ايران تيم خوب و پرستاره‌اي است و ما بازي سختي با آنها داريم اما تلاش مي‌کنيم عملکرد خوبي ارائه کنيم.

چادوري درپاسخ به اين سوال که ايران در مرحله گروهي گلهاي زيادي به ثمر رسانده آيا از اين مسئله نمي‌ترسيد گفت: نبايد به اين موضوع حساس باشيم. شرايط مرحله گروهي با بازيهاي حذفي متفاوت است. فکر مي‌کنم حساسيت ايراني‌ها در قياس با ما نسبت به اين بازي بيشتر باشد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
نكونام : پاسخ كاپيتان كره جنوبي را با پيروزي مي دهيم


کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران گفت : با پيروزي مقابل کره جنوبي، پاسخ 'پارک جي سونگ ' کاپيتان اين تيم را مي دهيم.
جواد نکونام عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگاران افزود : به بازيکن خاصي فکر نمي کنم بلکه قصد داريم با يک کار گروهي به مرحله نيمه پاياني جام ملت هاي آسيا صعود کنيم.
وي خاطر نشان کرد : در حال حاضر تمام تمرکز ملي پوشان ايراني معطوف به پيروزي مقابل کره جنوبي است تا بتوانند به مرحله بعدي رقابت ها راه يابند.
نکونام درباره حملات پرتعداد تيم کره جنوبي گفت : تيم ايران بازيکنان خوبي را در اختيار دارد که مي توانند مقابل حريفان به خوبي ايستادگي کنند. به عنوان کاپيتان تيم ايران تلاش خواهم کرد تا بهترين عملکرد خود را مقابل کره جنوبي به نمايش بگذارم.
وي در خصوص حواشي مطبوعات عربي عليه اش در روزهاي اخير افزود : اين مسائل شيطنت خبرنگاران عربي است تا جنگ رواني عليه من به راه اندازند. به تمام رسانه ها به ويژه خبرنگاران ايراني احترام مي گذارم .
کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران گفت : مردم کشورم مرا به خوبي مي شناسند و مي دانند نکونام در اسپانيا زندگي مي کند و توجهي به شايعات رسانه هاي عربي نمي کند.
ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و کره جنوبي در مرحله يک چهارم پاياني جام ملت هاي آسيا شنبه شب در دوحه قطر برگزار مي شود.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
رائه: ايران در بازي فردا مي‌خواهد وقت تلف كند


سرمربي تيم ملي فوتبال کره‌جنوبي گفت: ايران تمايل زيادي دارد تا در ديدار فردا وقت تلف کند و بازي را به دقايق پاياني بکشاند.
چوکوآنگ رائه در نشست خبري پيش از بازي با ايران اظهار داشت: هر دو تيم در مرحله مقدماتي نمايش خوبي را داشتند و بازي‌هاي قابل قبولي ارائه دادند. فردا مسابقه مهمي پيش رو داريم. ما به خوبي ايران را آناليز کرده‌ايم و مي‌توانيم در اين مسابقه نشان دهيم که پيشرفت کرده و بهتر شده‌ايم.
وي در مورد شناختش از سرمربي ايران گفت: قطبي نتايج خوبي گرفته و شناخت خوبي از کره دارد. در واقع قطبي راه مربيگري خود را در تيم ملي کره همواره کرده است.
وي افزود: کره نسبت به زماني که قطبي را در اختيار داشت فرق کرده و بايد تا فردا صبر کنيم و ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد.

رائه تأکيد کرد: نگران اين بازي نيستيم. ايران در سه بازي گذشته‌اش خوب نتيجه گرفته اما ما هم تيم دست و پا بسته‌اي نيستيم و فردا قدرت خود را نشان خواهيم داد. هر دو تيم از لحاظ تاکتيکي و تکنيکي در حد بالايي قرار دارند.
سرمربي کره در مورد تغييرات تيمش در بازي فردا گفت: خط دفاع ما خوب است و مدافعان ما ميل زيادي به نفوذ دارند. اطمينان دارم اگر در اين بازي گل نخوريم ايران را شکست خواهيم داد.
رائه گفت: ايران تمايل زيادي دارد تا در بازي فردا وقت تلف کند و بازي را به دقايق پاياني بکشاند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
اختراع يك‌چهارم نهايي به خاطر ايران و كره‌جنوبي!


ديدارهاي ايران و کره‌جنوبي از بدو پيدايش مرحله يک چهارم نهايي تا امروز ادامه داشته و گويا قرار نيست اين دو تيم در اين مرحله دست از سر يکديگر بردارند.
تيم ملي ايران از مرحله يک چهارم نهايي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر از ساعت 19:55 فردا شب در حالي به مصاف کره‌جنوبي مي‌رود که در بازي اول دور حذفي ادوار مختلف جام ملت‌هاي آسيا 5 شکست و 4 پيروزي را تجربه کرده است.
در اين مطلب قصد داريم نتايج تيم ملي در اولين بازي پس از صعود از مرحله گروهي را مرور کنيم و از اين جهت براي اولين بازي لفظ "يک‌چهارم‌ نهايي " را به کار نمي‌بريم، چون در ادوار اوليه جام ملت‌هاي آسيا به دليل تعداد کم تيم‌هاي شرکت کننده، ابتدا بازي‌هاي حذفي برگزار نمي‌شد و قهرمان در رقابتي دوره‌اي مشخص مي‌شد و سپس در ادوار بعدي، تيم‌هاي صعود کننده با حضور در مرحله نيمه نهايي شانس خود را براي قهرمان شدن مي‌سنجيدند.

در 3 دوره نخست تيم ملي کشورمان حضور نداشت و البته رقابت‌ها به صورت دوره‌اي برگزار شد.
در دوره چهارم نيز که به ميزباني کشورمان برگزار شد، تيم ملي در رقابتي که بازهم به صورت دوره‌اي برگزار شد عنوان قهرماني را کسب کرد.
در پنجمين دوره براي اولين بار تيم‌ها در 2 گروه به مصاف هم رفتند و موجب شد رقابت‌‌هاي حذفي نيز پديد بيايد تا تيم‌هاي شرکت کننده پس از عبور از اين مراحل به قهرماني برسند. ايران پس از صعود از مرحله گروهي که با حضور 3 تيم برگزار شد، در مرحله نيمه نهايي به مصاف کامبوج رفت و با گل‌هاي ايرانپاک و قليچ خاني 2 بر صفر از سد اين تيم گذشت تا اولين تجربه بازي در مرحله حذفي براي ما توأم با موفقيت باشد. سرنوشت تيم ملي در اين دوره همراه با قهرماني بود.

در ششمين دوره که در سال 1976 به ميزباني ايران برگزار شد، تيم ملي با صدرنشيني از گروهي 3 تيمه صعود کرده و راهي نيمه نهايي شد.
در اين مرحله تيم ملي با 2 گل خورشيدي و روشن در وقت‌هاي اضافه مقابل چين به پيروزي رسيده و براي آخرين بار در تاريخ جام ملت‌هاي آسيا راهي فينال شد. در اين دوره هم تيم ملي ايران به قهرماني رسيد.
از دوره هفتم به بعد ناکامي‌هاي ايران آغاز شد و از اين سال تيم ملي ايران ديگر هيچ گاه رنگ فينال جام ملت‌هاي آسيا را به خود نديد.
در اين سال بازي‌ها در 2 گروه 5 تيمي برگزار شد و تيم ملي با صعود از گروه اول به عنوان صدرنشين در مرحله نيمه‌نهايي به مصاف کويت ميزبان رفت و مقابل اين تيم 2 بر يک شکست خورده و به ديدار رده‌بندي رسيد که در اين بازي با پيروزي مقابل کره شمالي سوم شد.

در دوره هشتم ايران به عنوان تيم دوم گروه دوم به نيمه نهايي رسيد. در اين مرحله عربستان در اولين حضورش در اين رقابت‌ها انتظار ايران را مي‌کشيد. در اين ديدار، گل‌هاي برادران بياني که يکي براي ايران و ديگري براي عربستان به ثمر رسيد، کار را به ضربات پنالتي کشاند تا در اين ضربات، محمد پنجعلي با از دست دادن ضربه‌اش موجب شکست تيم ملي و ناکامي در راه رسيدن به فينال شود. دراين سال ايران در ديدار رده‌بندي مقابل کويت شکست خورده و چهارم شد.
در دوره نهم که به ميزباني قطر در سال 1988 برگزار شد، باز هم تيم‌ها در 2 گروه 5 تيمي به مصاف هم رفتند که ايران با دوم شدن در گروه اول باز هم در نيمه نهايي به عربستان برخورد کرد که بازهم با شکست و اين بار با نتيجه يک بر صفر کار را به پايان رساند و در نهايت با پيروزي در ديدار رده‌بندي مقابل چين سوم شد.
در دوره دهم تيم ملي ايران براي اولين بار در مرحله مقدماتي از رقابت‌ها حذف شد و اصلاً کار به مرحله حذفي نرسيد.

از دوره يازدهم با بيشتر شدن تيم‌ها در مرحله نهايي جام ملت‌هاي آسيا، پاي رقابت‌هاي يک چهارم نهايي هم به وسط آمد و از اين دوره بازي سنتي ايران و کره جنوبي در اين مرحله آغاز شد.
در اين دوره که به ميزباني اماراتي‌ها در سال 1996 برگزار شد، شاگردان مايلي‌کهن با صدرنشيني در گروه دوم به مصاف تيم سوم گروه اول يعني که جنوبي رفتند تا سريال ديدار ايران و کره از همان سال آغاز شود.
در اين دور ايران 6 بر 2 کره را برد و به نيمه نهايي رسيد، اما در اين مرحله مغلوب عربستان شد و در نهايت با شکست کويت به رده سوم رسيد.

در دوره دوازدهم باز هم ايران صدرنشين گروهش شد و کره‌جنوبي سوم. در اين سال شاگردان جلال طالبي در اولين بازي مرحله حذفي مقابل کره 2 بر يک شکست خورده و در نهايت از دور مسابقات حذف شدند.
در دوره سيزدهم که به ميزباني چين برگزار شد، براي اولين بار 16 تيم در مرحله پاياني حضور داشتند و رقابت‌ها در 4 گروه 4 تيمي برگزار شد.
در اين سال ايران در مرحله گروهي به عنوان تيم دوم گروه دوم و کره جنوبي به عنوان تيم اول گروه چهارم باز هم در يک چهارم به هم رسيدند که اين ديدار با شاهکار علي کريمي 4 بر 3 به سود ايران به پايان رسيد تا تيم ملي يک بار ديگر در مرحله حذفي موفق بوده باشد.
در نهايت در اين سال ايران 4 بر 2 بحرين را برد و به مقام سوم آسيا رسيد.

در دوره چهاردهم ايران به عنوان تيم اول گروه سوم به مصاف کره‌جنوبي، تيم دوم گروه چهارم رفت و در اين سال هم شاگردان قلعه‌نويي در ضربات پنالتي بازي را واگذار کرده و ناکام به خانه بازگشتند.
در اين دوره (دوره پانزدهم) باز هم ايران و کره جنوبي در يک چهارم نهايي به مصاف هم مي‌روند. ديداري کلاسيک که از آغاز مرحله يک چهارم نهايي جام ملت‌‌اي آسيا و به وجود آمدن اين مرحله تا امروز ادامه داشته و گويا قرار نيست اين 2 تيم در اين مرحله دست از سر يکديگر بردارند.
با توجه به اينکه يک دوره در ميان تيم ملي مقابل کره جنوبي به برتري رسيده، اگر خرافاتي باشيم اين بار نوبت ايران است که راهي نيمه نهايي شده و به مصاف برنده ديدار ژاپن و قطر برود اما در فوتبال خرافات جايي ندارد و بايد تلاش کرد تا پيروز شد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
برانکو ايوانکوويچ :کره، ژاپن و استراليا حريف ايران نمي‌شوند


هنوز نام "برانکو ايوانکوويچ" براي ما ايراني‌ها با خاطرات خوشي همراه است. از قهرماني در بازي‌هاي بوسان گرفته تا صعود بي‌دردسر به جام جهاني 2006 همه بخش کوچکي از خاطرات جامعه فوتبال ايران از اين سرمربي کروات است. سرمربي‌اي که ميروسلاو بلاژويچ به او لقب "پروفسور" فوتبال داده بود اما در اواخر دوران حضورش بيشتر رسانه‌هاي ايران او را "محتاط و ترسو" مي‌خواندند.
به هر حال برانکو ايوانکوويچ بخش بزرگي از تاريخچه بازي‌هاي ايران و کره جنوبي است. او سرمربي تيمي بود که توانست در يک بازي به يادماندني در سال 2004 کره جنوبي را با نتيجه چهار بر سه از پيش رو بردارد.

در ادامه گفت‌وگو با سرمربيان پيکارهاي ايران و کره جنوبي، با برانکو هم صحبت شديم تا از او درباره آن بازي تاريخي بپرسيم.

*‌ همانطور که مي‌دانيد ايران و کره جنوبي براي پنجمين بار در مرحله يک چهارم جام ملت‌هاي آسيا شنبه (فردا) به مصاف هم مي‌روند. در ابتدا شما شرايط تيم ملي ايران را چطور مي‌بينيد؟

من قبل از جام ملت‌هاي آسيا هم پيش‌بيني کرده بودم که ايران يکي از مدعيان جام خواهد بود و تا اينجاي مسابقات هم نتايج مطابق پيش‌بيني‌هايم بوده است. تيم ملي ايران در قطر بسيار خوب کار کرده و تا اين مرحله بهترين تيم رقابت‌ها بوده است.

*‌ اما به هر حال حريف ايران در يک چهارم کره جنوبي است. تيمي که شما هم در سال 2004 با آن روبه‌رو شديد. ديداري که پس از آن پيروزي 6 بر 2، يکي از بهترين نتايج ايران در مسابقات بين دو تيم بود. شايد مرور آن بازي بتواند براي مردم ايران و حتي شما جالب باشد.

در آن سال ما تيم بسيار خوبي داشتيم. ستارگاني چون مهدي مهدوي کيا، علي دايي ، علي کريمي و ... در آن تيم حضور داشتند. ما در آن بازي و در مجموع کل آن تورنمنت فوق‌العاده بوديم. از مرحله گروهي که گذشتيم بايد به مصاف کره جنوبي مي‌رفتيم. تيمي که پس از چهارمي در جام جهاني 2002 و در سالي که اسپانيا و ايتاليا را پشت سر گذاشته بود، تيم قابل احترامي در آسيا بود. مي‌دانستيم ديدار سختي داريم. آنها هم همين حس را داشتند اما با درخشش فوق‌العاده ستارگان تيم ايران پيروز شديم. بعد از آن بازي به مصاف چين رفتيم. در آن بازي هم تيم ايران برتر بود اما به خاطر رويارويي با تيم چين شرايط داوري به سود تيم ميزبان بود و تيم ملي ايران با وجود شايستگي به فينال نرسيد.

*‌ فکر مي‌کنيد آن تيم کره قوي‌تر بود يا آن تيمي که قرار است ايران شنبه با آن رودرو شود؟

نمي‌شود تيم‌ها را با هم مقايسه کرد اما واقعيت اين است کره سال 2004 تيم با کيفيت تري بود، همانطور که ژاپن آن سال بهتر از ژاپن اين دوره است. کره جنوبي در جام ملتهاي چين ستاره‌هاي زيادي داشت اما به هر حال نمي‌توان قدرت تيم فعلي کره جنوبي را هم از ياد برد.

*‌ نتيجه بازي ايران و کره جنوبي را چطور پيش‌بيني مي‌کنيد؟ ايران قدرتمند تر است يا کره جنوبي؟

من فکر مي‌کنم تيم ايران تيم بهتري در قياس با کره جنوبي است. تيم ملي ايران بازيکناني مانند جواد نکونام، مسعود شجاعي، آندرانيک تيموريان، مهدي رحمتي و محمد نصرتي دارد که من با آنها کار کرده‌ام و از کيفيت‌شان آگاهي دارم. همانطور که قبل از جام پيش‌بيني کرده بودم ايران مدعي است. الان هم مي‌گويم ايران برابر کره جنوبي پيروز مي‌شود.

*‌ همانطور که خودتان گفتيد شما با بازيکنان باتجربه تيم ملي کار کرده‌ايد، نظرتان درباره بازيکنان نسل جديد فوتبال ايران نظير کريم انصاري فرد و آرش افشين چيست؟

فکر مي‌کنم با اين بازيکناني که وارد فوتبال ايران شده‌اند، آينده روشني پيش روي فوتبال کشورتان است. ايران بازيکنان جواني دارد که تا سالهاي سال مي‌توانند فوتبال ايران را بيمه کنند.

*‌ نظرتان درباره عملکرد افشين قطبي در تيم ملي ايران چيست؟

قطبي نتايج خيلي خوبي در تيم ملي ايران کسب کرده و شايستگي‌اش را نشان داده. همانطور که گفتم تيم ملي ايران بهترين تيم جام ملت‌ها بوده و من ايران را مدعي اصلي قهرماني مي‌دانم. ژاپن، کره جنوبي و حتي استراليا کيفيت بالايي ندارند و نمي‌توانند با تيم ايران رقابت کنند و اين کيفيت کار افشين قطبي را نشان مي‌دهد.

*‌ خبررسيد که شما قراردادتان را با تيم شانگهاي تمديد کرديد؟

بله، من نوامبر قراردادم را تمديد کردم و شرايط خوبي هم اين جا دارم.

گفت‌وگو از محسن معتمدکيا
 

khooshe

مدیر بازنشسته
تيم ملي ايران در حالي فردا به مصاف كره‌جنوبي مي‌رود كه 8 بازيكن از سال 2007 را همراه خود دارد.
سريال ديدارهاي ايران و كره‌جنوبي فرداشب از ساعت 19:55 در ورزشگاه قطر اسپرت براي پنجمين دوره پياپي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا ادامه پيدا مي‌كند.
ايران از تيم سال 1996 كه براي اولين بار در مرحله يك چهارم با كره‌جنوبي رو در رو شد تا همين دوره گذشته كه به ميزباني 4 كشور جنوب شرقي آسيا برگزار شد در اين دوره نماينده دارد.

در سال 2007 تيم امير قلعه‌نويي در يك چهارم نهايي مسابقات به مصاف كره‌جنوبي رفت. ديداري كه در پايان 120 دقيقه بدون گل به پايان رسيد تا ضربات پنالتي تيم پيروز ميدان را معرفي كند.
در تركيب ايران مقابل كره‌جنوبي در سال 2007، آندرانيك تيموريان، جواد نكونام، سيد جلال حسيني و محمد نصرتي كه امروز از اركان اصلي تيم ملي محسوب مي‌شوند به صورت ثابت تا پايان 120 دقيقه در ميدان حضور داشتند، ضمن اينكه هيچ كدام از اين بازيكنان با توجه به اينكه در ضربات پنالتي، ضربه‌اي را نزدند، هيچ نقشي در حذف ايران ايفا نكردند.
در اين بين ايمان مبعلي، هادي عقيلي، مسعود شجاعي و سيد مهدي رحمتي، 4 بازيكن تأثيرگذار ديگر امروز تيم ملي، آن روز از روي نيمكت شاهد تلاش همبازيان خود در مصاف با چشم بادامي‌ها بودند.

در سال 2004 تيم برانكو ايوانكوويچ در مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌ها در ديداري فراموش‌نشدني با هت‌تريك علي كريمي و گل به خودي بازيكن حريف، كره‌جنوبي را حذف كرد تا به مرحله نيمه نهايي صعود كند.
از تيم سال 2004، پنج بازيكن در تركيب امروز تيم ملي حضور دارند. ابراهيم ميرزاپور و جواد نكونام، كاپيتان امروز تيم ملي 90 دقيقه ايران را همراهي كردند، ايمان مبعلي از دقيقه 17 با مصدوميت ابراهيم تقي‌پور جانشين وي شد و محمد نصرتي و مهدي رحمتي نيز از روي نيمكت شاهد درخشش همبازيان خود بودند.

از سال 2000 كه در لبنان برگزار شد نيز يك نماينده از تيم جلال طالبي در كادرفني امروز تيم ملي حضور دارد. كريم باقري كه شوت استثنايي وي را هيچ گاه كره‌اي‌ها از ياد نخواهند برد به عنوان مشاور سرمربي، امروز در قالب كادرفني، تيم ملي ايران را در قطر همراهي مي‌كند.
در سال 2000 ايران در مرحله يك چهارم نهايي با گل طلايي با نتيجه 2 بر يك از كره جنوبي در وقت اضافه شكست خورد تا خاطره تلخي براي باقري و ساير همبازيانش در اين سال رقم بخورد.

نكته جالب اينكه ايران از تيم سال 1996 محمد مايلي‌كهن هم در كاروان امروز خود نماينده دارد. عليرضا منصوريان، هافبك كهنه‌كار تيم ملي و دستيار امروز افشين قطبي در اين سال مقابل كره‌جنوبي 83 دقيقه به ميدان رفت و در اين دقيقه جاي خود را به داريوش يزداني داد. در همين سال كريم باقري نيز 90 دقيقه ايران را همراهي كرد تا تيم ملي به لطف درخشش علي دايي و با 4 گلي كه او به ثمر رساند، كره‌جنوبي را 6 بر 2 شكست داده و راهي مرحله نيمه نهايي شود.
2 گل ديگر تيم ملي در ديدار معروف سال 1996 توسط خداداد عزيزي و كريم باقري به ثمر رسيد.

تيم ملي ايران در حالي در ديدار فردا شب مقابل كره‌جنوبي به ميدان مي‌رود كه 8 بازيكن از تركيب 23 نفره تيم ملي در سال 2007 براي تيم فعلي افشين قطبي بازمانده‌اند كه بي‌شك با تجربيات خود مي‌توانند عصاي دست سرمربي تيم ملي ايران براي صعود به مرحله نيمه‌نهايي باشند.
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
ژاپن 10 نفره با شكست ميزبان به نيمه‌نهايي رسيد

در اولين بازي مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي جام‌ملت‌هاي 2011 آسيا از ساعت 16:55 امروز تيم‌هاي قطر و ژاپن در ورزشگاه الغرافه برابر هم به ميدان رفتند كه در پايان ژاپن با برتري 3 بر 2 به عنوان نخستين تيم به مرحله نيمه‌نهايي راه يافت.
سباستين سوريا در دقيقه 13 قطر را از حريف خود پيش انداخت، اما در ادامه كاگاوا در يك كار تيمي تك گل خورده را در دقيقه 28 جبران كرد تا 2 تيم با تساوي نيمه اول را به پايان برسانند.
با شروع نيمه دوم، حمله قطري‌ها ادامه پيدا كرد تا اينكه فابيو سزار در دقيقه 63 و يك دقيقه پس از اخراج يوشيدا ژاپني با يك ضربه ايستگاهي قطر را 2 بر يك پيش انداخت.
7 دقيقه از گل دوم قطري‌ها نگذشته بود كه شينجي كاگاوا در دقيقه 70 گل دوم خود و ژاپن را به ثمر رساند تا كار به تساوي كشيده شود.
در دقيقه 89 بود ژاپني‌ها با حملات پياپي خود موفق شدند توسط اينوها گل سوم و برتري را به ثمر رسانده تا ميزبان وداع تلخي را با جام پانزدهم داشته باشد.
قضاوت اين ديدار بر عهده صالح سوبخيدين مالزيايي بود. وي در دقيقه 62 يوشيدا ژاپني را با نشان دادن كارت زرد دوم از زمين بازي اخراج شد.

تيم فوتبال ژاپن در مرحله نيمه‌نهايي بايد با برنده ديدار ايران و كره‌جنوبي كه فردا ساعت 19:55به مصاف هم مي‌روند، بازي كند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
ابراهيم زاده:دفاع خوب رمز برد مقابل کره است


تيم ملي در سه بازي تنها يک گل دريافت نموده واين مويد انست که خط دفاع و دروازه بان ما عالي عمل کرده اند . در برابر کره جنوبي اگر خوب دفاع کنيم و جلوي سرعتشان را بگيريم انوقت در ضد حملات ميتوانيم ضربه نهايي را به انان بزنيم.
در این چند سال اخیر تنها مربی وطنی که با چشم بادامی های کره ای در رده ملی وباشگاهی افکار واندیشه هایش با انان گره خورده کسی نیست جزء منصور ابراهیم زاده سرمربی صدر نشین فعلی لیگ برتر .وی در جام چهاردهم ملتهای اسیا در کسوت مربی رودروی قطبی ایستاد وباضربات پنالتی مسابقه را باختند . در رده مسابقات باشگاهی وقتی پوهانگ استیلرز را قلع وقمع کرد در فینال سرزمین افتاب تابان حساسترین جدال را به سئونگنام کره باخت تا بیشتر از دیگر مربیان لیگ برتر حساسیت کنونی فوتبال ملی ایران در برابر کره جنوبی انهم در 1/4 نهایی جام ملتهای اسیا را احساس کند.سرمربی ذوب اهن از تعطیلات مسابقات لیگ نهایت استفاده را برد و با تیمش اردویی در امارات برپا کرد تا با استارت مجدد لیگ برتر و جام قهرمانان اسیا خیز بلندی برای موفقیت ها بر دارد..
نظر ابراهیم زاده را در خصوص تیم ملی - جام ملتها - ذوب اهن جویا شدیم که انرا بخوانید
تعطیلات فرصت مناسب برای بازسازی
ابراهیم زاده در خصوص تعطیلات مداوم در لیگ برتر فوتبال ایران گفت : تعطیلات نیم فصل در تمامی کشورها در این موقع از سال انجام میگیرد . بنابر این با توجه به بازیهای تیم ملی ایران برای ما فرصت مناسبی بود تا با اردویی ده روزه در امارات ضمن حفظ امادگی بازیکنان ذوب آهن با تیمهای عربی از جمله الریان قطر - الزمالک مصر و پاختاکور ازبکستان به اهداف ترسیم شده مان بهتر دست پیدا کنیم من حیث المجموع تعطیلات نیم فصل یک فرصت مناسب برای بازسازی تیمهاست
تیمها در اسیا متحول شده اند
تمامی تیمها در جام ملتها با برنامه ریزیهای دقیق قدم به سوی پیشرفت گذاشته اند .همان تیمهایی که در دور مقدماتی حذف شدند با هدف و نگرش به اینده تلاش کرده اند
شما ببینید همین قطر میزبان که به ژاپن باخت حریف گردن کلفت برای شاگردان زاکرونی سرمربی تیم ژاپن بودند . انها به سختی قطر را شکست دادند . ایا در شروع مسابقات کسی فکر میکرد سوریه عربستان مدعی را مغلوب کند ؟ پس این نتایج فرایند برنامه ریزیها - تلاشها و کوششهای تیمهای شرکت کننده در این مسابقات است و میخواهند خودشان را به فوتبال روز دنیا نزدیکتر کنند
نظریه خلاقیت فردی را قبول ندارم
موفقیتهای ابراهیم زاده با ذوب اهن در رقابتهای داخلی و بین الملی موید تاکتیک پذیر بودن شاگردانش در قلب کارهای تیمی بوده است وی پیرامون اظهار نظر بعضی از کارشناسان که گفته اند تیم ملی با خلاقیتهای فردی سه پیروزی در دور مقدماتی کسب کرده را اینچنین پاسخ می دهد:خلاقیت فردی بازیکن با تاکتیک تیمی مهیا میشود . هنگامیکه در تمرینات برنامه های مربیان ترسیم وتمرین میشود . انگاه در طول مسابقه پاسهای ارسالی از جناحین ویا پاسهای ترکیبی بازیکنان موقعیتها را برای تیم خودی جهت زدن گل فراهم میکند کجای این کارها خلاقیت فردی میتواند باشد ؟هیچ بازیکن به تنهایی نمیتواند برگ برنده تیم شود فوتبال بازی گروهی محسوب می شود
قطبی کره را خوب میشناسد
چون افشین قطبی مدتی مربی تیم کره جنوبی بوده بخوبی با مسائل فنی و روحی روانی انها اشناست واین برگ برنده قطبی است . تیم ملی در سه بازی تنها یک گل دریافت نموده واین موید انست که خط دفاع و دروازه بان ما عالی عمل کرده اند . در برابر کره جنوبی اگر خوب دفاع کنیم و جلوی سرعتشان را بگیریم انوقت در ضد حملات میتوانیم ضربه نهایی را به انان بزنیم
اید های سرمربی تیم مهم است
تیم کره جنوبی در طول بازی در مالکیت توپ - استفاده بهینه از تمامی نقاط زمین - وسرعت جابجایی بازیکنانش بهتر از تیم ایران است . واین سوال مطرح میشود که تیم ایران چه راهکارهایی را برای این ترفند انها بایستی تدارک ببیند که مربی سابق تیم ملی میگوید :
این بر میگردد به ایده وطراحی برنامه های سرمربی تیم ملی ایران تا این مرحله که تیم ما به 1/4 نهایی جام ملتها رسیده دیدم ما بسته بازی میکنیم و فرصت مانور به حریفان را در محوطه خودی نمیدهیم و در ضد حملات عالی عمل میکنیم
نظر چراغپور محترم است
جلال چراغپور در اظهار نظری گفته تیم ملی باید به مانند ذوب اهن بازی کند تا در جدال با چشم بادامی ها به سلامت عبور کند . که منصور ابراهیم زاده گفت نظر چراغپور برایمان محترم است و مفتخریم که سبک تازه ای را به فوتبال ملی مان تزریق کرد ه ایم
مربیگری در تیم ملی
حرف وحدیثها در مورد سرمربی اینده تیم ملی بعد از جام ملتها میان منصور ابراهیم زاده و امیر قلعه نویی نقل محافل و مجالس ورزشی کشور شده است
سرمربی ذوب اهن بابت این موضوع مهم اظهار داشت اکنون که جام مالتها در حال برگزاری است فقط به موفقیتهای ذوب اهن می اندیشم .
مطبوعات غیر قابل پیش بینی اند
اتفاقات فوتبال غیر قابل پیش بینی است با این پتانسیل و شرایط خوب اگر تیم ملی به کره باخت و حذف شد عکس العمل مردم و مطبوعات در قبال تیم ملی چه چیزی میتواند باشد . ابراهیم زاده گفت:قطعا همگی ناراحت میشویم و انشا... چنین نمیشود . زیرا مطبوعات ورزشی ایران غیر قابل پیش بینی اند و نمیشود حدس زد که چه اتفاقات و حواشی را پیرامون تیم ملی تدارک ببینند
 

khooshe

مدیر بازنشسته
ازبکستان ‌2 - اردن يک /ازبک ها همسفر ژاپن در نيمه نهايي شدند


ازبکستان با شکست اردن، دومين تيم راه يافته به دور نيمه نهايي جام ملت‌هاي آسيا در قطر شناخته شد.
تيم‌هاي ملي فوتبال ازبکستان و اردن برگزار کننده دومين ديدار دور يک چهارم نهايي پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي آسيا بودند. در اين ديدار که به داوري عبدالله بشير در ورزشگاه خليفه دوحه برگزار شد، ازبک‌ها با پيروزي 2 بر يک خود برابر اردن، پس از ژاپن دومين تيم راه يافته به دور نيمه‌نهايي شناخته شدند. باکائف با دو گلي که در دقايق 46 و 48 بازي به ثمر رساند، ازبک‌ها را در جمع چهار تيم پاياني جام پانزدهم ملت‌هاي آسيا قرار داد. بشار ياسين در دقيقه 58 براي اردن گلزني کرد اما تک گل او مانع از شکست و حذف تيمش از رقابت‌ها به ميزباني قطر نشد.
به اين ترتيب، ژاپن با شکست 3 بر 2 قطر و ازبکستان با پيروزي 2 بر يک برابر اردن، دو تيم عربي حاضر در دور يک چهارم نهايي را کنار زدند تا عراق تنها تيم عرب باقيمانده در رقابت‌ها باشد.
شنبه در ادامه ديدارهاي دور يک چهارم نهايي، استراليا با عراق روبرو مي‌شود و به دنبال آن ايران با کره‌جنوبي بازي خواهد کرد. برنده ايران و کره‌جنوبي در نيمه‌نهايي بايد با ژاپن روبرو شود، ازبکستان هم با پيروز ديدار استراليا و عراق پيکار خواهد داشت.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
ازدحام ژاپني‌ها و ناراحتي قطري‌ها


خبرنگاران ژاپني پس از برتري اين تيم مقابل قطر در جام‌ملت‌هاي آسيا ازدحام زيادي در ميکس‌زون ورزشگاه داشتند.
پس از پايان بازي تيم‌هاي ژاپن و قطر در مرحله يک چهارم نهايي و پيروزي ژاپني‌ها ازدحام خبرنگاران اين کشور در ميکس زون ورزشگاه در نوع خود جالب بود.

*اعضاي تيم ملي قطر که بسيار ناراحت بودند، هنگام خروج از رختکن با هيچ رسانه‌اي مصاحبه نکردند.
اين ديدار با نتيجه 3 بر 2 به سود ژاپن به پايان رسيد و اين تيم به مرحله نيمه‌نهايي راه يافت.
اين تيم در اين مرحله بايد با برنده ديدار ايران و کره‌جنوبي که فردا ساعت 19:55به مصاف هم مي‌روند، بازي کند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
ناراحتي بن همام و تمرين ژاپن بعد از پيروزي


رئيس قطري کنفدراسيون فوتبال آسيا پس از شکست تيم کشورش مقابل ژاپن و حذف از جام ملت ها با ناراحتي ورزشگاه را ترک کرد.
بن همام بعد از شکست تيم کشورش با ناراحتي ورزشگاه را ترک کرد.

* زاکه‌روني سرمربي تيم ملي ژاپن به شدت به نحوه قضاوت کمک داورها در جريان بازي معترض بود.

* سرمربي ژاپن با فريادهاي خود از مدافعان تيمش مي‌خواست اجازه حرکت به سباستين سوريا مدافع اروگوئه‌اي الاصل قطر را ندهد.

* وقت‌هاي اضافه از بلندگو در ابتدا سه دقيقه اعلام شد و بعد گوينده با عذرخواهي گفت: اشتباه شده و 4 دقيقه است.

* تعدادي از هواداران قطر بعد از گل سوم ورزشگاه را ترک کردند.

* بعد از پايان مسابقه سرمربي ژاپن در ورزشگاه فريادهاي شادي سرداد تا پاسخ شادي متسو در جريان بازي را داده باشد.

* در پايان مسابقه خوشحالي ژاپني‌ها و سکوت قطري‌هاي ميزبان قابل توجه بود.

* يکي از اعضاي نيمکت قطر با ژاپني‌ها درگير شد.

* متسو در پايان بازي حاضر به انجام مصاحبه نشد.

* زاکه روني در آخر مسابقه با بازيکنان تيمش روبوسي کرد و از آنها به اين ترتيب تشکر کرد.

* تماشاگران ژاپني حاضر به ترک ورزشگاه نبوده و مدام تيم‌شان را تشويق مي‌کنند.

* در ميان تماشاگران ژاپني يک هوادار با پيراهن و پرچم ايران نيز حضور دارد و خوشحالي مي‌کند.

* حسرت و اندوه بازيکنان قطر در پايان مسابقه قابل توجه بود.

* بازيکنان ذخيره ژاپني در پايان بازي تمرين کردند که همين موضوع توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد. بازيکنان اصلي ژاپن نيز دور زمين دويدند.
 

Sarp

مدیر بازنشسته
مسئولان AFC افشين را احضار كردند

مسئولان AFC افشين را احضار كردند

مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا، مهاجم جوان تيم ملي فوتبال ايران را به خاطر كارت قرمزي كه در ديدار مقابل امارات گرفت، احضار كردند.

به گزارش فارس، آرش افشين به دليل كارت قرمزي كه در جريان بازي تيم‌هاي ايران و امارات از داور كره‌اي اين ديدار دريافت كرد، توسط مسئولان AFC احضار شد تا در مورد حركتي كه روي ماجد ناصر، دروازه‌بان تيم ملي امارات انجام داد، توضيحات لازم را ارائه دهد.

افشين عصر امروز با ساير ملي‌پوشان فوتبال ايران به تمرين پرداخت و پس از برگزاري تمرين، همراه با اصغر حاجيلو، سرپرست تيم ملي براي توضيح در مورد حركتش، نزد مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا مي‌رود.

طبق قوانين برگزاري رقابت‌ها، هر بازيكني كه به دليل انجام حركت خشن از زمين بازي اخراج مي‌شود توسط مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا براي ارائه توضيحات فراخوانده مي‌شود.

http://www.asriran.com/fa/news/153740/مسئولان-afc-افشين-را-احضار-كردند
 

behnam5670

عضو جدید
کاربر ممتاز
پر رویی هم حدی داره
من بازی رو ندیدم ولی همه جا نوشته الکی اخراج شده
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جام ملت‌هاي آسيا
ازبك‌ها هم راهي نيمه‌نهايي شدند
جام جم آنلاين: ازبكستان با شكست اردن، دومين تيم راه يافته به همراه ژاپن به دور نيمه نهايي جام ملت‌هاي آسيا در قطر شناخته شد.

به گزارش ايسنا، تيم‌هاي ملي فوتبال ازبكستان و اردن برگزار كننده دومين ديدار دور يك چهارم نهايي پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي آسيا بودند. در اين ديدار كه به داوري عبدالله بشير در ورزشگاه خليفه دوحه برگزار شد، ازبك‌ها با پيروزي 2 بر يك خود برابر اردن، پس از ژاپن دومين تيم راه يافته به دور نيمه‌نهايي شناخته شدند.
باكائف با دو گلي كه در دقايق 46 و 48 بازي به ثمر رساند، ازبك‌ها را در جمع چهار تيم پاياني جام پانزدهم ملت‌هاي آسيا قرار داد. بشار ياسين در دقيقه 58 براي اردن گلزني كرد اما تك گل او مانع از شكست و حذف تيمش از رقابت‌ها به ميزباني قطر نشد.
به اين ترتيب، ژاپن با شكست 3 بر 2 قطر و ازبكستان با پيروزي 2 بر يك برابر اردن، دو تيم عربي حاضر در دور يك چهارم نهايي را كنار زدند تا عراق تنها تيم عرب باقيمانده در رقابت‌ها باشد.
شنبه در ادامه ديدارهاي دور يك چهارم نهايي، استراليا با عراق روبرو مي‌شود و به دنبال آن ايران با كره‌جنوبي بازي خواهد كرد. برنده ايران و كره‌جنوبي در نيمه‌نهايي بايد با ژاپن روبرو شود، ازبكستان هم با پيروز ديدار استراليا و عراق پيكار خواهد داشت.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قطبي:
قطعا كره‌جنوبي را شكست مي‌دهيم
جام جم آنلاين: سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: در ديدار مقابل كره‌جنوبي قطعا پيروز ميدان خواهيم شد.

به گزارش فارس، افشين قطبي سرمربي تيم ملي ايران با حضور در كنفرانس مطبوعاتي اظهار داشت: ديدار مقابل كره جنوبي قطعا بازي خوب و كلاسيكي خواهد شد. هر دو تيم مي‌خواهند نتيجه لازم را در اين ديدار بگيرند و با تمام توان و قدرت وارد ميدان مي‌شوند.

قطبي عنوان كرد: هدف تيم من پيروزي در اين ديدار است و براي قهرماني در آسيا بايد مقابل كره به برتري رسيد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه در مرحله گروهي ايران عملكرد خوبي داشته و آيا مي‌تواند اين روند را در مرحله حذفي هم ادامه دهد گفت: در مرحله حذفي اين روند ادامه پيدا مي‌كند و مي‌توانيم با گشودن دروازه كره جنوبي پيروز اين ميدان باشيم.

وي افزود: با همه احترامي كه به كره‌اي‌ها قائلم محكوم به پيروزي در اين ميدان هستيم و بايد بازيكنان تمركز لازم را در اين ديدار داشته باشند.
قطبي يادآور شد: اطلاعات خوبي از كره در مرحله گروهي داريم. من قبلا با اين تيم كار كرده‌ام و نسبت به كره احساس خوبي دارم. با شناختي كه از اين تيم دارم پيروز ميدان خواهيم بود.

سرمربي تيم ملي درباره تركيب تيم ملي پوشان در ديدار با كره جنوبي گفت: در اين باره قبلا صحبت كرده‌ام. ما 23 بازيكن خوب داريم كه هر كدام مي‌توانند تأثيرگذار باشند. متأسفانه در بازي گذشته آرش افشين اخراج شد و ما اين بازيكن را در بازي با كره نداريم اما باتوجه به شناختي كه از كره داريم قطعا مقابل اين تيم پيروز مي شويم.

قطبي در پاسخ به اين سؤال كه مربي كره اظهار كرده بود ايران در اين ديدار وقت تلف مي‌كند گفت: به هيچ عنوان در ديدار مقابل كره وقت تلف نمي‌كنيم. بازيكنان مي‌خواهند به طور كامل بازي را در اختيار بگيرند و برتري خود را مقابل كره نشان دهند.

وي خاطرنشان كرد: جنگ رواني در اين ديدار نقش مهمي دارد و ما مقابل كره‌اي‌ها در اين جنگ پيروز و برتر هستيم.
قطبي در پاسخ به اين سؤال كه آيا شناخت شما نسبت به كره‌اي ها بيشتر است يا شناخت كره نسبت به ايران؛ ‌اظهار داشت: طبيعي است كه هر دو تيم نسبت به همديگر شناخت داشته باشند و يكديگر را آناليز كرده‌اند چرا كه دوربين‌هاي زيادي بازي‌ها را تحت پوشش قرار مي‌دهد كه موجب مي‌شود تيم‌ها نسبت به هم شناخت بيشتري داشته باشند.

وي افزود: من بيش از نيمي از بازيكنان كره را مي‌شناسم و با آنها در جام جهاني بوده‌ام و خاطرات تلخ و شيريني با آنها دارم. بعد روحي رواني ديدار ايران با كره بسيار پررنگ‌تر از مسائل ديگر است.

وي خاطرنشان كرد: در ديدار مقابل كره تمركزم به طور كامل بر روي بازي ا‌ست و اميدوارم تمام جهان يك ديدار خوب و كلاسيك را بين دو قدرت بزرگ آسيا شاهد باشند.
قطبي در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما كره را مثل كف دستتان مي‌شناسيد گفت: روزنامه‌ها در 20 ماه اخير مطالب زيادي را در اين رابطه نوشتند اما ديگر انتشار اين مطالب كافي است. در مدت حضورم در تيم ايران دو بازي با كره انجام داديم و خوشبختانه متحمل شكست نشديم و يك برد و يك تساوي كسب كرديم. در بازي فردا شب هم قطعا به فكر برد هستيم و مطمئن باشيد اين پيروزي به نام ايران ثبت خواهد شد.

سرمربي تيم ملي ايران در پاسخ به اين سؤال كه آيا امكان دارد كه بازي فردا به پنالتي كشيده شود گفت: تصميم هيچ كس نيست كه اين بازي به پنالتي كشيده شود چون در اين صورت بازيكنان خسته خواهند شد. كره هم كه 4 سال پيش مقابل ما پيروز شد، خسته شد و نتوانست در مراحل بعدي مقابل عراق به برتري برسد و در نهايت شكست خورد.

قطبي خاطرنشان كرد: اعتماد به نفس بازيكنان در سه بازي گذشته بالا رفته است و اين موضوع در ديدار مقابل كره هم مشهود خواهد بود. با اتحاد و همدلي مقابل كره به پيروزي مي‌رسيم.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
► •*♥*•◄ نگاهي به 24 جدال ايران و کره‌ جنوبي ► •*♥*•◄

► •*♥*•◄ نگاهي به 24 جدال ايران و کره‌ جنوبي ► •*♥*•◄

نگاهي به 24 جدال ايران و کره‌جنوبي
برتري با تيم ملي ايران است ... :gol::gol::smile:


جام جم آنلاين: ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و کره جنوبي در مرحله يک چهارم نهايي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي 2011 آسيا بيست و پنجمين تقابل دو قدرت سنتي فوتبال قاره کهن است.

به گزارش مهر، تيم ملي فوتبال کشورمان عصر شنبه هفته آينده در مرحله يک چهارم نهايي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي 2011 آسيا در ورزشگاه قطر اسپورت شهر دوحه به مصاف ملي پوشان فوتبال کره جنوبي مي رود. اين بيست و چهارمين جدال تيم‌هاي ايران و کره جنوبي است که بازهم در مرحله يک چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا برگزار مي شود.
تيم‌هاي ايران و کره جنوبي تا به امروز 24 بار مقابل هم صف‌آرايي کرده‌اند که سهم تيم کشورمان 9 پيروزي بوده و تيم کره جنوبي نيز به هشت پيروزي دست يافته است. جدال دو قدرت سنتي قاره کهن در هفت بازي نيز به نتيجه تساوي انجاميده است.
بازي ايران و کره جنوبي کم کم به يک بازي سنتي در مرحله يک چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا تبديل مي شود. دو تيم از سال 1996 که يازدهمين دوره جام ملت‌هاي آسيا در دوحه امارات برگزار شد، جدال خود در مرحله يک چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا را آغاز کردند که تا به امروز ادامه پيدا کرده است.
در چهار ديداري که تيم‌هاي ايران و کره جنوبي در چهار دوره اخير جام ملت‌هاي آسيا براي صعود به نيمه نهايي رقابت‌ها برگزار کرده‌اند، بصورت يک در ميان هر کدام از دو تيم پيروزي شده‌اند که سهم هر يک از آنها 2 پيروزي است.
از قضا اين بار نوبت تيم ملي ايران است که پس از برتري در مرحله يک چهارم نهايي يازدهمين و سيزدهمين دوره جام ملت‌هاي آسيا در پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي آسيا از سد تيم ملي کره جنوبي عبور کرده و جواز حضور در جمع چهار تيم برتر آسيا قرار بگيرند.
جام ملت‌هاي 1996 - مرحله يک چهارم نهايي

بيست و پنجم آذر 1375

* ايران 6 - کره جنوبي 2، ورزشگاه النصر دبي

گل‌ها: علي دايي (66، 77، 82 و 89 - پنالتي)، کريم باقري (31) و خداداد عزيزي (52) براي ايران و کيم دو هون (11) و سين تائه يونگ (34) براي کره جنوبي

بازيکنان تيم ايران: نيما نکيسا، نعيم سعداوي، افشين پيرواني، محمد خاکپور، فرشاد فلاحت زاده، عليرضا منصوريان (84 - داريوش يزداني)، مهرداد ميناوند، کريم باقري، حميد استيلي، خداداد عزيزي (89 - مهدي مهدوي‌کيا) و علي دايي

سرمربي: محمد مايلي‌کهن
جام ملت‌هاي 2000 - مرحله يک چهارم نهايي

اول آبان 1381

* ايران يک - کره جنوبي 2، ورزشگاه المپيک بيروت

گل‌ها: کريم باقري (71) براي ايران و کيم سانگ سيک (90) و لي دونگ گوک (99) براي کره جنوبي

بازيکنان تيم ايران: پرويز برومند، سهراب بختياري‌زاده، بهروز رهبري‌فرد، محمدرضا مهدوي، مهرداد ميناوند، کريم باقري، عليرضا امامي‌فر (90 - محمد نوازي)، حامد کاويانپور، مهدي مهدوي‌کيا (89 - علي کريمي)، حميد استيلي (83 - داريوش يزداني) و علي دايي

سرمربي: جلال طالبي
جام ملت‌هاي 2004 - مرحله يک چهارم نهايي

نهم مرداد 1385

* ايران 4 - کره جنوبي 3، ورزشگاه المپيک شهر چونگ کينگ

گل‌ها: علي کريمي (10، 20 و 77) و پارک جين سئوپ (51 - گل به خودي) براي ايران و سئول کي هيئون (16)، لي دونگ گوک (25) و کين نام ايل (68) براي کره جنوبي

بازيکنان تيم ايران: ابراهيم ميرزاپور، يحيي گل‌محمدي، حسين کعبي (90 - مهدي اميرآبادي)، ابراهيم تقي‌پور (17 - ايمان مبعلي)، جلال کاملي مفرد، سيدمحمد علوي، جواد نکونام، ستار زارع، مهدي مهدوي‌کيا، علي کريمي و علي دايي

سرمربي: برانکو ايوانکوويچ
جام ملتهاي 2007 - مرحله يک چهارم نهايي

سي و يکم تير 1386

* ايران صفر (2) - کره جنوبي صفر (4)، ورزشگاه بوکيت جليل مالزي

ضربات پنالتي: فريدون زندي و غلامرضا عنايتي ضربات اول و سوم ايران را تبديل به گل کردند اما ضربات مهدوي‌کيا و رسول خطيبي از دست رفت

بازيکنان تيم ايران: حسن رودباريان (120 - وحيد طالب‌لو)، رحمان رضايي، سيد جلال حسيني، محمد نصرتي، مهدي مهدوي کيا، مهرزاد معدنچي (62 - فريدون زندي)، علي کريمي، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، وحيد هاشميان (87 - غلامرضا عنايتي) و رسول خطيبي

سرمربي: امير قلعه‌نويي
- در زير نگاهي به ديدارهاي ايران و کره جنوبي خواهيم داشت:

سال 1958
* ايران صفر - کره جنوبي 5 (بازي‌هاي آسيايي - توکيو)
سال 1970
* ايران صفر - کره جنوبي يک (بازي‌هاي آسيايي - بانکوک)
سال 1971
* ايران صفر - کره جنوبي 2 (بازي دوستانه - سئول)
سال 1971
* ايران 2 - کره جنوبي صفر (بازي دوستانه - سئول)
سال 1972
* ايران 2 - کره جنوبي يک (جام ملت‌هاي آسيا - بانکوک)
سال 1974
* ايران 2 - کره جنوبي صفر (بازي‌هاي آسيايي - تهران)
سال 1977
* ايران صفر - کره جنوبي صفر (مقدماتي جام جهاني - بوسان)
سال 1977
* ايران 2 - کره جنوبي 2 (مقدماتي جام جهاني - تهران)
سال 1982
* ايران يک - کره جنوبي صفر (بازي‌هاي آسيايي - دهلي نو)
سال 1986
* ايران يک - کره جنوبي يک (در ضربات پنالتي کره با نتيجه 6 بر 5 به برتري دست يافت) (بازي‌هاي آسيايي - سئول)
سال 1988
* ايران صفر- کره جنوبي 3 (جام ملت‌هاي آسيا – دوحه)
سال 1990
* ايران يک - کره جنوبي صفر (بازي‌هاي آسيايي - پکن)
سال 1993
* ايران صفر - کره جنوبي 3 (مقدماتي جام جهاني - دوحه)
سال 1996
* ايران 6 - کره جنوبي 2 (جام ملت‌هاي آسيا - دوبي امارات)
سال 2000
* ايران يک - کره جنوبي 2 (جام ملت‌هاي آسيا - تريپولي)
سال 2001
* ايران صفر - کره جنوبي يک (بازي دوستانه - قاهره)
سال 2004
* ايران 4 - کره جنوبي 3 (جام ملت‌هاي آسيا - جينان چين)
سال 2005
* ايران صفر - کره جنوبي 2 (بازي دوستانه - سئول)
سال 2006
* ايران يک - کره جنوبي يک (مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا - سئول)
سال 2006
* ايران 2 - کره جنوبي صفر (مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا - تهران)
سال 2007
* ايران صفر - کره جنوبي صفر (در ضربات پنالتي کره با نتيجه 4 بر2 به برتري دست يافت) (جام ملت‌هاي آسيا - کوالالامپور مالزي)
سال 2009
* ايران يک - کره جنوبي يک (مقدماتي جام جهاني - تهران)
سال 2009
* کره جنوبي يک - ايران يک ( مقدماتي جام جهاني - سئول)
سال 2010
* کره جنوبي صفر - ايران يک (بازي دوستانه - سئول)
سال 2011
* ايران ؟ - کره جنوبي ؟ (جام ملت‌هاي آسيا - دوحه قطر)

 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا