مظلوميت زنان قبل از اسلام

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینایی که شما گفتی اگه الان ضعیفتر شده فقط بخاطر بالا رفتن فرهنگ مردمه
نه حجاب!
مگه جاهایی که حجاب نیست زناشونو میخورن؟:surprised:
بله اسلام هم فرهنگ مردمو بالا برد
ولی حجاب هیچ ربطی به بالا رفتن قدرت خانم ها نداره
صرفا واسه راحت بودن خانم ها از نگاه نامحرمه
که اونم یه مساله ی کاملا شخصی و اختیاریه :w16:


حالا کی گفت که تاپیک درباره ی حجاب هست؟ :surprised:
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه تشکر ویژه
................ از آقایان
..................... محمود ای ان
............................... و
...................................... کربلایی حسام
............................................. به خاطر اطلاعات و سواد بالا

:w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17:
 
اسلامي كه قوانينش رو به نفع خودمون تغيير بديم چه فايده داره؟!
مخصوصا توي ايران ما ضعف قوانين درباره ي حقوق زنان داريم.چند تا قانون خوب هم كه قبلا داشتيم خرابش كرديم

بله عزیزم حرف شما درسته
اما کسی قوانین اسلام رو تغییر نمیده
فقط اشکال از دادگاهامونه که زیاد خوب نیستن
وگرنه حقوق زنا خیلی خوبه تو اسلام

من که وقتی چادر سرمه خیلی خوشحالم
چون با پشت دستم میزنم تو دهن اونایی که چششون همه جا میره;)
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
:biggrin:
شما فکر کن ظلم نمی کنه ببین کجای دنیارو میگیری
فعلا همون غربی ها تمام دنیارو گرفتن قرآنو هم اتیش می زنن که البته با وجود امثال شما بدتر از این هم سر قرآن میاد

با وجود امثال بنده این کار رو انجام دادند. با وجود امثال شما چه کاری انجام خواهند داد؟ :w20:
 



اگر رضاخان این محدودیت را از جلوی مردان برنمیداشت،حتما حضرات آیات روبنده را از صورت زنان بر میداشتند؟​


نمیدونم منظورتون چیه
اما
پوشیه تو این زمون به عنوان لباس شهرت حساب میشه و مشکل شرعی داره
شماهم نمیخواد سنگ ما خانومارو به سینتون بزنید
:razz:
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله عزیزم حرف شما درسته
اما کسی قوانین اسلام رو تغییر نمیده
فقط اشکال از دادگاهامونه که زیاد خوب نیستن
وگرنه حقوق زنا خیلی خوبه تو اسلام

من که وقتی چادر سرمه خیلی خوشحالم
چون با پشت دستم میزنم تو دهن اونایی که چششون همه جا میره;)


نمود واقعی این حرکت:

:w14::w14::w14:







.:w16::w17:
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت

زنان در ایران باستان

زنان در ایران باستان

از سخنرانی زنده یاد کورش آریامنش در جشنواره سیدنی (استرالیا)





ب – زن در وزیری

بدبختانه دو تازش بزرگ و خردکننده: نخست اسکندر و سپس تازیان به ویژه٬ همه دستمایه و نشانه ها و ماندمانهای کشور ما را به نابودی کشاندند و در آتش سوزاندند و به آب دادند. از این رو کمتر یادمانهایی از گذشته به ویژه از زمان ماد و اشکانیان به جای مانده است که بتوان بر آنها تکیه نمود. ولی از آنچه که از گوشه و کنار بازمانده و به گونه پراکنده به دست رسیده است٬ نشان میدهد که زن ایرانی به والاترین پایه های گردانندگی کشور دست یافته و با پشتکار ستودنی و کاردانی به انجام کارها پرداخته است.



« آرتادخت» از زنانی است که وزیر دارایی « اردوان چهارم اشکانی» میشود و بی آنکه فشاری بر مردم بیاورد و باج و خراج را افزون نماید٬ کشور را به توانگری میرساند. چنانچه برآمده است٬ از کارهای بزرگ او در گردآوری دارایی کشور٬ یکی جلوگیری از هزینه های بیهوده به ویژه درباریان و دیگری گرفتن باج و خراج از درآمد توانگران بوده است.



پ – زن در سرداری و فرماندهی

زنان در هنر تیراندازی٬ اسب سورای٬ جنگاوری٬ نبرد .... فراوان آموزش میدیدند٬ به گونه ای که گاه کارکشتگی و بیباکیشان بدانجا میرسید که پوشاک فرماندهی و سرداری بر تن میکردند و به سپهسالاری و رهبری برگزیده میشدند. زنانی که در این راه بسیار درخشیده و شکوهمندانه نامی از خود بر جای نهاده اند٬ کم نیستند. اینان نه تنها به شکار و تیراندازی میرفتند و گوی پیش بودن را از بسیاری از مردان می ربودند که همراه مردان در میدانهای جنگ٬ شاهکارهایی می آفریدند که مایه شگفتی و انگشت به دندان گرفتن مردان میشد. از این رو با شایستگی نشان دادن٬ خود به فرماندهی میرسیدند و همچون سرداران بی پروا٬ در رده جلوی سپاه٬ پرچم به دست میگرفتند و جنگها را رهبری میکردند.



« آرتمیس» یا آرتمیز در چم راست گفتار بزرگ٬ فرمانده بزرگ نیروی دریایی خشایارشا در جنگ یونانیان بود که با خردمندی و کارآمدی بی همتایی٬ ‌کشتیهای جنگی دیو پیکر را رهبری کرد و با فرماندهی درست بایسته خویش٬ ‌سپاه یونان را در هم شکست. این زن فرمانده از رایزنان جنگی خشایارشا نیز بود.



از سرداران سرشناس و بی پروا و کارآمد و برازنده دیگر٬ « گردیه» خواهر بهرام چوبین است که در دلاوری و جنگاوری بلندآوازه مبیاشد. او پس از برادرش٬ فرماندهی را به دست میگیرد و در میدانهای نبرد٬ ‌آنچنان بیباکی و شایستگی از خود نشان میدهد که همگان را به ستایش وامیدارد. او در رده سپهسالاری سپاه برادر در جنگ تن به تن با « تور» فرمانده نیروی خاغان چین٬ او را شکست میدهد و سپاهش را تار و مار میکند.

فردوسی در این باره چنین میسراید:

همـه لشـــگر چیـن بـر هـم شــکسـت

بسی کشت و افکند و چندی به خست

ســراســر همـه دشـت شـد رود خـون

یکــی بـی سـر و دیـگری سـرنـگـون

چــو پـیـروز شـد سـوی ایـران کشــید

بـر شــــــهریـــار دلـــیــــران کشــــید

بــه روز چـهـــارم بــه آمــــوی شــــد

نــدیــدی زنـی کـــو جـهـانـجـوی شــد

استاد سخن از زبان سربازان «گردیه» که با شگفتی از دلاوریهایش٬ او را ستودند٬ میسراید:

نـه جـنـبـانـدت کـوه آهـن ز جـای

یلان را به مردی تویی رهمنـای
ز مـرد خـردمـنـــــد بـیـــــــدارتـر

ز دســتــــور دانـنـده هـشـیـارتـر

هـمه کهتـرانـیـم و فرمان تراست

بـدین آرزو رای و پیمـان تراست

« گردآفرید » زن جنگاور برجسته دیگری است که با سهراب پسر رستم٬ دست و پنجه نرم میکند و سپاهیان را به شگفتی وامیدارد. فردوسی از زبان سهراب هم آورد « گردیه » چنین میسراید:

بـدانسـت سـهراب کـه دختـر است

ســر مـوی او ار در افســر اســت

شگفت آمدش گفت از ایران سپـاه

چـنـیـن دخـتـــر آیــد بــه آوردگــاه

ســــواران جـنــگی بـه روز نـبـرد

هـمـانـا بـه ایـــــــران درآرنـد گـرد

زنـانـشـان چـنـیـنـنـد ز ایـرانیــــان

چگـونه انـد گـردان و جنگ آوران

« بانو گشنسب» دختر رستم و همسر « گیو» نیز از زنان بیباک و رزمجویی بود که در شاهنامه فردوسی فراوان از او یاد شده است. چنین آمده است که او به اندازه ای زورمند و دلیر بود که کمتر مردی توانایی رویارویی با او را داشته است.



« زربانو» دختر دیگر رستم میباشد که از سواران تیرانداز و جنگجو به شمار می آمده و با رزم دلاورانه خود زال٬ آذربرزین و تخواره را از زندان آزاد کرده است.



نام سرداران و جنگاوران زنی که از زمان مادها٬ هخامنشیان٬ ‌اشکانیان و ساسانیان به جا مانده اند ولی شوربختانه از کارهایشان هنوز آگاهی چندانی در دست نیست٬ چنینند ( امید آن است که با بررسیهای گسترده پیرامون آنها٬ ‌بتوان به چگونگی فرماندهیشان بیشتر آشنا شد):



- « آپاما » دختر « سپیتمن » که خود از سرداران زمان هخامنشیان بود. چم این واژه گیرا٬‌ خوش آب و رنگ و زیبا میباشد.

- « آذرنوش» در چم پرفروغ آتشین هم از شاهدختهای هخامنشی و هم سردار سپاه.

- « آرتونیس» در چم راست و درست٬ دختر «ارته باز» که او خود نیز سردار بزرگ داریوش بزرگ بود.

- « آریاتس» در چم آریایی پاک و درست از سرداران هخامنشی.

- « آسپاسیا» در چم گرد٬ یل٬ دلیر و نیرومند٬ همسر کورش دوم که از سرداران او نیز بود.

- « آمسترس » در چم هم اندیش و پشتیبان و یار٬ دختر داریوش دوم که پا به پای پدر در نبردها میجنگید.

- « ابردخت» در چم دختر نیرومند و توانا و برتر٬ از سرداران ساسانی.

- « استاتیرا» در چم آفریده ایزد تیر و اختران٬‌ دختر داریوش سوم هخامنشی.

- « ُبرزآفرید» در چم آفریده شکوه و والایی٬ ‌از سرداران ساسانی.

- « برزین دخت» در چم دختر آتشین و پرفروغ٬ از سرداران ساسانی.

- « پریساتیس» در چم فرشته و زیبا٬ همسر داریوش دوم که پا به پای همسر و دختر به جنگها میرفت و پیکار میکرد.

- « داناک » در چم باهوش و خردمند و فرزانه٬ از سرداران هخامنشی.

- « سی سی کام» در چم کامروا و پیروز٬ ‌مادر داریوش سوم که هیچگاه در برابر اسکندر به زانو درنیامد و همچنان جنگ را دنبال نمود.

- « سورا» در چم گلگون رخ٬‌ دختر اردوان پنجم اشکانی.

- « گلبویه » از سرداران و جنگجویان ساسانی.

- « ماه آذر» از سرداران ساسانی.

- « مهر مس» در چم مهر بزرگ٬ ‌خورشید درخشان٬ از سرداران هخامنشی.

- « مهر یار» از سرداران ساسانی.

- « میترادخت» در چم دختر مهر٬‌ دختر خورشید٬ ‌از سرداران اشکانی.

- « نگان» در چم کامروا و پیروزمند٬ از سرداران ساسانی که با تازیان دلاورانه جنگید و دلیریها بسیار شکوهمندانه از خود نشان داد.

- « ِورزا» در چم نیرومند و توانا٬ سرداری از هخامنشیان.

- « وهومسه » در چم والاتبار و نیکزاده بزرگ٬ ‌از سرداران هخامنشی.

- « هومی یاستِر» در چم دوست و هم پیمان و پشتیبان٬ از سرداران هخامنشی.

- « یوتاب» در چم درخشنده و بیمانند٬‌ خواسته و پرفروغ٬‌ خواهر « آریوبرزن» سردار بیباک و دلیر داریوش سوم در جنگ با اسکندر. یوتاب فرماندهی بخشی ار سپاهیان برادر را داشت که در کوههای بختیاری راه را بر اسکندر بست و اگر یک روستایی٬‌ راهی دیگر را به اسکندر نشان نمیداد تا از آن جا شبیخون بزند٬ شکست خورده و سپاهیانش تار و مار شده بودند. یوتاب همراه برادر آن اندازه جنگید تا هر دو کشته شدند و نامی جاوید از خود به جای گذاشتند.

اخوی من مطلبی که گذشتم تهش منبع رو گذاشتم
اوستا
گاثه ها
وندیداد
یشتها

خب شما چون تحقیق نمیکنید و مطالعه ندارید خودم بهتون میگم که اینها بخشهای اوستای قدیم
یعنی بخش احکام، سخنان زرتشت، و .... است


شما منبعتون چیه؟

حاضرم اسم 10تا کتاب نه 30تا کتاب بیارم که در مورد ایران باستان و زن اینطور نوشتند
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمیدونم منظورتون چیه
اما
پوشیه تو این زمون به عنوان لباس شهرت حساب میشه و مشکل شرعی داره
شماهم نمیخواد سنگ ما خانومارو به سینتون بزنید
:razz:
چجوری جناب کربلایی حسام و دوستان حق زدن سنگ خانوم ها بر سینه رو دارن به اسی رسید این حق دریغ شد؟
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
منظورت از عربا کیه ؟ اسم نیووردی ولی جواب تفسیر جمله حضرت علی دادی.
پس چرا پست میزنی چشاتو 6 تا میکنی باتعجب میگی کی با حضرت علی کار داشت؟
عربا همون کسایی بوده که این سخنرانی گوش دادن
جالب اونا فهمیدن منظور علی (ع) اما به ما که رسید منظورشون اشتباه فهمیدیدم باید 1000 مدل تفسیر برامون بیارن
با این تفسیر ها خودتونو گول می زنید نه مارو:razz:
 

lighthearted

عضو جدید
کاربر ممتاز
قابل توجه دوستانی که میخوان با بعضی پست هاشون بحث رو اونجوری که دوست دارن پیش ببرن

موضوع تاپیک کاملا روشن هستش

اگه توی کشورمون موضوع حق و حقوق خانم ها رعایت نمیشه ضعفش به کسانی ربط داره

که مسئول هستن که البته این ضعف هم فقط مشکل کشور ما نیست حتی که کشورهایی

که اینهمه دم از آزادی می زنن بدتر نباشه بهتر هم نیستش

نه به اسلام که کاملترین دین هستش ربط داره نه به کتاب مقدسمون قرآن کریم
 

m0nire

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله عزیزم حرف شما درسته
اما کسی قوانین اسلام رو تغییر نمیده
فقط اشکال از دادگاهامونه که زیاد خوب نیستن
وگرنه حقوق زنا خیلی خوبه تو اسلام

من که وقتی چادر سرمه خیلی خوشحالم
چون با پشت دستم میزنم تو دهن اونایی که چششون همه جا میره;)
1.كلا انسانها رو در انتخاب پوشش و دين آزاد ميدونم قوانيني كه براي نوع پوشش وضع ميشه واقعا عبث و بيهوده است
قوانين اسلام رو به نفع خودشون تغيير ميدن.نميتونيم اينو منكر شيم.توي دادگاهامون هم اينكار رو انجام ميدن.
زياد راجع به حقوق زنان در اسلام دوست ندار حرف بزنم شايد واسه اينكه خودم مرددم.
اينجا زياد بحث حجاب كردم و هنوز هم سر حرف اولم هستم كه با چادرت به دهن اونا نميزني وجود خودته كه تو دهنيه.در واقع اگه چادر هم نپوشي باز هم خودتي كه تعيين ميكني بهت نگاه كنن يا نگاه نكنن.من هر دو مدلش گشتم هم با چادر هم بدون چادر و هيچ وقت مشكلي نداشتم از طرف مردم عادي.اوني هم كه نرمال نيست واسه هر دو طرف مشكل ايجاد ميكنه.اينو گفتم چون معتقدم بايد بدوني كه ارزشها برخاسته از كجاست چادر فقط يه ظاهره باطن آدم درست باشه:gol:
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
از همه دوستاني كه در آرامش كامل به بحث پرداختن واقعا ممنونم.
جواب مسائلي كه به تاپيك مربوطه تا به اينجا داده شده پس من ديگه صحبتي در مورد اونا ندارم.
از دوستان خوبم هم ممنونم.
فقط چند تا مورد ديدم كه لازم بود يه توضيحي بدم.


اگه عربا رو میگی قبل و بعد اسلام همونجوری با زناشون رفتار میکنن ولی ایران خیرررررررررررر
بحث زیاده درمورد حقوق زنان و حقوق بشر
ولی زن تو ایران شهروند درجه 2 هم حساب نمیشه متاسفانه بحث مفصله
من فقط عرب ها رو نگفتم.
بيشتر ملل متمدن و غير متمدن رو مثال زدم.
بحث خيلي مفصله
بخاطر همين سعي مي كنيم حقوق زن در ايران امروز رو در جاي ديگه پيگيري كنيم.:victory:
ممنونم از نظرتون.

اسلامي كه قوانينش رو به نفع خودمون تغيير بديم چه فايده داره؟!
مخصوصا توي ايران ما ضعف قوانين درباره ي حقوق زنان داريم.چند تا قانون خوب هم كه قبلا داشتيم خرابش كرديم
سلام منيره جان
اگه بحث سر تغيير قوانين باشه كه در خيلي از جاهاي دنيا آدماي سوء استفاده گر قوانين رو به نفع خودشون عوض مي كنن و اين ربطي به اسلام نداره
البته به نظر من بخاطر عنادي كه با اسلام دارن بيشتر اين تخريب رو انجام مي دن.
اما با اين حال تو ايران خيلي سعي شده كه اينجوري نباشه
نمي خوام باب جديدي رو باز كنم.
بعدا بيشتر در موردش سحبت مي كنيم.
اینایی که شما گفتی اگه الان ضعیفتر شده فقط بخاطر بالا رفتن فرهنگ مردمه
نه حجاب!
مگه جاهایی که حجاب نیست زناشونو میخورن؟:surprised:
بله اسلام هم فرهنگ مردمو بالا برد
ولی حجاب هیچ ربطی به بالا رفتن قدرت خانم ها نداره
صرفا واسه راحت بودن خانم ها از نگاه نامحرمه
که اونم یه مساله ی کاملا شخصی و اختیاریه :w16:
به نظر من حجاب خودش يه فرهنگه كه در خيلي از جوامع بوده و فقط اسلام اونو كامل ترش كرد و براش حدود مشخص كرد.
خودتون ميگيد حجاب صرفا براي راحت تر بودن خانوم ها از نگاه نامحرمه!
خب!
چرا خانوما وقتي حجاب دارن راحت ترن؟
چون محفوظ ترن و اين محفوظ بودن باعث مفيدتر بودنشون در اجتماعه!

در ضمن
اون دينه كه كاملا شخصي و اختياريه!
اگر ديني رو به اختيار خودت انتخاب كردي بايد تمام قوانينش رو رعايت كني و اين فقط مربوط به حجاب نميشه.
1.كلا انسانها رو در انتخاب پوشش و دين آزاد ميدونم قوانيني كه براي نوع پوشش وضع ميشه واقعا عبث و بيهوده است
قوانين اسلام رو به نفع خودشون تغيير ميدن.نميتونيم اينو منكر شيم.توي دادگاهامون هم اينكار رو انجام ميدن.
زياد راجع به حقوق زنان در اسلام دوست ندار حرف بزنم شايد واسه اينكه خودم مرددم.
اينجا زياد بحث حجاب كردم و هنوز هم سر حرف اولم هستم كه با چادرت به دهن اونا نميزني وجود خودته كه تو دهنيه.در واقع اگه چادر هم نپوشي باز هم خودتي كه تعيين ميكني بهت نگاه كنن يا نگاه نكنن.من هر دو مدلش گشتم هم با چادر هم بدون چادر و هيچ وقت مشكلي نداشتم از طرف مردم عادي.اوني هم كه نرمال نيست واسه هر دو طرف مشكل ايجاد ميكنه.اينو گفتم چون معتقدم بايد بدوني كه ارزشها برخاسته از كجاست چادر فقط يه ظاهره باطن آدم درست باشه:gol:
حجاب فقط مربوط به چادر نيست!
قبول دارم.
به قول شهيد مطهري
انسان نبايد زبان دار رفتار كند!
شما با هر نوع پوشش و منش نوعي پيام رو به طرف مقابلت مي دي.
حالا مي توني چادر داشته باشي يا نداشته باشي.
مهم اينه كه زبان دار رفتار نكني.
در واقع چگونه رفتار كردن هم نوعي حجاب و عفاف هست و فقط مربوط به پوشش نميشه.
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
شیر زنان ایرانی در پیش از اسلام
شیر زنان قبل از اسلام



یوتاب : سردار زن ایرانی که خواهر آریوبرزن سردار نامدار ارتش شاهنشاهی داریوش سوم بوده است . وی درنبرد با اسکندر گجستک همراه آریوبرزن فرماندهی بخشی از ارتش را بر عهده داشته است او در کوههای بختیاری راه را بر اسکندر بست . ولی یک ایرانی راه را به اسکندر نشان داد و او از مسیر دیگری به ایران هجوم آورد . از او به عنوان شاه آتروپاتان ( آذربایجان ) در سالهای ٢٠ قبل از میلاد تا ٢٠ پس از میلاد نیز یادشده است . با اینهمه هم آریوبرزن و هم یوتاب در راه وطن کشته شدند و نامی جاوید از خود برجای گذاشتند .

آرتمیز : نخسیتن و تنها زن دریاسالار جهان تا به امروز . او به سال ۴٨٠ پیش از میلاد به مقام دریاسالاری ارتش شاهنشاهی خشیارشا رسید و در نبرد ایران و یونان ارتش شاهنشاهی ایران را از مرزهای دریایی هدایت می کرد . تاریخ نویسان یونان او را در زیبایی - برجستگی و متانت سرآمد همه زنان آن روزگار نامیده اند.آرتمیس نیز درست میباشد .

آتوسا : ملکه بیش از ٢٨ کشور آسیایی در زمان امپراتوری داریوش بزرگ . هرودوت پدر تاریخ از وی به نام شهبانوی داریوش بزرگ یاد کرده است و آتوسا را چندین بار در لشگرکشی ها داریوش یاور فکری و روحی
داریوش بزرگ دانسته است . چند نبرد و لشگر کشی مهم تاریخی ایران به گفته هرودوت به فرمان ملکه آتوسا صورت گرفته است .

آرتادخت : وزیر خزانه داری و امور مالی دولت ایران در زمان شاهنشاهی اردوان چهارم اشکانی . به گفته کتاب اشکانیان اثر دیاکونوف روسی خاور شناس بزرگ او مالیات ها را سامان بخشید و در اداره امور مالی خطایی مرتکب نشد و اقتصاد امپراتوری پارتیان را رونق بخشید .

آزرمی دخت : شاهنشاه زن ایرانی در سال ۶٣١ میلادی . او دختر خسرو پرویز بود که پس از" گشتاسب بنده" بر چندین کشور آسیایی پادشاهی کرد . آذرمیدخت سی و دومین پادشاه ساسانی بود . واژه این نام به چم ( معنی) پیر نشدنی و همیشه جوان است .

آذرآناهید : ملکه ملکه های امپراتوری ایران در زمان شاهنشاهی شاپور یکم بنیانگذار سلسله ساسانی . نام این ملکه بزرگ و اقدامات دولتی او در قلمرو ایران در کتیبه های کعبه زرتشت در استان فارس بارها آمده است و او را ستایش کرده است . ( ٢۵٢ ساسانیان )

پرین : بانوی دانشمند ایرانی . او دختر کیقباد بود که در سال ٩٢۴ یزدگردی هزاران برگ از نسخه های اوستا را به زبان پهلوی برای آیندگان از گوشه و کنار ممالک آریایی گردآوری نمود و یکبار کامل آنرا نوشت و نامش در تاریخ ایران زمین برای همیشه ثبت گردیده است . از او چند کتاب دیگر گزارش شده است که به احتمال زیاد در آتش سوزی های سپاه اسلام از میان رفته است .

زربانو : سردار جنگجوی ایرانی . دختر رستم و خواهر بانو گشسب . او در سوار کاری زبده بوده است که در نبردها دلاوری ها بسیاری از خود نشان داده است . تاریخ نام او را جنگجویی که آزاد کننده زال - آذربرزین و تخوار از زندان بوده است ثبت کرده .

فرخ رو : نام او به عنوان نخستین بانوی وزیر در تاریخ ایران ثبت شده است وی از طبقه عام کشوری به مقاموزیری امپراتوری ایران رسید .

کاساندان : پس از شاهنشاه ایران او نخسین شخصیت قدرتمند کشور ایران بوده است . کاساندان تحت نام ملکه٢٨ کشور آسیایی در کنار همسرش کورش بزرگ حکمرانی میکرده است . مورخین یونانی ( گزنفون ) از ویبا نیکی و بزرگ منشی یاد کرده است .

گردآفرید : یکی دیگر از پهلونان سرزمین ایران . تاریخ از او به عنوان دختر گژدهم یاد میکند که بالباسیمردانه با سهراب زور آزمایی کرد . فردوسی بزرگ از او به نام زنی جنگجو و دلیر از سرزمین پاکان یادمیکند .

آریاتس : یکی از سرداران مبارز هخامنشی ایران در سالهای پیش از میلاد . مورخین یونانی در چند جا نامیکوتاه از وی به میان آورده اند .

گردیه : بانوی جنگجوی ایرانی . او خواهر بهرام چوبینه بود . فردوسی بزرگ از او به عنوان هسمرخسروپرویز یاد کرده که در چند نبردها در کنار شاهنشاه قرار داشته است و دلاوری بسیاری از خود نشان دادهاست . ( ساسانی ٣۴٨ + شاهنامه فردوسی )٢٧۴

هلاله : پادشاه زن ایرانی که به گفته کتاب دینی و تاریخی بندهش ( ٣٩١ یشتها 1+274 یشتها 2)کیانیان بر اریکه شاهنشاهی ایران نشست . از او به عنوان هفتمین پادشاه کیانی یاد شده است که نامش را "همایچهر آزاد" ( همای وهمون ) نیز گفته اند . او مادر داراب بود و پس از "وهومن سپندداتان" بر تخت شاهنشاهیایران نشست . وی با زیبایی تمام سی سال پادشاه ایران بود و هیچ گزارشی مبنی بر بدکردار بودن وی و ثبتقوانین اشتباه و ظالمانه از وی به ثبت نرسیده است .



پوران دخت : شاهنشاه ایران در زمان ساسانی . وی زنی بود که بر بیش از ١٠ کشور آسیایی پادشاهی میکرد .او پس از اردشیر شیرویه به عنوان بیست و پنجمین پادشاه ساسانی بر اریکه شاهنشاهی ایران نشست و فرامانروایی نمود .

شیرین : شاهزاده ارمنی . ارمنستان یکی از شهرهای کوچک ایران بود و شاه ارمنستان زیرا نظر شاهنشاه ایران . خسرو پرویز و شیرن حماسه ای از خود ساختند که همیشه در تاریخ ماندگار ماند . شیرین از خسرو ۴ فرزند به نامهای نستور - شهریار - فرود و مردانشه بدنیا آورد که هر چهار فرزند وی در زندان کشته شدند .
پس او سر بر بالین ( جسد بی جان ) خسرو نهاند و با خوردن زهری عشق اش به خسرو را جاودانه ساخت و هردو جان باختند .

بانو گشنسب : دختر دیگر رستم – خواهر زربانوی دلیر . نام بانو گشسب جنگجو در برزونامه و بهمن نامه بسیار آمده است . یکی از مشهورترین حکایت های او نبرد سه گانه فرامرز – رستم و بانوگشسب است . او منظومه ای نیز به نام خود دارد که هم اکنون نسخه ای از آن در کتابخانه ملی پاریس و در کتابخانه ملی بریتانیاموجود است
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
احترام به جایگاه زن در ایران باستان :
در دوران شاهنشاهی هخامنشی زنانی بوده اند كه در چندین مورد بالاتر از مردان قرار داشته اند . نمونه بارز آن كتیبه های پرسپولیس یا دریا سالاری بانو آرتمیس است . طبق گفته پرفسور گیل استاین – دكتر دیوید استروناخ – پرفسور ریچای فرای و پرفسور علیرضا شاپور شهبازی ( موسسه شرق شناسی شیكاگو و موزه باستان ایرا ن ) داریوش بزرگ برای بنا نهادن كاخهای پارسه از زنان به عنوان یكی از مهم ترین نیروهای كاری استفاده می كرد . به شكلی كه در چندین مورد كتیبه به دست آمده نوشته شده است كه زنی در اینجا مسئول بیش از صد نفر كارگر مرد بود و یا زنی دیگر به دلیل مهارت شغلی اش حقوقی معادل سه مرد دریافت میكرده است . یا در كتیبه ای دیگر آمده زنان كارگر باردار در ساختن پارسه از حقوق شاهنشاهی برای استراحت و بارداری استفاده كردند .

" سات اسپ " شخصی كه در زمان شاهنشاهی هخامنشی بود كه به دلیل تجاوز به دختر باكره ای در ایران محكوم به مرگ شد . سپس مادر وی نزد شاهنشاه رفت وشفاعت پسر را نمود . شاهنشاه ایران فرمان داد كه اگر نمی خواهی او اعدام شود باید دور آفریقا را با كشتی بگردد و ماجرای آنجا را به رشته تحریر در آورد . ولی او از ترس بیابان های آفریقا و سفر های دراز دریایی از سفر پرهیز كرد و به دروغ پس از مدتی وانمود كرد كه آفریقا را كامل دیده است . ولی داستان های او با دید بزرگان ایران خیالی شناخته شد و در نهایت وی به جرم تجاوز به دوشیزه ای ایرانی به دار آویخته شد . ( آرمان های شهریاران ایران باستان دلفگانگ كنادت 184 ) پس از نشستن شاهنشاه پوران دخت بر اریكه پادشاهی امپراتوری ایران با مردمان تهی دست چنین سخن می گوید :

اینك كه من بر تخت شاهنشهی نشستم سوگند یاد می كنم كه انجمن ها و گروه های كشور را متلاشی نكنم و آنان را یاری دهم . مردمانی را كه از گنج ها و ثروتهای ایران بهره ای نجستند را یاری دهم و سهم هر ایرانی را به مساوات تقسیم كنم . مبادا كسی در سرزمین های ایران مستمند و تهی دست باشد كه من از این كار اندوهناك می شوم . ( فردوسی بزرگ )

نمونه ای دیگر در رابطه با برابری زنان و مردان میتوان به این گزارش سازمان میراث فرهنگی ایران اشاره نمود . این سازمان پس از كاوش های طولانی خود در شهر سوخته در سیستان ایران به صورت رسمی اعلام نمود كه چندین سال در این شهر بیش از پنج هزار سال پیش زنان پادشاه ایران بودند و بر كشور ایران حكمرانی می كرده اند .

شاهنشاهان ایران باستان زنان خود را احترام بسیار می گذاشتند و در امور كشوری بسیاری آنان نقش داشتند . زن شاهنشاه بزرگ یا ملكه ایران همانند خود شاهنشاه تاج بر سر می گذاشته است و رفتارش باید گونه ای باشد كه سرمشق همه زنان كشور باشد . ملكه باید در جشن های نوروز – مهرگان و سده زنان مختلف كشور را دعوت كند و از آنان پذیرایی كند . كتیبه های به دست آمده از نقش رستم و كعبه زرتشت حاكی از آن است كه ملكه اردشیر دارای ارزش بسیار بوده است و الگوی كشورهای منطقه نیز بوده است .

فردوسی بزرگ در ستایش از شیرزنان ایران باستان چنین می سراید :

ندانست سهراب كه او دختر است سر موی او از در افسر است

شگفت آمدش گفت از ایران سپاه چنین دختر آید به آوردگاه

سواران جنگی به روز نبرد همانا به زیر اندر آرند گرد

زنانشان چنین اند ایران سران چگونه اند گردان جنگ آوران



اگر پارسا باشد و رایزن یكی گنج باشد پر آكنده ، زن

بویژه كه باشد به بالا بلند فروهشته تا پای مشكن كمند

خردمند و با دانش و ناز و شرم سخن گفتن نیك و آوای نرم



دیدگاه دین ایرانی درباره ی برابری زن و مرد



ای پورجیست ای جوانترین دختر زرتشت از خاندان هچت اسپ . من كه پدر تو هستم ( زرتشت ) جاماسب را كه یاور دین مزدیسنا است از روی راستی و منش پاك برای همسری تو برگزیده ام . اینك برو و با خرد و شعورات مشورت كن و در صورت پسندیدن آن – با عشق در انجام این وظیفه مقدس كوشش كن . ( یسنا 53 – بند 3 )

چه مرد باشد و چه زن هر كس كه مرا ای اهورا مزدا از زندگانی آن چیز را كه تو بهترین میشماری ارمغان دارد از پرتو منش نیك از پاداش راستی و شهریاری برخوردار خواهد گرداند . ( 46 – 10 )

ای مردم بیایید و بهترین گفتار را به گوش هوش بشنوید و با اندیشه روشن در آن بنگرید و پیش از آنكه فرصت از دست برود هر مرد و زنی باید به شخصه میان راه درست و نادرست یكی را برگزیند . ( یسنا – هات 30 – بند 2 )

فروهر زنان پاكدین سرزمین های آریایی را می ستاییم . ( بند 143 از تیر یشت )

در اوستا سن ازدواج برای دختران و پسران هر دو برابر و یكسان تعیین شده است به این صورت كه هر دختر و پسر بالغی كه به سن پانزده سالگی رسیده باشد میتواند ازدواج كند . ( اوستا – یشت 14 : 17 – وندیداد 14: 15 )

در ایران باستان اهمیت بسیاری به مقام زن و مرد داده میشده است . زن را بانوی خانه – مون پثنی – می نامیدند و مرد را - مون بد - یا مدیر خانه می نامیدند . مرد در حكم پادشاه و زن در حكم ملكه به حساب می آمده است . در نسخه های دینی ایران باستان زنان شوهر دار از اجرای مراسم دینی معاف بودند زیرا تشكیل خوانواده و پرورش یك جامعه نیك منش و نیك كردار كه یكی از اركان آن تربیت مادر است بزرگ ترین عمل نیك در كارنامه زنان ثبت می شده است و به همین دلیل هر گونه مراسم را برای آنان اختیاری دانسته بودند . ( نسك ارپادستان فرگرد اول قسمت 5 )

دین باستانی و كیش كهن آریایی ، زنان را یكی از ارزشمند ترین اقشار جامعه می دانسته است به طوریكه در كتاب دینی دینكرد آمده است زنانی را كه تحصیلات و دوره های قضاوت دیده اند و در كار دادگستری مهارت دارند را بایستی به مردان ترجیح داد و آنان را بر مسند دادگستری نشاند . به روشنی از قاضی شدن زنان و اجرای عدالت توسط انان طرفداری می كرده اند . ( دینكرد – جلد 15 – كتاب 8 – قسمت 21 )

كاری كه امروزه در قرن 20 در بسیاری از كشورهای جهان اجرا می شود و انان این عمل را مایه مباهات و تمدن خود می دانند . در حالیكه دهها قرن پیش از این ایرانیان كهن به چنین مقامی رسیده بودند . یكی دیگر از آزادی های اجتماعی زنان كسب مقام روحانیت بوده است و زنان می توانستند با ذكر شرایطی خاص به مقام مقدس ( زاوتا ) برسند ویا به مقام مدیر تشریفاتی جشنهای مذهبی و تشریفات كشوری و دینی برسند . ( دینكرد – جلد 15 – كتاب 8 – قسمت 21 )



چنین بودند ایرانیان كهن و امپراتوران بزرگ آسیا





در پایان این سروده زیبای زن ایرانی را به پیشگاه همه زنان ایران زمین تقدیم می كنم



كه من پروین فروغ شهر ایرانم

نه پوران دخت – نه آذردخت – نه اتوسا – نه پانته آ ؛ بلكه آرتمیس سپهسالار ایران در نبرد پارس و یونانم

مرا گر در مقام همسری بینی نه یك همخواب و همبستر

كه یك همراه و یك یار وفادارم

نه یك برده – مكن اینگونه پندارم كه جوشد خون آزادی به شریانم

بدون زن كجا میداشت تاریخ تو ؟

آرش با كمانش ؟

كاوه آهنگر با گرز و سندانش ؟

بدون زن كجا میداشتی آن شاعر طوسی ؟

نگهبان زبان پارسی ؟

استاد فردوسی ؟

مرا گر در مقام مادر بینی

" مگو با من كه هست فرشی از بهشت زیر پایم "

نگاهم كن كه زیر پای من دنیا به جریان است

ز نور عشق من رخشنده كیهان است

كه با دستان من گردون به جریان است

كه جای پای من بر چهره سرخ و سپید و سبز ایران است

برو ای مرد دگر مبر آسان به لب نامم

كه من ازاده زن – فرزند ایرانم



شادروان پروین اعتصامی





بن مایه این نوشتار :

دانشنامه مزدیسنا : دكتر جهانگیر اوشیدری

نامهای ایرانی : استاد مهربان پور پارسی

آئین شهریاران ایران باستان : دلفگانگ گنادت

زن در ایران باستان : دكتر فرخ رو پارسی – دكتر همای آهی – دكتر ملكه طالقانی

تمدن ساسانی : ولادیمیر گریگورویچ لوكونین

سیر تكاملی تعلیم و تربیت در ایران باستان : دكتر اسدالله بیژن
پژوهش از : میلاد جعفری
 

mohammad 87 سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
من فقط عرب ها رو نگفتم.
بيشتر ملل متمدن و غير متمدن رو مثال زدم.
بحث خيلي مفصله
بخاطر همين سعي مي كنيم حقوق زن در ايران امروز رو در جاي ديگه پيگيري كنيم.:victory:
ممنونم از نظرتون.
به نظرم منیره جواب کاملی بهت داد!!
شما که خانومی چندتا سوال ازت دارم
1)چرا یه خانوم تو ایران نمیتونه رییس جمهور بشه؟ چرا پستای به نظرم گلابی در حد محیط زیست و بهداشت بهش میدن ؟چرا قاضی نمیتونه بشه؟
2)چرا تو تقسیم ارث باید یک سوم یا یک دوم نسبت به پسر بگیره؟ چرا مساوی نگیره؟
3) نظرت راجب قانون حمایت از خانواده چیه که دارن تصویبش میکنن؟
4)الان خودت از وضعیت بانوان ایرانی راضی هستی؟
5)چرا به قول علم الهدا زنی که دوچرخه سوار میشه ظهور امام زمان به تاخیر میندازه؟
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
عالی بود بدلیل مشکل تشکر مجبورم اینجوری تشکر کنم
ان شاء الله که بعضی از دوستان روشن شده باشند
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
از همه دوستاني كه در آرامش كامل به بحث پرداختن واقعا ممنونم.
جواب مسائلي كه به تاپيك مربوطه تا به اينجا داده شده پس من ديگه صحبتي در مورد اونا ندارم.
از دوستان خوبم هم ممنونم.
فقط چند تا مورد ديدم كه لازم بود يه توضيحي بدم.



من فقط عرب ها رو نگفتم.
بيشتر ملل متمدن و غير متمدن رو مثال زدم.
بحث خيلي مفصله
بخاطر همين سعي مي كنيم حقوق زن در ايران امروز رو در جاي ديگه پيگيري كنيم.:victory:
ممنونم از نظرتون.


سلام منيره جان
اگه بحث سر تغيير قوانين باشه كه در خيلي از جاهاي دنيا آدماي سوء استفاده گر قوانين رو به نفع خودشون عوض مي كنن و اين ربطي به اسلام نداره
البته به نظر من بخاطر عنادي كه با اسلام دارن بيشتر اين تخريب رو انجام مي دن.
اما با اين حال تو ايران خيلي سعي شده كه اينجوري نباشه
نمي خوام باب جديدي رو باز كنم.
بعدا بيشتر در موردش سحبت مي كنيم.

به نظر من حجاب خودش يه فرهنگه كه در خيلي از جوامع بوده و فقط اسلام اونو كامل ترش كرد و براش حدود مشخص كرد.
خودتون ميگيد حجاب صرفا براي راحت تر بودن خانوم ها از نگاه نامحرمه!
خب!
چرا خانوما وقتي حجاب دارن راحت ترن؟
چون محفوظ ترن و اين محفوظ بودن باعث مفيدتر بودنشون در اجتماعه!

در ضمن
اون دينه كه كاملا شخصي و اختياريه!
اگر ديني رو به اختيار خودت انتخاب كردي بايد تمام قوانينش رو رعايت كني و اين فقط مربوط به حجاب نميشه.

حجاب فقط مربوط به چادر نيست!
قبول دارم.
به قول شهيد مطهري
انسان نبايد زبان دار رفتار كند!
شما با هر نوع پوشش و منش نوعي پيام رو به طرف مقابلت مي دي.
حالا مي توني چادر داشته باشي يا نداشته باشي.
مهم اينه كه زبان دار رفتار نكني.
در واقع چگونه رفتار كردن هم نوعي حجاب و عفاف هست و فقط مربوط به پوشش نميشه.
کی گفته زن ها با حجاب راحت ترن ما که با حجاب ناراحت تریم از طرف ما لطفا نظر ندید
 

m0nire

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام منيره جان
اگه بحث سر تغيير قوانين باشه كه در خيلي از جاهاي دنيا آدماي سوء استفاده گر قوانين رو به نفع خودشون عوض مي كنن و اين ربطي به اسلام نداره
البته به نظر من بخاطر عنادي كه با اسلام دارن بيشتر اين تخريب رو انجام مي دن.
اما با اين حال تو ايران خيلي سعي شده كه اينجوري نباشه
نمي خوام باب جديدي رو باز كنم.
بعدا بيشتر در موردش سحبت مي كنيم.
در ضمن
اون دينه كه كاملا شخصي و اختياريه!
اگر ديني رو به اختيار خودت انتخاب كردي بايد تمام قوانينش رو رعايت كني و اين فقط مربوط به حجاب نميشه.
به هر حال ما بايد متفاوت باشيم چون تنها مملكت ديني كل دنيا هستيم.
اتفاقا توي ايران زير پوشش اسلام كارهايي ميكنن كه اگه خود امام زمان هم نزول كنه باورش نميشه اين اسلامي كه ما ميگيم همونيه كه پيامبر ارائه كرده.
نمونه ي كوچيكش بحث مهريه است .هيچ شخصي اعك از حقوقي و غيرحقوقي اجازه نداره براي مهريه ي دختر حد و حدود تعيين كنه.چرا توي ايران ما سف مهريه تعيين ميكنن؟!
توي ايران ما اونايي كه ديني غير از اسلام دارن هم به اجبار حجاب ايراني رو رعايت ميكنن اين واقعا ظلمه در حقشون.
از اون گذشته مگه مثلا تركها مسلمون ندارن؟!ديدي لباساشون چطوريه؟!توي ايران همونجوري بپوش شب خودم از كلانتري درت ميارم.نميتونيم با حرفهاي قشنگ مملكت رو گل و بلبل نشون بديم.خانه از پاي بست ويران است

 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظرم منیره جواب کاملی بهت داد!!
شما که خانومی چندتا سوال ازت دارم
1)چرا یه خانوم تو ایران نمیتونه رییس جمهور بشه؟ چرا پستای به نظرم گلابی در حد محیط زیست و بهداشت بهش میدن ؟چرا قاضی نمیتونه بشه؟
2)چرا تو تقسیم ارث باید یک سوم یا یک دوم نسبت به پسر بگیره؟ چرا مساوی نگیره؟
3) نظرت راجب قانون حمایت از خانواده چیه که دارن تصویبش میکنن؟
4)الان خودت از وضعیت بانوان ایرانی راضی هستی؟
5)چرا به قول علم الهدا زنی که دوچرخه سوار میشه ظهور امام زمان به تاخیر میندازه؟
منم حرف منيره رو نقض نكردم!
فقط كمي كامل ترش كردم.

تمام سوالاي شما جواب داره
به زودي به بيان اين جواب ها خواهم پرداخت.
اما اين جا جاش نيست.
اجازه بدين اول به مسائل ابتدايي تر بپردازيم.:victory:

کی گفته زن ها با حجاب راحت ترن ما که با حجاب ناراحت تریم از طرف ما لطفا نظر ندید

سلام.
من اين حرفو نزدم!
دوستمون گفت حجاب صرفا براي راحت تر بودن زن در برابر نامحرمه! منم با توجه به فرض ايشون كه خودش قبولش داشت جوابش رو دادم.
 

►♀☼♀◄

عضو جدید
داستان اول چی بود و به کجا کشیده شد.
انقدر مباحث متفرقه زیاد هست که ترجیح میدم فقط مطالب رو بخونم و برای پستهای بعدی ازشون استفاده کنم.اما

فقط بزارید جواب دوستی رو بدم که گفت:

همينكه نشسته اي پشت سيستمي كه حرف ميزني و پسران نامحرم واست تنكس و پست ميزارن بايد هر ثانيه اش غربيا تشكر كني

سوم بهت كامپولوتر دادند كه بيان بر عليه غرب بنويسي و اونا رو تا دلت ميخواد لجن كني

دوست درست حسابی

بابات تورو بزرگ کرد.نونت داد.ابت داد.هر چی خواستی بهت داد.فرستادت مدرسه .انواع وسیله های برای بارور شدن ذهنت داد.درسته؟؟؟

اون غربی ها از بابای ادم که بیشتر به ادم ندادن؟؟؟دادن؟؟؟


ایا تو در مورد مسائل مختلف با بابات بحث نمیکنی .به چالش نمیکشیش؟؟نمیگی تفکراتت قدیمیه؟؟دیگه کاربرد نداره.(به زبون بی زبونی میگی)من بهتر و درست تر از تو میفهمم.


به استدلال تو ، تو حق نداری رو حرف بابات حرف بزنی و اونو به چالش بکشی .چون اون تمام وسائل اگاه سازی تورو از کودکی تا بزرگی بهت داده.پس چرا حرفشو قبول نمیکنیم؟؟؟
_____________-
==========
اول تشكر ميكنم لاقل شما اومديد حرف منو نقد كرديد اونم با ديد اسلامي..خدا رو شكر..:thumbsup2:
قبلا از نقد حرفت بگم چرا مورد 1 و 2 كات كردي؟ كه مرتبط با مورد 3 بودن؟:whistle:
بگذريم..:thumbsup:
خب بزار ببينم چه فرمودي عزيز برادر..
بابات تورو بزرگ کرد.نونت داد.ابت داد.هر چی خواستی بهت داد.فرستادت مدرسه .انواع وسیله های برای بارور شدن ذهنت داد.درسته؟؟؟
خب ..
اون غربی ها از بابای ادم که بیشتر به ادم ندادن؟؟؟دادن؟؟؟
در چه مورد؟
ببنيد دل انگيز با همين شيوه ي استدلالي غلط كه پيش ميريي به جايي نميرسي..
1-بابام منو بزرگ كرد..
2-بهم نت داد..
3-ابم داد...
4- هر چي خواست داد..
5- فرستادم مدرسه..
6-انواع وسيله واسه بارور شدن ذهنم داد...
خب حالا بزار جمله رو كامل كنيم...
اگر اين غربي ها به بابام راه و رسم درست انديشيدن رو نميدادن مورد 2 و 5 و 6 رو وجود خارجي نداشت..
ارتباطي كه بين گزينه هاي 1و3 و4 كه اگر بخواهيم نقل به مضمون و به زبان ساده بگيم..ميشود:
"بزرگ كردن بچه توسط والدين" امري بديهي است البته ميتواند در جوامعي بديهي نباشد(در چه جامعه اي؟:w20:..)
موارد 2 و 5و 6 از باباي ما خلق نشده بلكه از باباي غربيا خلق شده كه قسمت اصلي تفاوت است..
ایا تو در مورد مسائل مختلف با بابات بحث نمیکنی .به چالش نمیکشیش؟؟نمیگی تفکراتت قدیمیه؟؟دیگه کاربرد نداره.(به زبون بی زبونی میگی)من بهتر و درست تر از تو میفهمم.
خب اين شيوه ي بدتري از استدلال ناقص است...
از مواردي كه بهم ارتباط ندارند و برخي ميتوانند بديهي (حق بزرگ كردن پسر تو والدين-در اكثر جوامع-) و برخي ديگر بديهي نيستند ...
حال بايد به اين قسمت برسيم كه:
1- بحث كردن با پدر
2- چالش كشيدن پدر
3- تفكرات قديمي
4- كاربرد ندارده..من درست ميفهميم و تو نميفهمي...
و بعد در نهايت :
به استدلال تو ، تو حق نداری رو حرف بابات حرف بزنی و اونو به چالش بکشی .چون اون تمام وسائل اگاه سازی تورو از کودکی تا بزرگی بهت داده.پس چرا حرفشو قبول نمیکنیم؟؟؟
و نتيجه از اين استدلال،
"پس همانطور كه حق داري تو بابات رو نقد كني ما هم حق داريم اون رو نقد كنيم..":w17:
در اينكه شما حق داريد همه چيز حتي مقدسات رو به چالش و نقد كشيد مشكلي وجود ندارد:thumbsup: ولي مشكل از چيزي است كه شما اسمش رو نقد ميگذاريد...:thumbsup:
مثلا به اين پست توجه كنيد:
برخي سخنان غربي ها:
زن، آخرين موجود وحشي اي است كه مرد آن را اهلي كرده
-زن، برزخ ميان انسان و حيوان است.
- زن، شكل فرشته و قلب افعي و شعور خر دارد.
- زنان از اينكه زن هستند بايد احساس شرم كنند.
بله
اينان همان افرادي هستند كه دم از حقوق زنان مي زنند.
و صد البته هنوز هم حقوق زنان را رعايت نمي كنند
فقط به شكلي ديگر از آنها استفاده مي كنند.
طبيعتا در پستي كه بهش اشاره داشتم و كاش قبل از نگارش اين پست نگاهي به آن مي اندختيد...(اينجا) ميتوانستيد در اندك نگاهي بفهميد چنين كاري نه تنها اسمش نقد نيست بلكه نوعي توهين است (مثلا توهين محترمانه):redface:...
كه جواب توهين محترمانه جوابي در خور خودش است :redface: و صد البته اگر يادآوري برخي مسائل باشد كه شرعي بودند و كاش لطف ميكردند ناراحتي خود را مثلا از ذكر چندين ياد آوري
همينكه نشسته اي پشت سيستمي كه حرف ميزني و پسران نامحرم واست تنكس و پست ميزارن بايد هر ثانيه اش غربيا تشكر كني كه
ابراز كنند!
اما باز ميگردم به محتوايي كه از پستت برداشت ميشود..:book:
شما قياسي نا بجا كرديد كه پستي كه من نگاشتم مفهومي با آن چه شما سعي كرديد همسانش بگيرد (كه اشتباه است) تفاوت دارد...
مفهومي از سه ايرادي من هست اين است كه (مجبور شديم بالاخره بنويسمش:surprised:!)
همين غربي كه شما آن رو به طور گزينشي ميكوبيد باعث شده شده با مفاهيمي چون "مظلوميت زن.." آشنا بشيد و در مورد آن از ديدگاه خوب ديني اسلام بنويسد و بدش را كات كنيد..
در واقع همين غرب فاسد شماست چنين محيطي را رو براي پرورش فكري چنين تفكر شما خلق كرده و گرنه تا ساليان سال با انديشه ي بدوي اسلام گرفتار بوديد و مهمترين دغدغه ي زندگاني شما در زندگي تلفظ "والضالين" در نماز ميبود كه مبادا نماز مورد قبول نشود..:redface:
لازم به ذكر نيست كه
غرب يك انديشه نيست دنيايي از انديشه هاست كه ميتواند خوب باشد يا بد ميتواند مورد قبول واقع شود يا نشود...
ولي در طرف مقابل ما يعني اسلام آن طوري كه مبلغانش در بوق و كرنا
دين خداست و كامل است و نميشود مورد نقد قرار گيرد مبادا كه ناقص نشود..
بلي من حق دارم با پدرم به بحث بنشينم و او را نقد كنم ولي بايد حداقل در انديشه ي پدرم و من جايي براي نقد وجود داشته باشد...
انديشه ي پدري كه سعي در سركوب پسر دارد يا انديشه ي پسري كه سعي در سركوب پدر دارد انديشه ي نقادانه نيست انديشه ي مستبدانه است...
اگر قرار باشد من خود رو از اول خوب مطلق بگيريم در حالي پدرم كه در اين ذهن من انداخته اند بد مطلق است چطور ميتوانم حق خود را در برابر..
1-بابام منو بزرگ كرد..
2-بهم نت داد..
3-ابت داد...
4- هر چي خواست داد..
5- فرستادم مدرسه..
6-انواع وسيله واسه بارور شدن ذهنم داد...
ادا كنم؟
چطوري ميشود انديشه غرق در فساد و تباهي افكارش عاملي شود براي تبليغ انديشه ي كه از ازل تا ابد غرق در خوبيات و كمالت بوده است؟!
پس لطف كنيد..
اين تناقضات دروني كه اصلي ترينش
فاسد بودن طرف نقد؛ ولي استفاده از ابراز و بيانات و... طرف فاسد براي گفته ي خود رو حل كنيد و بعد پاي در ركاب نقد بگذاريد كه مورد قبول عام شود نه باعث قوت دل مومنون!
اگر ميشود نقد كنيد! نه آن طوري كه در آن پست گفتم:
وقتي حرف مظلوم ميزنيد بايد دنبال مظلوميت بريد و نميشه اين طور به قاضي بريد كه قبل از اسلام زن مظلوم و بعد از اسلام عدم مظلوميت..و بعد هم به ايراد موارد خوبي از لاي كتاباي تاريخي اونم فقط تو كتاب با كلي كات و مات بپردازيد..
همونطوري كه از اول گفتم كارتون تحقيقي نبوده به اينجا كه ميرسه زمينه بي پايگي خودش رو ميرسونه..مثلا
شما كلي موارد بد يه جامعه رو رديف كنيد و بعد در مقابل كل موارد خوب قرار بديد بعد نتيجه بگيرد كه "به به ديدي چه خوبه!" و..
اميدوارم اين حرف رو در سرتاسر زندگي و اعمال خود بكار گيرد تا گرفتار خطاهاي ذهني نشويد..
براي پايان كلام بگم..
ميگويند كه "ديگ به ديگ ميگويد رويت سياه است!" بلي درست ميگويد اما
يه ديگ ساليان سال است كه رويش سياه است (حتي تا به امروز!) ولي ديگ مخالب ساليان سال است سعي كرد كه سياه نشود و راه پيش گرفت سياهي را از خود پاك كند...:w16:
_________________________
:w18:
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظرم منیره جواب کاملی بهت داد!!
شما که خانومی چندتا سوال ازت دارم
1)چرا یه خانوم تو ایران نمیتونه رییس جمهور بشه؟ چرا پستای به نظرم گلابی در حد محیط زیست و بهداشت بهش میدن ؟چرا قاضی نمیتونه بشه؟
2)چرا تو تقسیم ارث باید یک سوم یا یک دوم نسبت به پسر بگیره؟ چرا مساوی نگیره؟
3) نظرت راجب قانون حمایت از خانواده چیه که دارن تصویبش میکنن؟
4)الان خودت از وضعیت بانوان ایرانی راضی هستی؟
5)چرا به قول علم الهدا زنی که دوچرخه سوار میشه ظهور امام زمان به تاخیر میندازه؟

از اونجایی که من و فاطمه خانم کم کم داریم می شیم یک روح در دو بدن اجازه بدین تا بنده جوابتون رو مختصرا بدم تا بعد ایشون مفصلا خدمت برسن.:twisted:
شمایی که جناب هستید از بنده ی بانوی شیعه ی دوازده امامی ایرانی بشنو

---- رئیس جمهور نشدن زنان دلیل بر ضعف پذیرش مردان هست. اگر شما یه رئیس جمهور خانم داشته باشی چه خواهی گفت و کرد؟ پس لطفا ربطش نده به اسلام. چرا که در زندگی اصحاب اولین و اصلی اسلام این گونه بوده که در بسیاری از موارد اصحاب پیامبر جهت گرفتن راهنمایی خدمت خانم فاطمه ی زهرا می رسیدند. اون موقع که رئیس جمهوری وجود نداشت اما این یعنی اعتراف مردان دوره ی جاهلیت بر دانایی این بانو.

پس اسلام مشکلی با این موضوع نباید داشته باشه. شما به عنوان مرد اول خودت رو درست کن بعد که حق قانونی ما رو بهمون پس دادی اون وقت درباره ی چگونگی کار هم صحبت می کنیم که تمام قوانین اسلامی اجرا بشه.

--- یعنی واقعا بعد از این همه بحث سر چرایی تناسب نداشتن ارث زن و مرد و این که مرد جاهای دیگه باید پول خرج زن کنه اما زن خیر، بازم این سوال پرسیدن داشت! وای به خدا داره حالم از این سوال تکراری بهم می خوره .

--- خیلی از افرادی که تو این تاپیک شرکت کردند و از استاتر و از اسلام حمایت کردند از دوستان سبز هستن. برو باقی صحبت ها رو با این عزیزان داشته باش. اونا بهتون می گن ضعف نظام دلیل بر ضعف اسلام نیست.
و بنده هم خدمتت بگم که ضعف نظام دلیل بر اشتباه بودن مسیر نیست و باید برگشت به صراط مستقیم. :redface::gol:
 

N. fotros

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا این زن ها مظلومند در اموری هم که مربوط به خودشون وحرف از سوء استفاده مردان از زنان میشه باز هم این مردان هستند که میان و نظر میدن

بله منم با اقیانوس موافقم
همین آقایونی که میان میگم چرا زن ها نمی تونن رئیس جمهور بشن یا قاضی یا هر چی
و مقصر اصلی اسلام میدونن
به محض تحقق این ها معترض خواهند شد و یا نافرمانی در پیش میگیرن

بارها دیده شده وقتی یه خانم رئیس یک بخش از اداره میشه
همین آقایون به شأنشون برخوره از یه خانم دستور بگیرن چه برسه بشن رئیس جمهور!!!!!!
 

Similar threads

بالا